I helgen har jag svetsat och fixat lite tryckrör , sen beställt lite prylar , 2x 044 pumpar/btr/ bränsleledningar/avgasbandage /värmeskydd till turbo /siliconslang + lite annat smått o gott , I veckan skall det tillverkas övre fäste till kylaren samt fäste för styrservopump då jag behöver flytta pumpen till andra sidan på motorn .
Inte för att jag är svetsare på något vis, men dedär va riktigt stiligt!
Kolla gärna in mitt V40 projekt där jag lackerar min V40 på egen hand och rostlagar! :)
Motorrenovering och uppfräschning av min V70R -98 finns att följa här: Bluescreen's V70R
Räddningen av min och sambons Laserblå V70R -00, finner du bland mina projekt.
Idag har jag tillverkat övre kylarfäste samt hängslen för att montera kylfläktarna i kylaren , då jag inte kommer köra med plastmodellen då dom flödar så dåligt.
Har gjort några distanser som ska sitta mellan banden och kylaren samt en distans till servopumpen
Sen har jag tillverkat fäste för servopumpen , detta kommer bultas i gaveln på toppen , målning av allt kommer ske senare
I helgen har jag passar in servopumpen, Visade sig att den tog i tryckrören mot tryckboxen så fick flytta ner påfyllningen på den , samt får modifiera fästet för generatorn övrigt börjar alla delar ta plats , har beställt ett nytt insug (singel plane) som är lite lägre än det gamla för att få ner höjden på allt så det inte tar i huven ... Sen ska det byggas catchtank och behållare för spolarvätska , Sen ska allt plockas ner och målas /poleras sen kan jag börja med bränsle /elsystem och motorn
För övrigt har jag fått hem en del till bränslesystemet Dubbla 044 pumpar Fästen Samt 10m an slang och div kopplingar Fick även hem en A1000 bränsleregulator , glömde dock att fota denna
I fredags fick jag insuget samt div siliconslang så igår fick jag dit det mesta på motorn , har även lyft dit fram/innerskärmarna som då fick kapas för plats åt snurrorna , han punkta dit plåt på en innerskärm , mätte också upp platsen för spolarvätskebehållare samt behållare för vevhusventilation som skall byggas i aluminium
Så det som är kvar nu innan jag kan ta isär allt är , Svetsa klart innerskärmarna Bygga behållare för spolarvätska samt vevhusventilation Montera rör/slang för filter Svetsa om ett kylrör som tar i remmen till servopumpen,