Har gått lite trögt med bilen denna helgen för har varit i Emmaboda när en polare körde men har fått gjort lite. Är stort sett klar med urtrampningslagret och allt runt det. Så nu väntar jag på min kardan sen blir det körning
Hydrauliskt urtrampningslager från tilton och en adapter till att fästa i växellådan. Sen svarvade en kompis en distans så att lagret passade i fästet.
Sen fixade jag slangar till det och så här blev resultatet Sen drog jag ut en luftnippel så det blir lätt att lufta. Och för att E34an är så tung gjorde jag fästet i kolfiber såklart
Nu är bilen testkörd med nya kopplingen, växellådan, lagret, kardan mm och allt funkade kanon! Jag trodde att den skulle bli jobbig med nya kopplingen med tanke på att den tillsammans med svänghjulet väger bara ca 6,5 kg och är dubbelskivig men den var jätteskön. Den var lättare att göra takoffs med än 765an.
Jag har lite halvkassa bilder men de får duga.
Slangarna till lagret färdigt nu.
Det blev två nya rör till kardanen istället för att det inte gick att få helt hundra balanserat när vi skarvade.
Som vanligt är man ju seg med att uppdatera här :roll: men här kommer lite vad som har hänt på sista tiden med m5an
Nylackat centrum och bakre bana, polerad främre bana, nya skruvar muttrar och nya stickers till mina Oz futura
Tyckte det gjorde ett stort lyft på bilen med dom nya fälgarna! Annars har jag kört en del med bilen och allt lirar bra. Så nu börjar jag bli lite sugen på att bygga nått nytt så går lite i säljtankar. Är någon sugen så går det bra att höra av sig.