Deception skrev:
Enligt egen erfarenhet tyckar jag VAG verkar ha halvdan kvalite på sina märken.
Jag köpte en seat leon 2009, efter 300 mil var skivorna fram sönderrepade.
Köpte en ibiza cupra 2010 med DSG7 (problemlåda) kopplingen slut efter 1000mil, på en automat!
Gamla firmabilen skoda yeti 2010, drivknutar slut och diverse elfel vid 12000 mil.
Senaste firmabilen, skoda octavia 2012.
Lådan låter märkligt, kopplingen slirar, höger drivknut slut, diverse spökande elfel och yttertemperaturmätaren visar 3-4 grader för varmt.
En privat skoda fabia 1,2TSI (ej uppladdad på min profil) 2012, står nu med turboras med 3000mil på mätaren.. Detta har för övrigt hänt på flertalet firmabilar också.
En golf 1,6 2009 (firmabil) går i limpmode med lysande motorlampa, 6000mil på mätaren.
Alla ovanstående bilar är servade enligt intervall på auktoriserad verkstad.. Jag borde inte behöva säga att mitt förtroende för den koncernen är förbrukat..
Bwm är de bilar som jag, hittills, har haft minst problem med.
Gamla volvosar har ju sina egenheter ibland men de är i alla fall oftast lättmeckade.
S40 fas 2 2,0T höll riktigt bra också trots trimning och hård körning.. Aldrig nåt som krånglade utom normala slitdelar som bromsar..