En liten skriftlig update idag. Har bara sänkt bilen den sista centimetern som var kvar fram, och letat elfel som en gnu.
Bilen klagade på att bakluckan var öppen hela tiden så jag har mätt så gott som varenda kabel framifrån o bak som har med det att göra. Roligt nog så var ju givaren som märker om huven är öppen inskarvad på samma kabel (eftermonterat) så det var där felet låg. När jag "wiretuckade" lite så hade jag lyckats klämma den kabeln i skärmkanten så den hade gått sönder och legat mot jord.
Skönt att ha det avklarat iallafall!
Nästa problem är lyktorna, mina nya lyktor ger en otroligt kass ljusbild, inte bara dålig utan jag har ljusstrålar rakt upp i himlen när jag kör på kvällen... Mina OEM är reflektorerna brända i så det får nog bli en ny uppsättning.
Hittade lyktor med projektor i för xenon, så antingen blir det sånna, eller några andra fina och sätta tillbaks halogen?
Motorn har jag inte gjort något särskillt med. Funderar på att sätta ihop den nu och lägga i den i civicen efter som den motorn hinkar i sig otroligt mycket soppa. Tänkte isåfall börja utan turbo för att kunna få prova köra bana med den problemfritt någon gång i sommar, men hur blir det att köra med lågkomps-kolvar och utan turbo?
Växellådan kommer jag börja på snart, bultarna till kronhjulen har jag slipat skallen på att att den ska kunna sitta på diffen, men hålen i diffen är inte exakta mot kronhjulet, så i värsta fall får jag fila upp hålen i kronhjulen lite grann.
Edit:
Nu sitter även alla kolvar i "turboblocket" med nya kolvringar