trippelturbo skrev:
Mack skrev:
trippelturbo skrev:
Lillkanto:
Då måste jag, som prövat MÅNGA bilar och ägt en rad olika bilmärken och modeller, säga att du tyvärr saknar känsla för bilar! Sista volvon som gjordes hette S70!
Nja. Jag har hört att sista var 940..men hursomhelst.
Jo, håller med dig delvis. Brukar själv också säga det. Men S70 producerades under svenskt ägande och T5 går än idag knappt o få tag på! Däremot kryllar det av S60 T5 (ihopknycklad gubbskit)
Att en "hård inbiten Volvonörd" som Lillkanto tycker att V60 är bra skit, är ett svek mot Volvo. Det som var Volvo en tid, vill säga
Nu kan du ju ta och lugna dej lite grann här och tänka på vad som gäller angående Volvo PV (för resten är ju svenskägt!) och Volvo v60.
Volvo v60 rullar ut från samma fabrik som s70 gjorde (torslanda).
Volvo v60 är utvecklad i sverige.
Volvo v60 har drivlina och karosseri som är tillverkat i sverige.
Volvo v60 är krocktestad i sverige.
Volvo v60 håller otroligt hög kvalitet vad gäller driftsäkerhet, inredningsmaterial och karosseri.
Men Volvo PV är nu mera ägt av kinesiska Geely. Det är det folk ser.
Volvos personvagnar har nu blivit svenskare än när dom gjorde s70, då motorerna är utvecklade och byggda här i sverige med svenskt stål.
Vad exakt är det du menar med dina okunniga kommentarer?
Jag gav min åsikt om Volvo v60 och då börjar du smutskasta både mig personligen och Volvo PV. Skärpning!
Volvo har kvar samma visioner och värderingar som alltid och tummar ALDRIG på säkerhet och kvalité, därför är jag stolt över att vara svensk och att jag kan säga att jag kommer från samma land som Volvo!
Volvo är och förblir världens säkraste bilar.