2667
Sök

Audi A4 1.8T 96.a vägra att starta

133 Inlägg
19 december 2013
Trådstartare
Kortfattat så hade jag vart ute och kört bilen varm, tankat m.m. När jag körde hem så tvärdog den. Alltså ingenting hände utan den bara dog, hosta inte eller något.

Jag har provat allt ifrån att byta bränslepump, tändmodul, kollat säkringar, bytt vevaxelgivaren. Bränsle kommer fram men den vägra att starta. ingen gnista kommer fram utan edn står bara och tuggar utan o tända ( den låter inte som när de inte kommer bränsle fram utan den står o nöter på helt annat sätt)

kollat upp och inga felkoder, nyckellampan lyser inte efteråt utan släcks vad jag förstått att den ska göra o gjort hela tiden.

133 Inlägg
19 december 2013
Trådstartare
Ny info här eftersom min sons far inte hade koll på vad han hjälpte mig med;

Den tänder men har gul/orange gnista - dvs svag.
Jag har bytt bränslepump, tändmodul, tändspolar, vevaxelgivaren yikes
Men den står bara o nöter ( har ljudinspelning)

Bränsle kommer fram.
Senast redigerat av Sjostrand89 (19 december 2013)

12 086 Inlägg
19 december 2013
Hur har ni kollat bränslet? Bara att det flödar eller har ni kollat trycket också?

133 Inlägg
19 december 2013
Trådstartare
Enligt min sons pappa och morbror så hade dom bara kollat så det flödat men inte sjävlaste trycket. har tyvärr ingen tryckmätare eller något sådant =/!

64 Inlägg
19 december 2013
Sjostrand89 skrev:
Enligt min sons pappa och morbror så hade dom bara kollat så det flödat men inte sjävlaste trycket. har tyvärr ingen tryckmätare eller något sådant =/!

Å ni hade inga felkoder?

133 Inlägg
19 december 2013
Trådstartare
Nej inga. bara ABS som har lyst hur länge som helst eller rättare sagt, den började lysa när man körde över 90 km/h en viss km-mil. Men de e inte problemet nu yikes utan att den e död-död haha tongue

64 Inlägg
19 december 2013
Sjostrand89 skrev:
Nej inga. bara ABS som har lyst hur länge som helst eller rättare sagt, den började lysa när man körde över 90 km/h en viss km-mil. Men de e inte problemet nu yikes utan att den e död-död haha tongue

Är kamremen hel?

133 Inlägg
19 december 2013
Trådstartare
alla remmar är hela =/ o sitter på plats.

58 Inlägg
19 december 2013
vad tömde du i tanken?

133 Inlägg
19 december 2013
Trådstartare
jag har alltid haft 95 och hoppas verkligen den ska kunna rulla på de med hahaha! tongue

64 Inlägg
19 december 2013
Sjostrand89 skrev:
jag har alltid haft 95 och hoppas verkligen den ska kunna rulla på de med hahaha! tongue

Det var lite kul för jag köpte en a4 1,8t för en månad sedan som dom tankat diesel i... det var bara skrot  av motorn:p
Men det låter skumt att du inte har någon felkod alls

133 Inlägg
19 december 2013
Trådstartare
hahahhaa, inte så smart o tanka diesel. e helt säker på 95! tongue grönt handtag haha. Tråkigt att de blev så i alla fall yikessad

Ja du.. ingenting den bara dog när ja körde, alltså bara sjunk ihop ungefär haha. tuppa av

Sök