Tack för alla kommentarer!
NordAlfa skrev:
Blir mycket stiligt. Är dock nyfiken på vad anledningen är till att du modifierat oljetråget? Är det för klent original eller? Annars blir det mycket fint som sagt.
Som tidigare skrev. Det är så enkelt att bilen är låg.
Glömde nog ta bild på hur tråget såg innan, men det va rejäla märken efter alla gånger han skrapat i marken. Tyvärr är ju tråget den lägsta punkten. Och det satt dessutom 2 "försänkningar" som var helt onödiga. Trodde först att det var en liten skål där oljesugen satt men den satt på ett annat ställe.
Tråget är ca 2-3mm original, så det är ju inte så mycket att komma med när man glider mot asfalt. Det jag gjorde är alltså att jag tog bort de onödiga ojämnheterna och förstärkte med 4mm plåt.
Så anledningen till att jag inte gjorde tråget finare är just för att det kommer få sig några smällar.
Ska mäta markfrigången nu i år, men kan tänka mig att det var ca 5cm mellan tråg och väg när jag hade som lägst.
En till tråkig sak är att nästa låga punkt är fästena till länkarmarna.. Och det är alltså karossen, och dom har fått sig lite smällar också som jag ska ta o kolla på om någon vecka.
Bilen står lite snett på den här bilden så den är lite missvisande i detta fall, men man kan i alla fall se oljetråget som nästan ligger mot marken på denna bild. Kolla även in trösklarna som är väldigt nära.
Nu fick du en ganska utförlig förklaring till modifikationen!