Fortsättning på det tidigare inlägget! Dagen efter montaget så var det dags för provkörning. Jag åkte till macken och tanka i en skvätt soppa och allt var frid och fröjd. Sen så skulle jag ta en tur med min bror och en polare och när jag skulle köra ut från uppfarten hemma så hörde jag att det skrapade lite... Fort ut å kolla och ja däckena tog i skärmkanten fast bilen är gubbhög. Det fick bil att kasta ut dövikten och ta en tur ensam och känna lite på bilen. Kom tillslut fram till att hjulena inte satt riktigt lika i hjulhusen så det blev en vända upp på lyften och jag fick justera in camber på högersidan eftersom att det stack ut lite för mycket och det drog med sig toe vinkeln så fick ändra lite på den också.
Däcken stack ut lite för mycket så jag fick pilla lite med hjulvinklarna
Jag såg att det blev lite bättre men att det fortfarnade skulle ta i och det skulle eventuellt bli dyrt om man missar att vejja för en håla så jag fick göra debut med skärmvalsen.
Det var en jävla bred skärmkant så lite måste man ju kunna få en den så det var bara att värma och valsa på! Det gick helt okej för att vara första gången och jag fick iaf in det mesta i mitten på hjulhusen. Lacken klara sig ganska bra men det blev lite små krackeleringar så jag fick ta lackstiftet och lägga i lite pigment där det behövdes (runt svetspunkterna som var stenhårda) och sedan blev det 2 lager med en riktigt bra två komponents klarlack så att det ska bli slitstarkt och hålla rosten borta!
Tillslut så fick jag göra ett test och kolla hur långa fjädringsväg jag hade utan att däcket skulle skrapa i. Jag använde mig av org. domkraften, en palltruck och ett plogstål!
När palltrucken var i sitt högsta läge så hade jag ca 1 cm kvar till skärmkanten
Och per automatik så fick jag se hur mycket jag hade tillgodo fram på andra sidan och där var det lugnt!
En bild när allt var klart!
Flera bilder på däckpysslet kommer att komma upp på mitt fotoalbum samt några fler seriösa bilder på bilen kommer snart upp på bilens hemsida!