Konvertera om min 940 ftt från automat till manuell
Syftet med det här projektet är att jag vill prova på något nytt och inte vill åka automat Det är första gången jag gör det här men det kommer säkert gå bra :)
Ska konvertera om min bil till manuell har aldrig gjort något sånt tidigare så får se hur går Kommer komma upp bilder på hur det går osv. Är väldigt tacksam om någon har nå bra svar hur man kopplar förbi startspärren och vart den sitter?
ett tips innan du skruvar dit växellådan är att nolla motorn och sedan kolla du satt den "plana" plätten på svänghjulet rakt ut i startmotor hålet annars kommer den inte starta sen sitter startspärren under ciggarett asken typ, det är den blåa och den rosa kablen som ska kopplas ihop så har du ingen startspärr längre
Tack så mkt svänghjul koppling tryckplatta låda kardan e uppe nu och har fixat startspärren bild kommer på det så ni andra får se pedall stället är nästan helt uppe men det fixas imorrn
Så där här har vi startspärren en står kontakt som satt i växelspaken på kontakten finns 4 kanlar grön/blå och vit ska kopplas ihop då är den från kopplad så man kan starta !