Min Ford Scorpio -90 2.0L DOCH som jag skall fixa upp lite så som jag vill ha den och att jag skall få den besiktad, jag kommer nog inte att försöka på så mycket effekt ökningar på den, lite utsände å att den fungerar bra att köra och använda. Lite sänkt är den redan. Man får se lite vart det leder och vad som kommer att hända :)
Bil:Ford Scorpio Årsmodell: 1990 Motor: 2.0L Doch och manuell växellåda Mål: Att fixa upp den så att jag kan besikta den senast i Maj 2014 och fixa upp den lite extra tillika med allt annat. Håller på att fixa upp bilen i ett bättre skick mycket rost svetsas en del el fel och lite motor. Det som jag har gjort: -en del el som helljus, kylarfläktar och lite annat -Renoverat topplocket som jag nu håller på att montera -Och svetsa en del redan. lite bilder: I början såg den ut såhär
Plocka bort en del:
Det som jag nu senaste tiden är att jag har skruvat bort topplocket och hållit på att renovera upp det och nu är det klart och håller på att montera det men när jag spännde fast det så brast en av M8orna framme i blocket så man fick plocka upp det igen och fast och idag när man montera kamaxlarna så for gängorna i muttern så det blir att fara efter nya lite bilder på det :
så det var allt för nu, uppdateringar kommer lite efter hand
Nu har man försökt med att få fast kamaxlarna på topplocket med nya pinnbultar och den här gången när jag skulle dra det i moment så for gängorna i topplocket.. går inte så bra det här, någon som har haft liknande problem med dom här ? först for gängorna i muttrarna för att pinnbultarna hade töjt ut så mycket så skaffa andra pinnbultar nu (inte exakt likadana) men såna som passa, gängorna ner i topplocket blev lite kortare. Man får si om man får fast det nästa vecka då. och här e någon bild bara :
Polera lite common rail på skojs skull återkommer när man har fått fast dom där kamaxlarna
Nu har jag kommit så långt att topplocket och allt är på plats, men nu har nästa problem kommit. Nu startar den men den går bara på 1ans cylinder och lite på 2an för den går ganska lika om man drar ut tändkablarna till alla utom 1an men om man bara har tändkabeln till 2ans tändkabel fast så kommer den igång på den också men mycket sämre än bara 1an. har nya stift, tändkablar och fördelarlocket men samma sak. och kedjan är rätt in kuggad. Det kommer gnista på alla stiften och när man tar ut stiften så är 1an och 2ans stift matt svarta men 3an och 4an är "rena" men blöta och luktar bensin. någon som har något förslag på vad det kan vara som är fel ?