4292
Sök

B230A VS B230E motorbyte

Avstängd
1 418 Inlägg
5 februari 2014
#21
simlar skrev:
Johan85 skrev:
simlar skrev:

Jag säger inte att jag rekommenderar att smyga igenom besikting, jag förespråkar alltid att regga in bilen med modifikationerna man gör för att slippa eventuella problem i framtiden då det som du säger inte rör sig om mycket pengar.

vet många som haft 240is med b230a som bytt till b23e och besiktningen har inget sagt. men har man oflyt och försäkringsbolaget tar ett stickprov (vilket dom förmodligen gör på många 740is) så kan det bli jävligt dyrt och hela livet är förstört. bara för man ville ha 20hk;)

Det är ju så.
Får göra som man sagt ända sen moppeåldern, ska man trimma så ska man trimma ordentligt annars kan man lika gärna skita i det tongue
(däremot sätter ofta budgeten och tidsbristen stopp för att trimma ordentligt på en gång)

eller så köper man en cross;)

Avstängd
1 418 Inlägg
5 februari 2014
#22
Johan85 skrev:
simlar skrev:
Johan85 skrev:

vet många som haft 240is med b230a som bytt till b23e och besiktningen har inget sagt. men har man oflyt och försäkringsbolaget tar ett stickprov (vilket dom förmodligen gör på många 740is) så kan det bli jävligt dyrt och hela livet är förstört. bara för man ville ha 20hk;)

Det är ju så.
Får göra som man sagt ända sen moppeåldern, ska man trimma så ska man trimma ordentligt annars kan man lika gärna skita i det tongue
(däremot sätter ofta budgeten och tidsbristen stopp för att trimma ordentligt på en gång)

eller så köper man en cross;)

finns inte budget och tid ska man inte ge sig in i nåt projekt som är kostsamt och tidskrävande?
innan man ens tänker tanken ska man ha mål budget som ligger över och tid låångt över det man tänkt sig..

664 Inlägg
5 februari 2014
#23
simlar skrev:
Johan85 skrev:
simlar skrev:

Jag säger inte att jag rekommenderar att smyga igenom besikting, jag förespråkar alltid att regga in bilen med modifikationerna man gör för att slippa eventuella problem i framtiden då det som du säger inte rör sig om mycket pengar.

vet många som haft 240is med b230a som bytt till b23e och besiktningen har inget sagt. men har man oflyt och försäkringsbolaget tar ett stickprov (vilket dom förmodligen gör på många 740is) så kan det bli jävligt dyrt och hela livet är förstört. bara för man ville ha 20hk;)

Det är ju så.
Får göra som man sagt ända sen moppeåldern, ska man trimma så ska man trimma ordentligt annars kan man lika gärna skita i det tongue
(däremot sätter ofta budgeten och tidsbristen stopp för att trimma ordentligt på en gång)

Tänkte mest på om det gick att få igenom den på "enkelt"/billigt vis, men har sedan länge tänkt och regga som amatörbyggt.
Tack också , har lite mer kött på bena nu med så man inte tar dumma beslut och råkar illa ut ifall nåt händer , har inte tänkt på det viset innan! smile

Återgå till TS-topic kändes som jag tog över lite med min fråga tongue

Outlaw
178 Inlägg
6 februari 2014
Trådstartare
#24
Ska jag dra dit en 531 så måste jag byta stakar och kolvar.
Lutar åt att jag tar E-motorn och drar på förgasaren på den istället.

Dock så börjar E85 och MS låta intressant. Får klura lite, har ingen aning om hur man kopplar in det då det inte finns någon form av kabelhärva till motorstyrningen.

Diesel, pilsner & hemkört


Sök