3409
Sök

ANG RÖD LACK // Volvo 855R

Saab älskare!
4 597 Inlägg
12 november 2013
Precis den övre länken wink

Bilvårdstekniker & Fotograf
4 418 Inlägg
12 november 2013
Funkiee skrev:
Jill skrev:
Funkiee skrev:
09639, http://www.auto-gruppen.se/webshop/ad_s … liter.html
Inte säker på att det är den men kan va den, den innehåller iaf ej någon silikon och amoniak. Ska se på jobbet imorgon va den heter. Eftersom den inte innehåller det så är det, så är det de bästa för o få bort oxidation i lacken

Intressant!

Ser ut att finnas två vita korkar:
http://www.silmid.com/products/3m-fines … 09639.aspx
http://www.3mdirect.co.uk/p-2880-3m-per … 09374.aspx

Frågan är om det är två olika, eller om den ena ersätter den andra .. jag har ingen aning. Men det verkar märkligt med två vita korkar...

Nä de ersätter inte varandra, vanliga vita korken som är polermedel är ju som sandpapper, sjukt grovt, det jag pratar om är ju också vit kork men den bör, kan ju ha ändrat form... Men bör va oval, kan lägga upp bild på den imorgon somsagt smile

Ja, dom ser ut att ha olika form på flaska... men jag kan inte hitta någon av dom vanliga butikerna som säljer denna.. utan den dom säljer är den vanliga super grova..

Saab älskare!
4 597 Inlägg
12 november 2013
Precis, den har vi använt på oxiderade bilar, speciellt röda smile

Saab älskare!
4 597 Inlägg
13 november 2013
https://www1.garaget.org/gallery/images/88/87951/87951-3941301302eaccf6fdcdffea61758ac8.jpg
Denna var det wink bästa polermedlet mot oxiderade bilar, polera med denna och sedan efterpolera med mörkblå. Tvätta bilen och sedan lägg ett lackskydd

4 418 Inlägg
13 november 2013
Funkiee skrev:
http://www1.garaget.org/gallery/images/ … 758ac8.jpg
Denna var det wink bästa polermedlet mot oxiderade bilar, polera med denna och sedan efterpolera med mörkblå. Tvätta bilen och sedan lägg ett lackskydd

Frågan är om det finns fortfarande, då jag inte kan hitta det hos nån ÅF?

Saab älskare!
4 597 Inlägg
13 november 2013
lahega bör ha det!

4 418 Inlägg
13 november 2013
Funkiee skrev:
lahega bör ha det!

Fast TS är privatperson och kan inte handla direkt från Lahega som vi företagare kan smile
Senast redigerat av Jill (13 november 2013)

Saab älskare!
4 597 Inlägg
13 november 2013
går o handla via en snäll rekondfirma smile

Ung&Dum
430 Inlägg
14 november 2013
Jag hörde runt med alla mr cap i sthlm och nästan alla ditech , mr cap är klart bättre än ditech som verkar ligga i varenda nerlagd lokal ! , Iaf min röda var helt matt  och firmorna skulle ha allt från 3 upp till 10000 för jobbet jag tröttnade och åkte och köpte meguairs ultimate compound , polish och vax körde en hel dag nästan (för hand) men det blev helt kanon ! Kan påpeka att var 1a gången jag gjort detta ! Bilder finns

In hoc signo vinces

243 Inlägg
14 november 2013
Jill skrev:
Funkiee skrev:
lahega bör ha det!

Fast TS är privatperson och kan inte handla direkt från Lahega som vi företagare kan smile

*Väldigt förvirrad*

Säljer Lahega 3M produkter ?
Lahegas alla produkter finns tillgängliga för privatpersoner väl ?

4 418 Inlägg
14 november 2013
marcus0510 skrev:
Jill skrev:
Funkiee skrev:
lahega bör ha det!

*Väldigt förvirrad*

Säljer Lahega 3M produkter ?
Lahegas alla produkter finns tillgängliga för privatpersoner väl ?

Lahega säljer 3M och grymt mycket annat som maskiner, tillbehör och förbrukningsmaterial till företag, inte privatpersoner.
Senast redigerat av Jill (14 november 2013)

Saab älskare!
4 597 Inlägg
Bike
14 november 2013
Vi får se vad trådskaparen säger då hur mycket pengar han vill lägga
Menar man kan ju få bra resultat för 50-75kr med.

2 624 Inlägg
14 november 2013
Bike skrev:
Vi får se vad trådskaparen säger då hur mycket pengar han vill lägga
Menar man kan ju få bra resultat för 50-75kr med.

Vad för produkter kör du om du betalar bara 50-75kr?

Ontopic:

lär dock hålla med i skaran som säger att lackförsegling är bättre än vax smile håller längre och skyddar bättre! Körde menzerna tre steg och PPS på gamla bilen (vit solid mercedes) som va extremt oxiderad till en början!

Höll klockrent under tiden jag hade den och oxiden hade noll tendens till att komma tillbaka smile
Senast redigerat av martinn (14 november 2013)

Bike
14 november 2013
Detta är enbart för att ta bort oxiden nu då använder jag lackrengöring från jula billigt och håller sedan kan man tvätta bilen med fettlösande schampo och lackförsegla. Måste inte vara dyrt alltid för att få resultat.

http://www.jula.se/mediaarchive/6142613 … 43-jpg.jpg

3M Menzerna mm är bra produkter säger inget om det
Men varför använda ett slipande medel för att ta bort en kemisk reaktion
då det finns ett kemiskt medel för att ta bort den.

Använd alltid det mildaste medlet som går för att uppnå resultatet

Som tidigare talare sa du kan använda jätte grova medel och få jätte bra resultat men ökar risken
att ta bort all färg.

Det är långt från alla som har tillgång till utrustning för att mäta lackens tjocklek
Senast redigerat av Bike (14 november 2013)

Saab älskare!
4 597 Inlägg
15 november 2013
Det medel jag rekomenderat slipar verkligen inte, det tar bort oxid, inte slipar ner lacken. PPS lackskydd är dåligt då de äter upp lacken innefrån...

2 624 Inlägg
15 november 2013
Funkiee skrev:
Det medel jag rekomenderat slipar verkligen inte, det tar bort oxid, inte slipar ner lacken. PPS lackskydd är dåligt då de äter upp lacken innefrån...

Det är därför flertalet stora firmor kör pps då? smile sen vad menar du med att det äter upp innifrån? 😐

Saab älskare!
4 597 Inlägg
15 november 2013
teflonet förstör porerna i lacken, vilket gör att den äter upp lacken innefrån, alltså bakom lackskyddet. Enda skyddet som är bra i sverige av de stora firmorna är Mr Cap, Ditec och keramiska lackskyddet Ceramic pro

243 Inlägg
15 november 2013
Funkiee skrev:
teflonet förstör porerna i lacken, vilket gör att den äter upp lacken innefrån, alltså bakom lackskyddet. Enda skyddet som är bra i sverige av de stora firmorna är Mr Cap, Ditec och keramiska lackskyddet Ceramic pro

Fan vad smidigt, det borde du pitcha till lackerare. Så har dom stått i alla dessa år och slipat ner lacken med sandpapper... När allt dom hade behövt göra är att lägga ett lackskydd.

Saab älskare!
4 597 Inlägg
15 november 2013
marcus0510 skrev:
Funkiee skrev:

Fan vad smidigt, det borde du pitcha till lackerare. Så har dom stått i alla dessa år och slipat ner lacken med sandpapper... När allt dom hade behövt göra är att lägga ett lackskydd.

väx upp för fan jävla nolla, det där tillförde inte ett jävla skit till den här diskussionen......

Sök