Bilen har nu varit på pallbockar i ett par dagar! Men har äntligen landat på marken efter montering av coils, drivknut och uppmålade broms ok. Även nya skivor och klossar fram! (bak är bytt i nov)
Så jag hade ingen aning om hur det skulle funka med coils så ställde dom bara lika och släppte ner skiten på marken och tänkte att jag skulle köra in både nya skivor och klossar och så att coilsen satte sig lite. Den kommer sänkas betydligt mer så ni behöver inte vara oroliga! Största jag väntar på är att köpa mina nya sommar fälgar 19'' så att man kan passa in hur jag vill ha det! Huvudsaken är att dom är på iallafall!
Kommer bjuda på lite bilder, blandat på allting och visar lite hur jag gjorde när jag monterade mina coils! Jag prövade gå till väga på två olika sätt i fram. Men jag dokumenterade bara det ena!
Lite delar man har samlat på sig!
Svetstråd och svetssko som ska användas till stötfångarna!
Före coils.
Började med att lossa denna bult till drivknuten!
Sen såg det ut såhär:
Lossa fjäderbenets nedre infästning:
Sedan denna till två länkarmar (?)
Sedan lossar dom tre bultar som håller fästplattan i överkant!
Ena coilisen på
Sen finns det ett annat sätt att gå tillväga som nixon89 tipsade om tidigare i tråden som jag prövade på andra sidan, där man lyfter av två plastlock lackade i bilens färg under plast locket sitter två muttrar som håller fast fjäderbenet i överkant. lossa enkelt dom två och den nedre så faller benet sedan ut!
Ny vs gammal:
Målning av ok, Färgen blev orange!
Med coils på:
Sammanfattnings vis så blev det jäkligt bra! hyfsat smärtfritt. Det som är jag inte har sänkt den speciellt mycket bak bara men det ordnar sig!
Kommer ta tag i fronten och bakstöttan snart när det blir lite ledighet!
Mvh Billing