HarryComa skrev:
Here we go again...
Det verkar vara den nya tron att man kan göra sig miljoner bara av att börja sälja biltillbehör, allrahelst från regioner där dom äter mycket nudlar och wok.
Det jag reagerar på när man besöker sidan.
- Telefonnummer saknas
- Org.nr / företagsnamn saknas.
- Personen som äger domänen har är inte delägare, bolagsman eller har enskild firma.
- Det talas om "historik" inom banracing, det låter som det hände för ett tag sedan, kan det vara så långt tillbaka när man är 22 bast ?
- Det har köpts 5000ha mark, varför finns inte detta hos kommunen?
- Det pratas mycket om, "vi ska, vi kommer, vi tänker" inget vi har utan mycket skjutet på framtiden.
OBS!! Ovanstående uppgifter är hämtade ur allmänna register och således sökbara för alla, dess riktighet avstår jag från att ansvara för då jag bara plockat lite här o där ur myndighetsregistren.
Mitt tips är, försök besvara dessa klurigheter på er sida så ska ni se att ni kan sälja prylar precis som vilken annan leverantör som helst, man behöver inte vara Dr Watson för att kika upp lite grejjer innan man gör ett köp av prylar.
Det första jag tänker på är teknikboom.se, eller e-outlet som nu varit på tapeten.
Varför är ni så extremt mycket billigare än alla andra, när ni inte behöver.
Det är idag inga problem att sälja produkter på marknaden, man behöver inte vara billigast utan det räcker med att ha en bra produkt och se till att sköta sina kundrelationer, den som säger något annat är troligen importör av kinakrafs eller har inte ägt ett företag längre än ett räkenskapsår.
Personligen skulle jag inte ens köpa en tepåse av ovanstående, och det är inget ont menat mot varken personerna bakom eller "företaget" i sig utan mot det sätt det publiceras på, inget annat.