4118
Sök

Köpråd: pendlar bil 40k måste sitta bekvämt

Avstängd
10 388 Inlägg
6 november 2013
#21
Skulle ju då själv slå ett slag för Audi A6 (c5). Beroende på hur mycket körning det faktiskt blir under ett år för dig, så kanske en diesel. Helt enkelt av den anledning att jag har en själv och trivs väldigt bra med den (om än något för stor för mig "egentligen").

Ska du däremot få dra lite efter den, och dessutom "bara" har vanlig B-behörighet, så får du dra mer bakom en A4 än en A6 (kan kanske vara värt att ha i åtanke)

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!

124 Inlägg
6 november 2013
Trådstartare
#22
it_mutt skrev:
Skulle ju då själv slå ett slag för Audi A6 (c5). Beroende på hur mycket körning det faktiskt blir under ett år för dig, så kanske en diesel. Helt enkelt av den anledning att jag har en själv och trivs väldigt bra med den (om än något för stor för mig "egentligen").

Ska du däremot få dra lite efter den, och dessutom "bara" har vanlig B-behörighet, så får du dra mer bakom en A4 än en A6 (kan kanske vara värt att ha i åtanke)

En sån måste ju sörpla soppa något överjävligt, men både V6an och automatlåda?

Ubåtsingenjör
7 317 Inlägg
6 november 2013
#23
packepk skrev:
it_mutt skrev:
Skulle ju då själv slå ett slag för Audi A6 (c5). Beroende på hur mycket körning det faktiskt blir under ett år för dig, så kanske en diesel. Helt enkelt av den anledning att jag har en själv och trivs väldigt bra med den (om än något för stor för mig "egentligen").

Ska du däremot få dra lite efter den, och dessutom "bara" har vanlig B-behörighet, så får du dra mer bakom en A4 än en A6 (kan kanske vara värt att ha i åtanke)

En sån måste ju sörpla soppa något överjävligt, men både V6an och automatlåda?

inte speciellt mycket ... beror ju på vad man kör, i stan dricker den mer

precis som en bil med v8 behöver inte vara speciellt törstig på landsväg och motorväg, på motorvägen kan den rent av vara snålare än en bil med en lite 4 cylindrig motor

hur mycket får bilen dricka ?
Senast redigerat av CHEEVA (6 november 2013)


Avstängd
10 388 Inlägg
6 november 2013
#24
packepk skrev:
it_mutt skrev:
Skulle ju då själv slå ett slag för Audi A6 (c5). Beroende på hur mycket körning det faktiskt blir under ett år för dig, så kanske en diesel. Helt enkelt av den anledning att jag har en själv och trivs väldigt bra med den (om än något för stor för mig "egentligen").

Ska du däremot få dra lite efter den, och dessutom "bara" har vanlig B-behörighet, så får du dra mer bakom en A4 än en A6 (kan kanske vara värt att ha i åtanke)

En sån måste ju sörpla soppa något överjävligt, men både V6an och automatlåda?

Det tycker jag väl inte att den gör. Multitroniclådan är ju snålare än manuell låda på landsväg (vilket jag kör överlägset mest) så det tycker jag väl inte.

Senaste 4 tankningarna (satt o tittade på kvittona innan idag nämligen) har det varit 0.75-0.77l/mil. Och det är väl med 25-30% stadskörning / 70-75% landsväg ungefär. Baserat då på tankning vs. körda mil

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!

124 Inlägg
6 november 2013
Trådstartare
#25
CHEEVA skrev:
packepk skrev:
it_mutt skrev:
Skulle ju då själv slå ett slag för Audi A6 (c5). Beroende på hur mycket körning det faktiskt blir under ett år för dig, så kanske en diesel. Helt enkelt av den anledning att jag har en själv och trivs väldigt bra med den (om än något för stor för mig "egentligen").

Ska du däremot få dra lite efter den, och dessutom "bara" har vanlig B-behörighet, så får du dra mer bakom en A4 än en A6 (kan kanske vara värt att ha i åtanke)

En sån måste ju sörpla soppa något överjävligt, men både V6an och automatlåda?

inte speciellt mycket ... beror ju på vad man kör, i stan dricker den mer

precis som en bil med v8 behöver inte vara speciellt törstig på landsväg och motorväg, på motorvägen kan den rent av vara snålare än en bil med en lite 4 cylindrig motor

hur mycket får bilen dricka ?

Under litern blandad är ju att föredra! Men är de så pass, vilket motorval är att rekommendera i audifamiljen gällande A3, A4, A6? smile

Ubåtsingenjör
7 317 Inlägg
6 november 2013
#26
packepk skrev:
CHEEVA skrev:
packepk skrev:

En sån måste ju sörpla soppa något överjävligt, men både V6an och automatlåda?

inte speciellt mycket ... beror ju på vad man kör, i stan dricker den mer

precis som en bil med v8 behöver inte vara speciellt törstig på landsväg och motorväg, på motorvägen kan den rent av vara snålare än en bil med en lite 4 cylindrig motor

hur mycket får bilen dricka ?

Under litern blandad är ju att föredra! Men är de så pass, vilket motorval är att rekommendera i audifamiljen gällande A3, A4, A6? smile

det vet jag faktiskt inte, hade personligen satsat på en sexa runt 3 liter för att få en mjuk och fin gång

min a8 med v8 dricker som sagt under litern blandat om jag verkligen vill... ca 0,9 kan jag få den och dricka, kör jag som jag brukar så ligger den på 1,2 men då snurrar jag minst 50% i stan


97 Inlägg
6 november 2013
#27
passat 2007 tdi går billigt och bekvämt.

Kan finnas i den prisklassen.




Har själv en passat 2010 bluemotion.
Går otroligt billigt. 0.56l
Senast redigerat av tino23 (6 november 2013)

Avstängd
10 388 Inlägg
6 november 2013
#28
CHEEVA skrev:
packepk skrev:
CHEEVA skrev:
inte speciellt mycket ... beror ju på vad man kör, i stan dricker den mer

precis som en bil med v8 behöver inte vara speciellt törstig på landsväg och motorväg, på motorvägen kan den rent av vara snålare än en bil med en lite 4 cylindrig motor

hur mycket får bilen dricka ?

Under litern blandad är ju att föredra! Men är de så pass, vilket motorval är att rekommendera i audifamiljen gällande A3, A4, A6? smile

det vet jag faktiskt inte, hade personligen satsat på en sexa runt 3 liter för att få en mjuk och fin gång

min a8 med v8 dricker som sagt under litern blandat om jag verkligen vill... ca 0,9 kan jag få den och dricka, kör jag som jag brukar så ligger den på 1,2 men då snurrar jag minst 50% i stan

Ja...det hänger ju lite på hur du kör ^^

Men för att lista;

A6 C5 (facelift); (L/mil...(aut) )

Audi A6 1,9 TDI  - 0.6
Audi A6 2,5 TDI 0.69 (0.69)
Audi A6 2,5 TDI q 0.8 (0.89)
Audi A6 2.0 0.83 (0.82)
Audi A6 2.4 0.98 (-) - 136hk
Audi A6 1.8T 0.84 (0.85)
Audi A6 1.8T q 0.94 (-)
Audi A6 2.4 0.99 (0.96) - 170hk
Audi A6 2.4 q 1.09 (1.12) -170hk
Audi A6 3.0 0.97 (0.96)



När det gäller A4 är det bara Audi A4 3.0 quattro som sticker upp över 1L/mil

Och för A3 kommer ingen upp i 1l/mil

Detta är då vid blandad körning och taget från 2002-modellerna (Dvs A6 C5 facelift, Audi A4 B6 och Audi A3 8L facelift). Det är då Audis siffror (som enligt mig stämmer förvånansvärt bra). Tänk dock på att "blandad körning" enligt tillverkarna inte är 50% stad och 50% landsväg (kommer inte ihåg förhållandet just nu)

Gällande vilken motor man ska ha så har det ju mycket med preferenser att göra. För bara "vanligt vettigt körande" duger 170hk-varianten av 2.4:an, även om kanske då 3.0:an är "lite roligare". 136hk-varianten av 2.4:an är dock "för tråkig". Och 1.8T i A6:an är ingen rolig upplevelse alls ochippad.
Senast redigerat av it_mutt (6 november 2013)

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!

Avstängd
10 388 Inlägg
6 november 2013
#29
tino23 skrev:
passat 2007 tdi går billigt och bekvämt.

Kan finnas i den prisklassen.




Har själv en passat 2010 bluemotion.
Går otroligt billigt. 0.56l

Tveksamt...det är vad de "billigare" (inte billigaste) 05:orna ligger på. Men visst, det kan väl dyka upp

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!

124 Inlägg
6 november 2013
Trådstartare
#30
it_mutt skrev:
CHEEVA skrev:
packepk skrev:

Under litern blandad är ju att föredra! Men är de så pass, vilket motorval är att rekommendera i audifamiljen gällande A3, A4, A6? smile

det vet jag faktiskt inte, hade personligen satsat på en sexa runt 3 liter för att få en mjuk och fin gång

min a8 med v8 dricker som sagt under litern blandat om jag verkligen vill... ca 0,9 kan jag få den och dricka, kör jag som jag brukar så ligger den på 1,2 men då snurrar jag minst 50% i stan

Ja...det hänger ju lite på hur du kör ^^

Men för att lista;

A6 C5 (facelift); (L/mil...(aut) )

Audi A6 1,9 TDI  - 0.6
Audi A6 2,5 TDI 0.69 (0.69)
Audi A6 2,5 TDI q 0.8 (0.89)
Audi A6 2.0 0.83 (0.82)
Audi A6 2.4 0.98 (-) - 136hk
Audi A6 1.8T 0.84 (0.85)
Audi A6 1.8T q 0.94 (-)
Audi A6 2.4 0.99 (0.96) - 170hk
Audi A6 2.4 q 1.09 (1.12) -170hk
Audi A6 3.0 0.97 (0.96)



När det gäller A4 är det bara Audi A4 3.0 quattro som sticker upp över 1L/mil

Och för A3 kommer ingen upp i 1l/mil

Detta är då vid blandad körning och taget från 2002-modellerna (Dvs A6 C5 facelift, Audi A4 B6 och Audi A3 8L facelift). Det är då Audis siffror (som enligt mig stämmer förvånansvärt bra). Tänk dock på att "blandad körning" enligt tillverkarna inte är 50% stad och 50% landsväg (kommer inte ihåg förhållandet just nu)

Gällande vilken motor man ska ha så har det ju mycket med preferenser att göra. För bara "vanligt vettigt körande" duger 170hk-varianten av 2.4:an, även om kanske då 3.0:an är "lite roligare". 136hk-varianten av 2.4:an är dock "för tråkig". Och 1.8T i A6:an är ingen rolig upplevelse alls ochippad.

A6 är nog lite stort för mig, men en A3a kan nog vara lockande? wink någon som har erfarenhet av dessa när de gäller komfort vid långkörningar?

Ubåtsingenjör
7 317 Inlägg
6 november 2013
#31
packepk skrev:
it_mutt skrev:
CHEEVA skrev:

det vet jag faktiskt inte, hade personligen satsat på en sexa runt 3 liter för att få en mjuk och fin gång

min a8 med v8 dricker som sagt under litern blandat om jag verkligen vill... ca 0,9 kan jag få den och dricka, kör jag som jag brukar så ligger den på 1,2 men då snurrar jag minst 50% i stan

Ja...det hänger ju lite på hur du kör ^^

Men för att lista;

A6 C5 (facelift); (L/mil...(aut) )

Audi A6 1,9 TDI  - 0.6
Audi A6 2,5 TDI 0.69 (0.69)
Audi A6 2,5 TDI q 0.8 (0.89)
Audi A6 2.0 0.83 (0.82)
Audi A6 2.4 0.98 (-) - 136hk
Audi A6 1.8T 0.84 (0.85)
Audi A6 1.8T q 0.94 (-)
Audi A6 2.4 0.99 (0.96) - 170hk
Audi A6 2.4 q 1.09 (1.12) -170hk
Audi A6 3.0 0.97 (0.96)



När det gäller A4 är det bara Audi A4 3.0 quattro som sticker upp över 1L/mil

Och för A3 kommer ingen upp i 1l/mil

Detta är då vid blandad körning och taget från 2002-modellerna (Dvs A6 C5 facelift, Audi A4 B6 och Audi A3 8L facelift). Det är då Audis siffror (som enligt mig stämmer förvånansvärt bra). Tänk dock på att "blandad körning" enligt tillverkarna inte är 50% stad och 50% landsväg (kommer inte ihåg förhållandet just nu)

Gällande vilken motor man ska ha så har det ju mycket med preferenser att göra. För bara "vanligt vettigt körande" duger 170hk-varianten av 2.4:an, även om kanske då 3.0:an är "lite roligare". 136hk-varianten av 2.4:an är dock "för tråkig". Och 1.8T i A6:an är ingen rolig upplevelse alls ochippad.

A6 är nog lite stort för mig, men en A3a kan nog vara lockande? wink någon som har erfarenhet av dessa när de gäller komfort vid långkörningar?

hittar du en välutrustad så är de helt okej, de som är snikutrustade tycker jag ofta har dåliga stolar


Avstängd
10 388 Inlägg
6 november 2013
#32
packepk skrev:
it_mutt skrev:
CHEEVA skrev:
det vet jag faktiskt inte, hade personligen satsat på en sexa runt 3 liter för att få en mjuk och fin gång

min a8 med v8 dricker som sagt under litern blandat om jag verkligen vill... ca 0,9 kan jag få den och dricka, kör jag som jag brukar så ligger den på 1,2 men då snurrar jag minst 50% i stan

Ja...det hänger ju lite på hur du kör ^^

Men för att lista;

A6 C5 (facelift); (L/mil...(aut) )

Audi A6 1,9 TDI  - 0.6
Audi A6 2,5 TDI 0.69 (0.69)
Audi A6 2,5 TDI q 0.8 (0.89)
Audi A6 2.0 0.83 (0.82)
Audi A6 2.4 0.98 (-) - 136hk
Audi A6 1.8T 0.84 (0.85)
Audi A6 1.8T q 0.94 (-)
Audi A6 2.4 0.99 (0.96) - 170hk
Audi A6 2.4 q 1.09 (1.12) -170hk
Audi A6 3.0 0.97 (0.96)



När det gäller A4 är det bara Audi A4 3.0 quattro som sticker upp över 1L/mil

Och för A3 kommer ingen upp i 1l/mil

Detta är då vid blandad körning och taget från 2002-modellerna (Dvs A6 C5 facelift, Audi A4 B6 och Audi A3 8L facelift). Det är då Audis siffror (som enligt mig stämmer förvånansvärt bra). Tänk dock på att "blandad körning" enligt tillverkarna inte är 50% stad och 50% landsväg (kommer inte ihåg förhållandet just nu)

Gällande vilken motor man ska ha så har det ju mycket med preferenser att göra. För bara "vanligt vettigt körande" duger 170hk-varianten av 2.4:an, även om kanske då 3.0:an är "lite roligare". 136hk-varianten av 2.4:an är dock "för tråkig". Och 1.8T i A6:an är ingen rolig upplevelse alls ochippad.

A6 är nog lite stort för mig, men en A3a kan nog vara lockande? wink någon som har erfarenhet av dessa när de gäller komfort vid långkörningar?

Den är "helt ok". Avverkade precis 2x60 mil + lite annat smått. Jag har inga problem att köra den, rent komfortmässigt. Absolut, den "väsnas" mer än A6:an, men, det är kanske inte så konstigt då det är en "lägre modellklass". Nu har ju just min dessutom Amibtion-paketet (vilket inte är något ovanligt), så den är ju både sänt och uppstyvad, samt har sportstolarna. Kanske inte något som för alla uppskattas (fick dumpa 17" med lågprofil till förmån för "originalhjul" just för komforten)

Men som sagt, helt ok. En 02, dvs en facelift, får du för 20k. Med lite prutkunnighet -kan- du nog även få nästkommande modell från 2004 för 40k. Men då är det bland de absolut billigaste du kan hitta av den modellen.

Annars är ju A4:an ett bra mellanting, men, dock inte mycket billigare att äga (skattemässigt) än A6:an
Senast redigerat av it_mutt (6 november 2013)

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!

124 Inlägg
6 november 2013
Trådstartare
#33
it_mutt skrev:
packepk skrev:
it_mutt skrev:

Ja...det hänger ju lite på hur du kör ^^

Men för att lista;

A6 C5 (facelift); (L/mil...(aut) )

Audi A6 1,9 TDI  - 0.6
Audi A6 2,5 TDI 0.69 (0.69)
Audi A6 2,5 TDI q 0.8 (0.89)
Audi A6 2.0 0.83 (0.82)
Audi A6 2.4 0.98 (-) - 136hk
Audi A6 1.8T 0.84 (0.85)
Audi A6 1.8T q 0.94 (-)
Audi A6 2.4 0.99 (0.96) - 170hk
Audi A6 2.4 q 1.09 (1.12) -170hk
Audi A6 3.0 0.97 (0.96)



När det gäller A4 är det bara Audi A4 3.0 quattro som sticker upp över 1L/mil

Och för A3 kommer ingen upp i 1l/mil

Detta är då vid blandad körning och taget från 2002-modellerna (Dvs A6 C5 facelift, Audi A4 B6 och Audi A3 8L facelift). Det är då Audis siffror (som enligt mig stämmer förvånansvärt bra). Tänk dock på att "blandad körning" enligt tillverkarna inte är 50% stad och 50% landsväg (kommer inte ihåg förhållandet just nu)

Gällande vilken motor man ska ha så har det ju mycket med preferenser att göra. För bara "vanligt vettigt körande" duger 170hk-varianten av 2.4:an, även om kanske då 3.0:an är "lite roligare". 136hk-varianten av 2.4:an är dock "för tråkig". Och 1.8T i A6:an är ingen rolig upplevelse alls ochippad.

A6 är nog lite stort för mig, men en A3a kan nog vara lockande? wink någon som har erfarenhet av dessa när de gäller komfort vid långkörningar?

Den är "helt ok". Avverkade precis 2x60 mil + lite annat smått. Jag har inga problem att köra den, rent komfortmässigt. Absolut, den "väsnas" mer än A6:an, men, det är kanske inte så konstigt då det är en "lägre modellklass". Nu har ju just min dessutom Amibtion-paketet (vilket inte är något ovanligt), så den är ju både sänt och uppstyvad, samt har sportstolarna. Kanske inte något som för alla uppskattas (fick dumpa 17" med lågprofil till förmån för "originalhjul" just för komforten)

Men som sagt, helt ok. En 02, dvs en facelift, får du för 20k. Med lite prutkunnighet -kan- du nog även få nästkommande modell från 2004 för 40k. Men då är det bland de absolut billigaste du kan hitta av den modellen.

Annars är ju A4:an ett bra mellanting, men, dock inte mycket billigare att äga (skattemässigt) än A6:an

Nä, hittar ingen A3a års 2002 för 20 papp. Dom verkar stå sig bra i pris, eller var de A6 du menade?

Evildan
6 november 2013
#34
A3, Golf, Octavia, Toledo ingen av dessa är i mitt tycke särskilt bekväma eller tysta i motorvägsfart med volymmotorn 1.6 ca 100hk då utväxlingen är låg och isoleringen tunn.
Anledningen till att jag räknade upp dessa fyra är för att det i grund och botten är samma bil med olika kosmetik och vissa inredningsdetaljer som åtskiljer.

Finns rymligare bilar med liknande bränsleförbrukning som dessutom är tystare för 40000kr, exempelvis Toyota Avensis, Honda Accord, Mazda 6, Nissan Primera för att nämna några som brukar tuffa på problemfritt och totalekonomiskt.

Avstängd
10 388 Inlägg
6 november 2013
#35
packepk skrev:
Nä, hittar ingen A3a års 2002 för 20 papp. Dom verkar stå sig bra i pris, eller var de A6 du menade?

Nej, det var A3:an. Va f*n, det var ju bara några dagar sen jag tittade på 2-3st runt de pengarna. Hmmm. Iofs var det ju inte i "dina krokar" jag tittade då, men iaf. Men jag ser nu att dessa är sålda.

Så, my bad, det mer "normala" priset verkar ligga runt 30k då ja.

Men, jag skulle iaf satsa på faceliften, då slipper man göra som jag själv gjort; bygga om halva bilen tongue

(Den absolut viktigaste skillnaden enligt mig ligger dock i strålkastarna fram, detta går att lösa även på "prefacelift". Halvljuset är inget vidare på modellerna före 02...helljuset är...hmmm...är där ens något? wink tongue )

MEN, då ska jag väl också säga;

En facelift 8L för 30.000...mnjaäe, jag hade nog hellre lagt till några lusentappar och siktat på en 04 (som går att hitta för 35-40k beroende på var i landet man handlar)

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!

Of World
3 369 Inlägg
6 november 2013
#36
Volvos stolar är INTE bekväma.. har haft Volvos  med hel och halvskinn...  elstolar ventilerade osv men MEN.. dom där jäkla nackstöden som förstör allt i princip.

Saab 9-5 (98-01) är grymt sköna.. tysta och går mjukt och fint,, men tyvärr är ju just då motorproblemen fanns ..

har själv provat några saabar nyast var -07 .. sämre komfort än min lilla Mazda . den bästa komforten -01an men den dog lika fort.

ta en titt på -04-05 typ  Vector utrustad.

Presidento saknar signatur
Kör:
Golf 1.6 TDI 4MOTION -17
Opel Insignia AT 2.0 CDTI 4x4 OPC -13

124 Inlägg
6 november 2013
Trådstartare
#37
Evildan skrev:
A3, Golf, Octavia, Toledo ingen av dessa är i mitt tycke särskilt bekväma eller tysta i motorvägsfart med volymmotorn 1.6 ca 100hk då utväxlingen är låg och isoleringen tunn.
Anledningen till att jag räknade upp dessa fyra är för att det i grund och botten är samma bil med olika kosmetik och vissa inredningsdetaljer som åtskiljer.

Finns rymligare bilar med liknande bränsleförbrukning som dessutom är tystare för 40000kr, exempelvis Toyota Avensis, Honda Accord, Mazda 6, Nissan Primera för att nämna några som brukar tuffa på problemfritt och totalekonomiskt.

De tråkiga med dessa bilar är att alla ser ju rent ut sagt bedrövliga ut! sad

199 Inlägg
6 november 2013
#38
opel_vectra_gts skrev:
Volvos stolar är INTE bekväma.. har haft Volvos  med hel och halvskinn...  elstolar ventilerade osv men MEN.. dom där jäkla nackstöden som förstör allt i princip.

Märkligt eftersom stolarna du precis sågade har vunnit pris för sin komfort, bland annat i USA. Motorjournalister har i parti och minut berömt komforten och jag som har min nackskada och är enormt beroende av ordentligt ergonomiska stolar finner bäst lösning i Volvo och Mercedes.

Saab saknar jag tillräckligt med erfarenhet av för att uttala mig.

Det finns ingen anledning till att inte göra någonting ordentligt bara för att ingen har vett att uppskatta det.

Avstängd
10 388 Inlägg
6 november 2013
#39
SEpaket skrev:
opel_vectra_gts skrev:
Volvos stolar är INTE bekväma.. har haft Volvos  med hel och halvskinn...  elstolar ventilerade osv men MEN.. dom där jäkla nackstöden som förstör allt i princip.

Märkligt eftersom stolarna du precis sågade har vunnit pris för sin komfort, bland annat i USA. Motorjournalister har i parti och minut berömt komforten och jag som har min nackskada och är enormt beroende av ordentligt ergonomiska stolar finner bäst lösning i Volvo och Mercedes.

Saab saknar jag tillräckligt med erfarenhet av för att uttala mig.

Igen; det spelar ju ingen roll!

Att du sitter bra i en stol, eller att 10.000.000 andra människor gör det, spelar noll och ingen roll om exempelvis inte TS sitter bra i den.

Lika lite som det spelar roll att jag inte tycker att en golf2:a är snygg och någon annan tycker den är ofantligt snygg. Så länge ingen av oss två är TS, så spelar det absolut noll och ingen roll.

Men givetvis, tycker många att man sitter bra i en viss bil, så innebär det att det är mer troligt att även "random människa" kommer göra det. Men det är ju ingalunda någon garanti
Senast redigerat av it_mutt (6 november 2013)

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!

Ubåtsingenjör
7 317 Inlägg
7 november 2013
#40
SEpaket skrev:
opel_vectra_gts skrev:
Volvos stolar är INTE bekväma.. har haft Volvos  med hel och halvskinn...  elstolar ventilerade osv men MEN.. dom där jäkla nackstöden som förstör allt i princip.

Märkligt eftersom stolarna du precis sågade har vunnit pris för sin komfort, bland annat i USA. Motorjournalister har i parti och minut berömt komforten och jag som har min nackskada och är enormt beroende av ordentligt ergonomiska stolar finner bäst lösning i Volvo och Mercedes.

Saab saknar jag tillräckligt med erfarenhet av för att uttala mig.

finner det högst troligt att du har så pass stor erfarenhet och testat så många olika stolar att du kan säga att det endast är mercedes och volvo som duger.

Håller dock med om att man sitter bra i nyare volvos ... 850 och s70 och tidiga v70 hör dock inte dit



Sök