2560
Sök

Folkrace

264 Inlägg
17 november 2006
Trådstartare
vad är de som gäller. måste man sälja bilen efteråt?

When Chuck Norris falls into the water, he dosen´t get wet. The water gets Chuck Norris.

689 Inlägg
17 november 2006
Måste du sälja bilen efter race?
Måste du sälja bilen när du inte vill ha den?
Måste du sälja bilen när du slutar köra folkrace?
Måste du sälja bilen om du blir påkörd?

Vill du ha bra svar lär du fråga bättre tongue

383 Inlägg
17 november 2006
Goven skrev:
vad är de som gäller. måste man sälja bilen efteråt?

alla bilar är till salu för 4500kr efter tävling har jag för mej....så vill nån köpa så är det bara säga hej då till bilen...eller nåt big_smile
Senast redigerat av cutlass (17 november 2006)

If you really want to know
What I want in a guy...
Well, I'm lookin' for a dream with a mean machine
and hell in his eyes.

2 123 Inlägg
17 november 2006
Om du vinner och någon lägger ett bud så måste du sälja bilen.

273 Inlägg
17 november 2006
Fredrik.Gustavsson skrev:

Kan man inte ha med sig en polare som alltid bjuder över?

¤¤¤Smaken är som röven, klöven¤¤¤
¤¤ Kommentera gärna min bil ¤¤ http://www.youtube.com/user/Mr4ndersson

2 123 Inlägg
17 november 2006
Peacerich skrev:

Kan man säkert, kör inte folkrace själv så men vem vill egentligen köpa sin egen bil som man redan äger ? :p

Moderator+
1 081 Inlägg
17 november 2006
Alla bilar som deltar i en tävling får man lägga bud på.
Priset på en bil är 4500kr (plus 100:- i avgift).

När tävlingen är slut lottas det bland dom bud som finns på en bil, och en vinnande person får köpa den för 4500:-. 100-lappen går till klubben som annordnar tävlingen och även om du inte vinner på ditt bud kostar det 100:-

Bil inkl dom däck som använts ska sitta på vid försäljning, om du haft flera olika däckuppsättningar får köparen välja. Bälte och stol är personligt och följer ej bilar.

Varje förare får även lägga ett stödbud på sin egen bil, och ofta har folk bulvaner som hjälper en att lägga bud så man har större chans att få behålla den vilket inte är tillåtet men omöjligt att kontrollera.

Dock MÅSTE varje anbud vara med 4500:- + 100:- det kontrolleras och häftas igen i ett kuvert.

Så svaret på din fråga är, JA om någon lägger ett bud på din bil så måste du sälja. Om än möjligen till dig själv om du har tur.

Mvh

Vem jag?

Fartdåre!
592 Inlägg
17 november 2006
Alla bilar som startat är till salu för 4500kr + 100kr till klubben.
Är det mer än ett bud blir de lott dragning om bilen. Föraren får skydda sin bil med ett eget bud vilket bara kostar 100kr. Sen kan man ha kompisar med sig till o lägga hur många bud som helst men då måste man ha 4500 + 100 med sig. Förarstol och bälten är ägarens personliga utrustning o följer inte med bilen.

Event/shopansvarig på VWPC.SE
Volkswagen Passat Club - Das Club
VW GTI Klubben - för dig med vattenkyld VW

Moderator+
1 081 Inlägg
17 november 2006
ventohuan skrev:
Alla bilar som startat är till salu för 4500kr + 100kr till klubben.
Är det mer än ett bud blir de lott dragning om bilen. Föraren får skydda sin bil med ett eget bud vilket bara kostar 100kr. Sen kan man ha kompisar med sig till o lägga hur många bud som helst men då måste man ha 4500 + 100 med sig. Förarstol och bälten är ägarens personliga utrustning o följer inte med bilen.

mmm eko roll

Vem jag?

Maizer
17 november 2006
Helt rätt redbull, men att det skulle vara förbjudet att be sina polare lägga skyddsbud har jag då fan aldrig hört talas om.

Långsam Perfektionist
4 800 Inlägg
18 november 2006
(eftersom det mesta är uppklarat i tråden så kan man ju ha lite roligt också big_smile )
Säger som Hjalle & Heavy:

Rallystol 4-punktsbälte jag ska bli en folkracehjälte wink
Senast redigerat av Mäki (18 november 2006)

Audiot som råkat ut för Subarusjukan

Wankel
1 080 Inlägg
18 november 2006
Peacerich skrev:

du får inte bjuda över, priset är 4500:- och om flera lägger bud så ska du lotta vem som får den..men man får väl behålla ratten också har jag för mig?
Senast redigerat av StiFf (18 november 2006)

MDS Västerås

Fartdåre!
592 Inlägg
18 november 2006
StiFf skrev:
Peacerich skrev:

du får inte bjuda över, priset är 4500:- och om flera lägger bud så ska du lotta vem som får den..men man får väl behålla ratten också har jag för mig?

NEJ inte ratten, bara stol, bälte o fästöglorna till bältet!

Event/shopansvarig på VWPC.SE
Volkswagen Passat Club - Das Club
VW GTI Klubben - för dig med vattenkyld VW

273 Inlägg
18 november 2006
Vilken budget behöver man för att köra folkrace då?

Ni som håller på, hur mycket pengar lägger ni på det?

¤¤¤Smaken är som röven, klöven¤¤¤
¤¤ Kommentera gärna min bil ¤¤ http://www.youtube.com/user/Mr4ndersson

264 Inlägg
19 november 2006
Trådstartare
känns inte som det är så stor idé att börja då eftersom man kanske inte ens har kvar bilen eftar man kört ett race. jag mena en 240 plus bur och bränslecell o allt e ju lite mer än 4500 +100 kr mena ja. Om man inte köper någon annans bil dvs tongue. verkar nästan lite löjligt enligt mej.

When Chuck Norris falls into the water, he dosen´t get wet. The water gets Chuck Norris.

68 Inlägg
19 november 2006
Iaf, all personlig utrustning får du behålla, ratten hör inte dit. Isdäck gjorde men reglementet gjordes om så nu förljer dom me bilen. Skyddsnät får du behålla.
Endast ett anbud per person får läggas.. Åldergränsen är samma som de året du får ta licensen alltså de året som du fyller 15, behöver inte ha licens för att lägga..

Folkrace e ingen billig sport kan ja lova... Ja å min brorsa håller på me de själva å vi pular ner en del, tror vi gått me vinst 4-5 ggr på bilarna, men de e inte mer heller.. De ena leder oftast till de andra när man börjat riva en motor, annan kam, borrade block, portad å planad topp, större ventiler xtractor webrer osv osv osv, Har två bilar nu som säkert är värda 10-15tusen st.. Är nästan så att man funderar på att börja köra rallycross istället, du får juh iaf behålla bilen.  Bränslecellen e väl nästan de billigaste på bilen, bara en 10l jeepdunk eller liknande wink
En normal folkracetävling brukar gå på en ca 1500-2000 beroende på vart tävlingen är och hur många dagar å då är vi två. Är bensin som ska me, tänddelar, xtra däck, spolarvätska, anmälningsavgift, stödbud, å då är inte själva anbudena inräknade
Senast redigerat av MissLazer (19 november 2006)

I don´t care what people say, I just do it anyway

264 Inlägg
19 november 2006
Trådstartare
nä, dettta verkar inte vara något för mig. Vill ju änna behålla bilen va. annars verkar de skitskoj att hålla på med. lite synd men man får la bygga lite på camaron o börja köra på bana tongue

933 Inlägg
11 september 2007
ursäkta om jag tar upp en gammal tråd men
nån som kan tipsa om bra sidor om regler och vad som behövs för att börja
Senast redigerat av martincool (11 september 2007)

Maizer
11 september 2007
Gå en kurs så får du veta allt du behöver. www.sbf.se

Sök