3229
Sök

Köpråd bil för upp till 60k så snabb och snygg som möjligt, vad hade ni valt?

Evildan
30 januari 2014
#21
caromania skrev:
Evildan skrev:
caromania skrev:
Kan man inte landa en vettig TVR för slantarna? Kanske en 350i? Ingen explosionsräser i original kanske med sina 190bhp men åttan borde vara lätt att smickra med vassare kammar och annat lull.

Bra vinteråk åtminstone

http://www.blocket.se/goteborg/TVR_350i … 12&w=3

Haha vafan! lol

Förresten, glöm aldrig David Brown!

Aston Martin?

Heter DB av en anledning wink

Cadillac_The_King
30 januari 2014
#22
_Glenne_ skrev:
Jag skulle ha köpt en M5 E34, snyggare bil finns nog inte i den prisklassen, dessutom tror jag inte dom går dåligt med sina 340hk om man köper 3,8an... Dock är det väll på gränsen prismässigt, men ibland dyker det upp nån för runt 60k smile

Skatten skulle jag ens inte betala om ja fick än m3 eller m5 svin dyrt

Ubåtsingenjör
7 320 Inlägg
30 januari 2014
#23
Cadillac_The_King skrev:
_Glenne_ skrev:
Jag skulle ha köpt en M5 E34, snyggare bil finns nog inte i den prisklassen, dessutom tror jag inte dom går dåligt med sina 340hk om man köper 3,8an... Dock är det väll på gränsen prismässigt, men ibland dyker det upp nån för runt 60k smile

Skatten skulle jag ens inte betala om ja fick än m3 eller m5 svin dyrt

va menar du nu ? att skatten är dyr på m bilarna ?!


1 510 Inlägg
30 januari 2014
#24
Cadillac_The_King skrev:
_Glenne_ skrev:
Jag skulle ha köpt en M5 E34, snyggare bil finns nog inte i den prisklassen, dessutom tror jag inte dom går dåligt med sina 340hk om man köper 3,8an... Dock är det väll på gränsen prismässigt, men ibland dyker det upp nån för runt 60k smile

Skatten skulle jag ens inte betala om ja fick än m3 eller m5 svin dyrt

Kollade på en random m5:a på blocket, skatten låg på 2682 kr om året, det är väl inte så farligt?

Offensiv inkompetens är bästa försvar.

Evildan
30 januari 2014
#25
trubbelturbo skrev:
Cadillac_The_King skrev:
_Glenne_ skrev:
Jag skulle ha köpt en M5 E34, snyggare bil finns nog inte i den prisklassen, dessutom tror jag inte dom går dåligt med sina 340hk om man köper 3,8an... Dock är det väll på gränsen prismässigt, men ibland dyker det upp nån för runt 60k smile

Skatten skulle jag ens inte betala om ja fick än m3 eller m5 svin dyrt

Kollade på en random m5:a på blocket, skatten låg på 2682 kr om året, det är väl inte så farligt?

523i -00 skattevikt 1550kg, årsskatt 2118kr.
RPE566
Lite billigare skatt då den är några kilon lättare än M5.


528iA Touring -98 skattevikt 1830kg, årsskatt 2682kr.
SHJ781
Lika "hög" skatt som en M5.

M5 -99 skattevikt 1800kg, årsskatt 2494kr.
RFJ353
big_smile

Varningar: För många..
2 552 Inlägg
30 januari 2014
#26
trubbelturbo skrev:
Cadillac_The_King skrev:
_Glenne_ skrev:
Jag skulle ha köpt en M5 E34, snyggare bil finns nog inte i den prisklassen, dessutom tror jag inte dom går dåligt med sina 340hk om man köper 3,8an... Dock är det väll på gränsen prismässigt, men ibland dyker det upp nån för runt 60k smile

Skatten skulle jag ens inte betala om ja fick än m3 eller m5 svin dyrt

Kollade på en random m5:a på blocket, skatten låg på 2682 kr om året, det är väl inte så farligt?

Skatten är human, men bränslekostnad, försäkring och reservdelar däremot..

Sing loud and clear until the game is done, sing Chelsea everyone

Ubåtsingenjör
7 320 Inlägg
30 januari 2014
#27
Evildan skrev:
trubbelturbo skrev:
Cadillac_The_King skrev:

Skatten skulle jag ens inte betala om ja fick än m3 eller m5 svin dyrt

Kollade på en random m5:a på blocket, skatten låg på 2682 kr om året, det är väl inte så farligt?

523i -00 skattevikt 1550kg, årsskatt 2118kr.
RPE566
Lite billigare skatt då den är några kilon lättare än M5.


528iA Touring -98 skattevikt 1830kg, årsskatt 2682kr.
SHJ781
Lika "hög" skatt som en M5.

M5 -99 skattevikt 1800kg, årsskatt 2494kr.
RFJ353
big_smile

med andra ord är skatten inget man borde oroa sig över ... kan dock tänka mig att bränsle kostnaden är värre samt försäkringen

reservdelar borde man kunna hitta till humana priser i tyskland


Forummoderator
18 038 Inlägg
30 januari 2014
#28
CHEEVA skrev:
Evildan skrev:
trubbelturbo skrev:

Kollade på en random m5:a på blocket, skatten låg på 2682 kr om året, det är väl inte så farligt?

523i -00 skattevikt 1550kg, årsskatt 2118kr.
RPE566
Lite billigare skatt då den är några kilon lättare än M5.


528iA Touring -98 skattevikt 1830kg, årsskatt 2682kr.
SHJ781
Lika "hög" skatt som en M5.

M5 -99 skattevikt 1800kg, årsskatt 2494kr.
RFJ353
big_smile

med andra ord är skatten inget man borde oroa sig över ... kan dock tänka mig att bränsle kostnaden är värre samt försäkringen

reservdelar borde man kunna hitta till humana priser i tyskland

Skatt och försäkring hade inte bekymrat mig. En Chef till mig hade dock en ny M5 för ett antal år sedan. Jag nyttjade den mycket i tjänsteärenden. Under 1.7 L/mil kom jag aldrig. Trots en lätt avstämd gaspedal.

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!

371 Inlägg
30 januari 2014
#29
Hybridsmurfen skrev:
CHEEVA skrev:
Evildan skrev:

523i -00 skattevikt 1550kg, årsskatt 2118kr.
RPE566
Lite billigare skatt då den är några kilon lättare än M5.


528iA Touring -98 skattevikt 1830kg, årsskatt 2682kr.
SHJ781
Lika "hög" skatt som en M5.

M5 -99 skattevikt 1800kg, årsskatt 2494kr.
RFJ353
big_smile

med andra ord är skatten inget man borde oroa sig över ... kan dock tänka mig att bränsle kostnaden är värre samt försäkringen

reservdelar borde man kunna hitta till humana priser i tyskland

Skatt och försäkring hade inte bekymrat mig. En Chef till mig hade dock en ny M5 för ett antal år sedan. Jag nyttjade den mycket i tjänsteärenden. Under 1.7 L/mil kom jag aldrig. Trots en lätt avstämd gaspedal.

Låter nästan löjligt mycket om du nu körde lugnt med den...


Forummoderator
18 038 Inlägg
30 januari 2014
#30
lindstrome skrev:
Hybridsmurfen skrev:
CHEEVA skrev:
med andra ord är skatten inget man borde oroa sig över ... kan dock tänka mig att bränsle kostnaden är värre samt försäkringen

reservdelar borde man kunna hitta till humana priser i tyskland

Skatt och försäkring hade inte bekymrat mig. En Chef till mig hade dock en ny M5 för ett antal år sedan. Jag nyttjade den mycket i tjänsteärenden. Under 1.7 L/mil kom jag aldrig. Trots en lätt avstämd gaspedal.

Låter nästan löjligt mycket om du nu körde lugnt med den...

Tja. Kör en själv och se. Givetvis så har man över 500 Hk under huven så visst: Kanske väl häftiga pådrag. Men den drog mycket som sagt.

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!

Rejsa ?
2 959 Inlägg
30 januari 2014
#31
Hybridsmurfen skrev:
lindstrome skrev:
Hybridsmurfen skrev:

Skatt och försäkring hade inte bekymrat mig. En Chef till mig hade dock en ny M5 för ett antal år sedan. Jag nyttjade den mycket i tjänsteärenden. Under 1.7 L/mil kom jag aldrig. Trots en lätt avstämd gaspedal.

Låter nästan löjligt mycket om du nu körde lugnt med den...

Tja. Kör en själv och se. Givetvis så har man över 500 Hk under huven så visst: Kanske väl häftiga pådrag. Men den drog mycket som sagt.

Det är helt korrekt, jag kom inte under 1.8 med min M5 E60 heller....
5L V10 sugmaskin och 1900 kg bil och 275 sulor drar soppa.

Autotech

Hydraulik "mekaniker" samt Fordonare
744 Inlägg
30 januari 2014
#32
Busgrabb skrev:
Hybridsmurfen skrev:
lindstrome skrev:

Låter nästan löjligt mycket om du nu körde lugnt med den...

Tja. Kör en själv och se. Givetvis så har man över 500 Hk under huven så visst: Kanske väl häftiga pådrag. Men den drog mycket som sagt.

Det är helt korrekt, jag kom inte under 1.8 med min M5 E60 heller....
5L V10 sugmaskin och 1900 kg bil och 275 sulor drar soppa.

Tycker ändå att har man råd med en sån bil så ska man ha råd å tanka den också! smile


dab-master
166 Inlägg
30 januari 2014
#33
Evildan skrev:
trubbelturbo skrev:
Cadillac_The_King skrev:

Skatten skulle jag ens inte betala om ja fick än m3 eller m5 svin dyrt

Kollade på en random m5:a på blocket, skatten låg på 2682 kr om året, det är väl inte så farligt?

523i -00 skattevikt 1550kg, årsskatt 2118kr.
RPE566
Lite billigare skatt då den är några kilon lättare än M5.


528iA Touring -98 skattevikt 1830kg, årsskatt 2682kr.
SHJ781
Lika "hög" skatt som en M5.

M5 -99 skattevikt 1800kg, årsskatt 2494kr.
RFJ353
big_smile

Evon väger 1260kg o skatt på 1995kr tongue

Pika pika! Fumo, mofu, mofumo, fumoffu!
- Pikachu - Bonta-kun

Rejsa ?
2 959 Inlägg
30 januari 2014
#34
hewra skrev:
Busgrabb skrev:
Hybridsmurfen skrev:

Tja. Kör en själv och se. Givetvis så har man över 500 Hk under huven så visst: Kanske väl häftiga pådrag. Men den drog mycket som sagt.

Det är helt korrekt, jag kom inte under 1.8 med min M5 E60 heller....
5L V10 sugmaskin och 1900 kg bil och 275 sulor drar soppa.

Tycker ändå att har man råd med en sån bil så ska man ha råd å tanka den också! smile

Nja säger jag om det idag, du får en sådan för bra mycket mindre än vad Svenssons nya V70 kostar som du ser jävligt många av.
Ska man köra med den varje dag som brukis så ska man tänka två gånger om man har lite längre att köra för det kommer kosta.

Autotech

Hydraulik "mekaniker" samt Fordonare
744 Inlägg
30 januari 2014
#35
Busgrabb skrev:
hewra skrev:
Busgrabb skrev:

Det är helt korrekt, jag kom inte under 1.8 med min M5 E60 heller....
5L V10 sugmaskin och 1900 kg bil och 275 sulor drar soppa.

Tycker ändå att har man råd med en sån bil så ska man ha råd å tanka den också! smile

Nja säger jag om det idag, du får en sådan för bra mycket mindre än vad Svenssons nya V70 kostar som du ser jävligt många av.
Ska man köra med den varje dag som brukis så ska man tänka två gånger om man har lite längre att köra för det kommer kosta.

Jo det är ju sant, Men om man nu köper en sån bil så bör man ju ha räknat ut att den inte ligger på blandad körning på 0,7 heller smile


Rejsa ?
2 959 Inlägg
30 januari 2014
#36
hewra skrev:
Busgrabb skrev:
hewra skrev:

Tycker ändå att har man råd med en sån bil så ska man ha råd å tanka den också! smile

Nja säger jag om det idag, du får en sådan för bra mycket mindre än vad Svenssons nya V70 kostar som du ser jävligt många av.
Ska man köra med den varje dag som brukis så ska man tänka två gånger om man har lite längre att köra för det kommer kosta.

Jo det är ju sant, Men om man nu köper en sån bil så bör man ju ha räknat ut att den inte ligger på blandad körning på 0,7 heller smile

Ja det borde man smile

Autotech

fyrkrafsare
1 443 Inlägg
31 januari 2014
#37
Alkis skrev:
Volvo 740 turbo +

bilen skulle vara snygg....

Riktiga bilar är fyrhjulsdrivna...
Numera leg. grusligist!

10 Inlägg
31 januari 2014
Trådstartare
#38
oj vilken respons igen! tack grabbar, tänker åter igen på 540, men snacka med några individer och reserdelar mm ska ju gå på hela kalaset yikes
en snubbe fick betala 7k för en ny stötdämpare?!
850:n är ännu värre, en fick betala 12k/styck, helt sinnes om ja får tycka smile


Ubåtsingenjör
7 320 Inlägg
31 januari 2014
#39
TS_quattro skrev:
Alkis skrev:
Volvo 740 turbo +

bilen skulle vara snygg....

och snabb


124 Inlägg
31 januari 2014
#40
CHEEVA skrev:
TS_quattro skrev:
Alkis skrev:
Volvo 740 turbo +

bilen skulle vara snygg....

och snabb

och rolig


Sök