2789
Sök

Volvo 142 Custom

LångtidsProjekt Låg. Påbörjade detta projekt 2007, men saker kom i vägen ett par år.....Planen är fortfarande samma som då, luftfjädring, vitmotor (nu 960 3.0), V40 panel... Resten får komma som det kommer.

919 897 Visningar
Uppdaterades senast 5 oktober 2019
Bäckman
952 Inlägg
8 maj 2014
http://www.youtube.com/watch?v=uBscuX0Ne_4

Hoppas att denna får dig på fötterna igen, fast du kanske redan sett den?

684 Inlägg
8 maj 2014
Trådstartare
Vonbackman skrev:
http://www.youtube.com/watch?v=uBscuX0Ne_4

Hoppas att denna får dig på fötterna igen, fast du kanske redan sett den?

Den hade jag inte sett!! Intressant...

Bäckman
952 Inlägg
8 maj 2014
Dom har även gjort om en amazon, inte jättemycket men litegrann, tagit bort lister bland annat, antar att du kollade på den efteråt smile

Hoppas att intresset börjar igen och att du gör några riktigt coola saker framöver (självklart har du enbart gjort coola saker hittills, men min poäng är att man hoppas att det förblir så) smile

Själv har man krängt på nya däck och fälgar på 245an, mina förra slotmags jag hade på 142an som jag bytte ut mot eiker 17" monterades idag på min brukis och jag är grymt nöjd!
Senast redigerat av Vonbackman (8 maj 2014)

684 Inlägg
8 maj 2014
Trådstartare
Vonbackman skrev:
Dom har även gjort om en amazon, inte jättemycket men litegrann, tagit bort lister bland annat, antar att du kollade på den efteråt smile

Hoppas att intresset börjar igen och att du gör några riktigt coola saker framöver (självklart har du enbart gjort coola saker hittills, men min poäng är att man hoppas att det förblir så) smile

Själv har man krängt på nya däck och fälgar på 245an, mina förra slotmags jag hade på 142an som jag bytte ut mot eiker 17" monterades idag på min brukis och jag är grymt nöjd!

Fan, missade amazonen big_smile

Intresset finns, men motivationen saknas, fast jag vet att den kommer krypandes alldeles snart... smile
Man kan väl inte sitta still hur länge som helst! Har fortfarande problem med min axel, som gör att jobb går att göra, men med stor möda....
Om jag gjort coola saker eller inte på plåthögen får väl varje individ själv tycka vad de vill om, JAG är iallafall nöjd än så länge! big_smile Samt att det alltid är kul om nån annan såklart gillart, men jag bygger åt mig själv.

Eiker är snyggt, dessutom på en snygg bil! Hade dock sett att du monterade en sänkningssats eller kapade fjädrarna lite på din bil, tror den blir mycket trevligare för ögat. Man behöver ju inte nödvändigtvis ta 3 varv på fjädern, men lite grann... big_smile
(jag vet, jag är nog sänknings-skadad)

/Pauli

2 341 Inlägg
8 maj 2014
Bär in en back i garaget och sätt en prislapp på dina olika delprojekt typ två öl för stötdämparfäste osv. Kanske blir lite strul ifall du råkar fixa flera delprojekt på en kväll men då kan du ju lägga nya mål med nya prislappar typ fixa nytt stötdämparfäste pga fyllefel smile

684 Inlägg
9 maj 2014
Trådstartare
MR_T skrev:
Bär in en back i garaget och sätt en prislapp på dina olika delprojekt typ två öl för stötdämparfäste osv. Kanske blir lite strul ifall du råkar fixa flera delprojekt på en kväll men då kan du ju lägga nya mål med nya prislappar typ fixa nytt stötdämparfäste pga fyllefel smile

HAHAHA vilken idé!  Synd bara att det inte intas några alkoholhaltiga drycker här längre, det har lagts helt på hyllan..
Men ett gott skratt fick jag här på morgonkvisten! big_smile

Bäckman
952 Inlägg
9 maj 2014
Paulit skrev:
Vonbackman skrev:

Fan, missade amazonen big_smile

Intresset finns, men motivationen saknas, fast jag vet att den kommer krypandes alldeles snart... smile
Man kan väl inte sitta still hur länge som helst! Har fortfarande problem med min axel, som gör att jobb går att göra, men med stor möda....
Om jag gjort coola saker eller inte på plåthögen får väl varje individ själv tycka vad de vill om, JAG är iallafall nöjd än så länge! big_smile Samt att det alltid är kul om nån annan såklart gillart, men jag bygger åt mig själv.

Eiker är snyggt, dessutom på en snygg bil! Hade dock sett att du monterade en sänkningssats eller kapade fjädrarna lite på din bil, tror den blir mycket trevligare för ögat. Man behöver ju inte nödvändigtvis ta 3 varv på fjädern, men lite grann... big_smile
(jag vet, jag är nog sänknings-skadad)

/Pauli

Haha sant, man bygger ju enbart för sig själv och inte någon annan (: när det kommer till sänkningen så vill jag inte förstöra original fjädrarna eftersom att min 142a är en GL version, dock har väl inte direkt det så mycket med värdet på bilen att göra eftersom att fjädrarna skiljer väl sig inte ett skit ifrån andra 140 modeller, men har ju en sänkningssats liggandes i garaget men här är tyvärr motivationen den samma som dig, jag är helt slut om dagarna så jag orkar inte göra någonting efter jobbet. Dessutom har jag väldiga problem med min rygg i samband med en bilolycka för 3 år sedan då jag fick kotförskjutning i 95% av hela ryggen.
Så för att sänka bilen kräver jag ett par extra händer vilket jag får nu under min semester då en polare lovat att ställa upp och hjälpa mig (:

Wolf_89
446 Inlägg
9 maj 2014
Paulit skrev:
MR_T skrev:

HAHAHA vilken idé!  Synd bara att det inte intas några alkoholhaltiga drycker här längre, det har lagts helt på hyllan..
Men ett gott skratt fick jag här på morgonkvisten! big_smile

Bättre att lägga pengarna på bilen än spriten.

Bayerische Motoren Werke. For the Win.
The only time a BMW owner willingly removes his car from the road. Is to remove the road from the car.
Never Argue With An Idiot. They´ll Lower You To Their Level And Then Beat You With Experience.

1 026 Inlägg
9 maj 2014
Man får gratulera till fina reportaget i Bilsport!

1 861 Inlägg
9 maj 2014
Cortina1 skrev:

Nyaste? Måste köpas! ^^

Lillen
213 Inlägg
9 maj 2014
Dr_struts skrev:
Cortina1 skrev:

Nyaste? Måste köpas! ^^

+1

684 Inlägg
9 maj 2014
Trådstartare
Cortina1 skrev:

Tack!! smile

Dr_struts skrev:
Cortina1 skrev:

Nyaste? Måste köpas! ^^

Milkman skrev:
Dr_struts skrev:
Cortina1 skrev:

Nyaste? Måste köpas! ^^

+1

Kommer i butik på onsdag om jag inte är helt fel ute!

1 861 Inlägg
Bäckman
952 Inlägg
9 maj 2014
Reportaget? har jag missat något? haha

684 Inlägg
9 maj 2014
Trådstartare
Dr_struts skrev:
Då ska den köpas! big_smile

Vonbackman skrev:
Reportaget? har jag missat något? haha

Köp!

Ni har inte missat nåt, allt och mer därtill finns i den här tråden, men det är förstås roligt att bli uppmärksammad i en tidning också. smile

Bäckman
952 Inlägg
9 maj 2014
Självklart kommer jag att köpa den, det är ett måste! Fan vad skoj för dig big_smile Man får väl gratulera då ^^

171 Inlägg
684 Inlägg
12 maj 2014
Trådstartare
Vonbackman skrev:
Självklart kommer jag att köpa den, det är ett måste! Fan vad skoj för dig big_smile Man får väl gratulera då ^^

Tack!
oscargrundstrom skrev:
http://www.l-m-r.se/p/falg-dack/ocean/ocean-classic-85x17-et10.html?visitorid=qf84tn7o6bjm6tgn72d71h0qq6
Hittade dessa av en slump smile

Tack! Ska ta och ha sidan i minnet!

684 Inlägg
12 maj 2014
Trådstartare
Ok, en väääldigt liten update då, för det har egentligen inte hänt nåt!

Var som sagt på marknad häromveckan, tänkte åtminstone presentera fynden i bildform också, om det nu intresserar nån..

Här är ett par lyktor, få se om man kan göra nåt med dem...
https://www1.garaget.org/gallery/images/123/122628/122628-d8d7603426a9e17847524b33c29d2d77.jpg

Sen har vi dämparna, de ser ut såhär:

https://www1.garaget.org/gallery/images/123/122628/122628-a74bc09597a96c3315e3ec31fb4b90f2.jpg
Det blev ju lite meck med dem direkt, hålen i uniballsen var tum, så det blev till att fixa tumbult, plus att jag fick en vänlig själ på jobbet att svarva lite distanser i rostfritt till mig.

https://www1.garaget.org/gallery/images/123/122628/122628-f73f177bfeafe88740a26180b64ef98a.jpg

Är dock lite orolig för att slaglängden är lite kort, har inte mätt nåt på det än...

Och såhär står skrotet idag, så att ni vet att den fortfarande finns iallafall:
https://www1.garaget.org/gallery/images/123/122628/122628-e4b9d2f9a6d873d8cc8740530caf3c3f.jpg

Lillen
213 Inlägg
12 maj 2014
Härliga tider.
Uppdatering i denna tråd är som lilla julafton!

Vad är det för dämpare?

Golf 2 framlyktor.
På t.ex Amazon använder man med fördel Golf 1.
Dessa har en rund ring man fäster lyktan i.
På de du nu har är det ju en fyrkantig ram.
Blir kul att se hur det blir , Golflyktor är annars en klassiker.
Jag har sålt många till olika custombyggare.....

Sök