amoreex skrev:
Hur går det här?
Fortsatt med Renoveringen ännu ?
Kul att du skrev!
Jag har haft fullt upp med annat, har jobbat hela jul och nyår tyvärr.
Tror att det va höstlovet jag hann med lite i alla fall.
Bytte ut tanklocket (igen), det i aluminium höll inte alls mina kvalitetskrav så jag köpte mig ett Hella-lock. (Det i aluminium tätade inte ordentligt mot ångor, vilket ledde till att det luktade bensin, inte så trevligt när man åker cabb!)
Byte ut lite saker, mest bara för att liksom.. Känns bra att byta ut det mesta och köra med Bosch-grejer.
För enklare åtkomst och "insyn" så tog jag bort den stora klumpiga fläkten och frontmonterade en mindre fläkt.
Just nu är bränslesystemet i motorrummet urplockat. Dom stålomspunna slangarna ska bytas ut, bränslemängdsfördelaren (den lilla saken som alla bränsleslangar går till) ska renoveras, nya tändstift och som grädde på moset så ska nya spridare i!
Har köpt ny gasdämpare till bagageluckan, lite bromsslangar o sånt som ska bytas också.
Och om jag får till det så ska jag dra om lite vakuum och plocka bort "luftventil" som höjer varvet på motorn när motorvarvet går under 700 varv. Alltså när man t.ex. släpper kopplingen för snabbt utan att gasa. Jag har prövat att köra utan den och tycker inte att den behövs, den är också otroligt ful. (Sitter på högra fjäderbenstornet).