Volvo 850t5 som ska fixas motor mässigt och göras finare
Första bilen är inhanlad, blev en volvo 850t5 -94. topplockspackningen har gott på den så vi börjar väl där? den ska bytas sen får vi se vad som händer de blir förmodligen lite roligt i prestandard väg om jag känner mig själv... Visa mer
Jag har också en T5a -94 som jag håller på och byter topplockspackning på. (Kolla min projekttråd, står iallafall litegrann om det där). Kan tipsa om att köpa en sotningssats från Vparts, kostar 639 :- och innehåller alla möjliga packningar man behöver. Jag passade även på att byta ventiltätningarna eftersom att de ingick i paketet.
Haha, det blev nå fel när jag uppdaterade sidan så det publicerades igen, sorry för det! men det lättaste hästarna hittar du väl genom system, chip och filter
Haha lugnt!
Jo så äre ju men som sagt är student och inte ens körkort än de kommer i april så börjar men attt fixa bilen och sätta dit GLT insug/spjälhus och kammar för har allt de hemma redan resten tar vi när pengarna finns till de
Jag har också en T5a -94 som jag håller på och byter topplockspackning på. (Kolla min projekttråd, står iallafall litegrann om det där). Kan tipsa om att köpa en sotningssats från Vparts, kostar 639 :- och innehåller alla möjliga packningar man behöver. Jag passade även på att byta ventiltätningarna eftersom att de ingick i paketet.
I vissa fall kan det vara väldigt överkurs men hans filmer är väldigt tydliga och förklarande.
Fint!
Okej ska kika in ditt projekt. Japp de är tanken annars har jag bra kontakter på volvo i borlänge så kan kanske få billigare där ifrån de visar sig ska in dit i veckan och titta
Skit bra de här tackar vi för de ska nog bli till stor hjälp!
Haha, det blev nå fel när jag uppdaterade sidan så det publicerades igen, sorry för det! men det lättaste hästarna hittar du väl genom system, chip och filter
Haha lugnt!
Jo så äre ju men som sagt är student och inte ens körkort än de kommer i april så börjar men attt fixa bilen och sätta dit GLT insug/spjälhus och kammar för har allt de hemma redan resten tar vi när pengarna finns till de
Det är ju sant, det är alltid pengarna som sätter stopp när det gäller våran hobby tyvärr ta dig gärna en titt på mitt projekt när du har tid
Haha lugnt!
Det är ju sant, det är alltid pengarna som sätter stopp när det gäller våran hobby tyvärr ta dig gärna en titt på mitt projekt när du har tid
Går lite segt nu, verktyg har ju en förmåga att springa iväg av dig själva så får inte loss lite saker, men turbon är borta nu och lossat på kamremmen, ska väl igentligen bara lyfta toppen nu men de blir i helgen eller nästa vecka!
Hitta en bild som själv klart skulle upp i garaget, legenden ska ju utan tvekan sitta där!
Låna verktyg från flickvännens garage så nu är ventilkåpan och kammarna av, ska bara va att lyfta av toppen men dra åt helvete vad den sitter, nån som har nå tips på att få bort den? Eller kan de vara något jag har glömt ta bort tro?
Man ser ju tydligt att topplockspackningen har gått iaf, de är värre på andra topp bultar! Men tror bilen får stå ett tag sen för de är jul snart och julklappar ska handlas....
Fick lite hjälp idag på kvällskvisten av "JonteWikman" här på garaget, (kika in hans projekt på mer mos i en polisbil och hans 2st 855 t5 R, riktigt fina!)
så nu är toppen av iaf men nu kommer den stå till efter jul, toppen kanske skickas på planing innan jul får se vad som händer tänkte börja ta av kammar, insug osv från GLT innan den skrotas också. inte dom bästa bilderna men,men
Någon som vet nåt billigt chip till bilen eller kanske nåt mer kul som är enkelt och inte kostar allt för mycket? kommentera vad ni tycker!!!!
Släppte ner han på golvet idag så jag kan rulla ut den för tvätt!
Kanske dags för en tvätt? Ser ut som att den har stått orörd i 10 år bakluckan ska vi inte ens tala om.. Så tänkte rulla ut den och tvätta imorn! Är värre irl bilderna gör sog verkligen inte rättvisa...
Fixa även grillen då jag hade en liggandes och de fttades emblém i gammla så nu ser de ju lite bättre ut
Vart lite fundersam idag när jag satt i skolan och bara slrev in mitt reg nr på Mekocat då stod de att min bil är en T-5R men på transportstyrelsen står de ingenting, sååå hur vet jag om de stämmer? :o