3320
Sök

http://www.speedart.se/

Rörpulare
1 453 Inlägg
16 december 2006
lundwall skrev:
JBlom skrev:
Hur kan man missa mail??
I min mailbox så syns då olästa mail med fetare stil... smile

Man använder hotmail eller någon annan värdekass gratistjänst.

Hotmail markerar olästa mail med en gul markering omöjligt och missa om man inte nu e färgblind wink

Hellre omkommen och bortkörd än bortkommen och omkörd:)
"Life is lika a race track, you gotta go round and round..Sure some times you crash and burn but if you don´t make the turn you ain´t never gona learn"

V70D5
199 Inlägg
16 december 2006
Verkar ju hur kanon som helst, bara att beställa så länge det inte är förskottsbet som gäller så är det ju ingen fara skickade genast ett mail efter 2 olika par fälgar smile
Senast redigerat av dyGGz (16 december 2006)

Man lever bara en gång

2 911 Inlägg
16 december 2006
Davv3 skrev:
--> HarryComa

Känns väl ganska jätteonödigt att skojja om en sån här sak? Du betalar ju endå inte i förväg, så va skulle de va för bluff då? vad tjänar dom på de?

MVH//Davve

Det handlar inte om att bli blåst på pengar eller inte, mer hurvida produkterna når upp till en presumtiv köpares förväntningar.
Kvalité, passform och liknande, inget annat.

Jag tror säkert speedart kommer lyckas jättebra om de får fart på leveranserna samt ser till att fixa ut något telefonnnummer och företagsfakta t.ex.

Dessutom skojjar jag inte, jag behövde lite sidokjolar att kapa isär och tänkte slå två flugor på smällen att jag kan recensera och bedöma produkterna samtidigt när jag ändå har kunnigt folk i samma lokaler. Även om då kjolarna skulle haft medioker kvalité hade det inte gjort mig något då jag ändå ska bygga om dom, men kanske hjälpt någon annan som hade förväntningarna på att det är bolt-on.
Eller så är det alldeles perfekta produkter med 95-100% passform, inget vet än, jag drog bara ett strå i stacken och tänkte hjälpa till gentemot att någon annan kör sina surt förvärvade stålar på något de kanske inte kan använda.

285 Inlägg
16 december 2006
HarryComa skrev:
Fick bekräftat för ett tag sedan att de skulle skicka det jag beställde, ska bil intressant att se om det kommer något, if so, kvalitét, passform och finish.

Min lite halvkritiske medarbetare magnus lovade att ta en ordentlig koll på prylarna (bl.a. han som tagit fram de flesta volvokiten på hällsjö styling, om någon kan plast så är det han)

Självklart ska man inte vara mer kritisk till produkten än priset anbelangar.

Jag gör inte detta för att jävlas med Speedart, jag är så j*vla ursinnigt less på leverantörer som ska fläcka ner marknaden med rena skitprodukter som många antar ha samma kvalité, passform och egenskaper som en dyrare produkt, det slår tillbaka på de som säljer rejäla prylar, det är dit kunderna kommer sen när deras 500-spänns vinge spricker i 5 minusgrader...

OCH, jag behöver ett par kjolar till mina egna bmw-projekt och hade inga gjutformar så jag slog två flugor på smällen wink

Tips till Chrizz, fixa en recensionsdatabas för leverantörer på garaget, vore ypperligt att kunna lämna en rad på produkten man köpt och hur man upplever den. På det sättet kan de som vill spara nån krona köpa lite billigare medan de som vill ha rejäla prylar vet vilka leverantörer som gäller.

Det ska väl tilläggas att, vad som hittils framkommit, att ingen sett eller fått några produkter från denna leverantör, så om de bluffar, har dålig kvalité/passform eller inte skall vi lämna osagt tills vidare, ett tips är ju att inte ta de sista julpengarna, vänta istället tills någon fått prylar och kan ge lite info om produkterna som säljs.

I all välmening!

Gott att folk kollar självklart, oh jag känner mig med skeptisk, därför jag dök på den här tråden efter lite sökning. men måste ju med göra ett inlägg om att man kan heller inte jämnföra päron & äpplen. man kan ju sällan jämnföra med original, jag menar hällsjö styling som du hade någon kontakt på där har man man ju hört en del svordomar om gällande passform & dyl.
Sen kan det ju vara så att det som säljs är ren skit & man får vad man betalar för, men det kan ju även vara någon som har bra kontakter & vill ta sig in på marknaden men kanske inte har riktigt rätt kunskaper om att driva ett företag, ska bli intressant att följa tycker jag.
Senast redigerat av Ravestream (16 december 2006)

en satans jävla Volvo.

2 123 Inlägg
17 december 2006
Hur lång tid tog det innan alla fick svar på sina beställningar ?
Vet nån vart produkterna är tillverkade ?

2 123 Inlägg
17 december 2006
Fredrik.Gustavsson skrev:
Hur lång tid tog det innan alla fick svar på sina beställningar ?
Vet nån vart produkterna är tillverkade ?

Ingen som vet ?

14 Inlägg
17 december 2006
hej speedparts är ett grymt bra företag snabb på skicka sakerna:) jag skulle vilja säga att dom är grymt seriösa.

Jajjemen!
1 512 Inlägg
17 december 2006
tane85 skrev:
hej speedparts är ett grymt bra företag snabb på skicka sakerna:) jag skulle vilja säga att dom är grymt seriösa.

Nu va de inte tal om speedParts, utan speedArt
Senast redigerat av Manne (17 december 2006)

Är den inte låg vill ja inte ha den.
Cutting springs isn´t just for fun, its an addiction.

14 Inlägg
17 december 2006
oj hehe  jaså tongue

93 Inlägg
17 december 2006
www.speedparts.se är en bra sida. har själv beställt därifrån. Dom har vell visst telefon nummer där? Ja ringde å beställde genom telefonen..

www.kudoz.se
3 802 Inlägg
17 december 2006
Quizze skrev:
www.speedparts.se är en bra sida. har själv beställt därifrån. Dom har vell visst telefon nummer där? Ja ringde å beställde genom telefonen..

speedART inte speedPARTS viss skillnad wink

Better than God \o/
1 883 Inlägg
17 december 2006
Förbannat lågt att ta ett sådant namn som liknar en stor och etablerad firmas namn. Dålig fantasi eller bara ett sätt att rida med på ett annats företag goda rykte?

Beware the lollipop of normality. Lick it once, and you suck forever.
"Ungdomar borde förbjudas, de för bara ett jävla liv..." :-)

JDM
593 Inlägg
17 december 2006
Om det nu blir något av med den där sjukt stora byggnaden med hak osv så verkar det helt underbart för en nybörjare som mej som kanske kan komma till ett ställe där man kan hänga med lite pros som kan lära mej grunderna och ge mej svar på mina frågor.

Det ska vara JDM och bana!

200 Inlägg
18 december 2006
Trådstartare
har nu beställt en frontspoiler till min 200a dom har lovat bra passform och kyla ska inte var nått problem (vissa billiga spoilrar spricker så fort det blir några minus vad jag har hört)
kommer slänga upp lite bilder såfort jag får dom .. om 7 veckor sad

nån som vet om dom har sagt att det är postförskott ?

2 123 Inlägg
22 december 2006
Tror inte någon kommer få sina produkter.
Skrev ett mail att jag var intreserad och fick svar efter 2 dagar och sen ställde jag dom mot vägen och frågade efter:
Organisations nr
Företagsnamn
Tele nummer
Vart företaget ligger
Får inget svar så jag antar att det är ett riktigt bluff företag som bara vill blåsa folk på pengar.
Får jag svar på mina frågor så kanske jag beställer ett bodykit av dom men är ändå osäker hmm

JDM
593 Inlägg
22 december 2006
Hmm.. om dom vill blåsa folk så måste jag säja att dom är otroligt klantiga, om de vill blåsa så måste de väll ta förskottsbetalning i varge fall.
Nu så får dom bara en massa beställningar, hur kul kan de ha med dem?

Det ska vara JDM och bana!

www.kudoz.se
3 802 Inlägg
22 december 2006
kan ju vara så att det är en låtsas firma=svart firma lanserar sig under ett påhittat firma namn importerar och stoppar allt i fickan?

vorsprung durch teknik
886 Inlägg
23 december 2006
Någon som har fått sina grejjer dom har beställt änn? Är sugen på att beställa ett par stolar men vill gärna vara säker på att man verkligen får sina saker.

2 123 Inlägg
23 december 2006
laazy skrev:
Någon som har fått sina grejjer dom har beställt änn? Är sugen på att beställa ett par stolar men vill gärna vara säker på att man verkligen får sina saker.

Ingen har fått sina saker. Men dom har heller inte betalat något.
Ska du köpa stolar kan jag rekomendera www.ridetech.se eller www.bsbildeler.no
Den sist nämnda är norsk men är utan tvekan den bästa styling sidan i norden. Skit lätt att hitta och dom har nog till och med större sortiment än dalhems.
BTW är det nån som hittar det dom söker på dalhems ?
Jag skickar alltid ett mail och säger vad jag ska ha :p

4 571 Inlägg
23 december 2006
Fredrik.Gustavsson skrev:
BTW är det nån som hittar det dom söker på dalhems ?
Jag skickar alltid ett mail och säger vad jag ska ha :p

Deras hemsida e kass, både gamla och nya, det finns inte ens märkesindelning toksvårt att få fram rätt delar även om man söker.

Hittar man väl vad man skall ha finns det nästan aldrig bilder utan man måste ringa eller maila ändå i slutändan.

Sök