3388
Sök

duger biltema topplockspackning till vinterbilen?

airbrush rookie
136 Inlägg
22 november 2006
Trådstartare
som ämnet lyder, duger biltemas topplockspackning till min vinterbil ( ford sierra )
den får gå ganska hårt om man säger så, eller vad tycker NI att jag ska köpa från? och vad kostar den? biltemas kostar väl 500 eller nåt,
tack på förhand!

förut va jag schitzofren, men nu mår vi bra!
airbrush rookie.. (målat t.ex min avatar)

27 Inlägg
22 november 2006
Det är väl en DOHC motor i den? har för mig de.
Biltemas sotsats kostar 599 och mekonomens 771.
Jag skulle iallafall ta mekonomen, inte kul om det går sönder pga ojämn kvalite som biltema kan ha på sina grejer. sen så är de ju icke så stor skillnad i pris.
Var noga så toppen blir plan bara, känsliga toppar på dohc motorn har jag hört.
Senast redigerat av lixon (22 november 2006)

14 Inlägg
23 november 2006
jag håller med bättre att lägga till nån krona så du får en packning mekonomen istället.. de är ju inte kul att gör om jobbet med topp packning om de skulle skita sig menar jag.. och jag kan ju säga att jag hade aldrig köpt nån sån sak från biltema..

Chef
379 Inlägg
23 november 2006
har använt mig av biltemas packningssatser på flera av mina bilar, har aldrig vart något problem hittills

"Jag kommer ihåg att glömma, men ibland händer det att jag glömmer att komma ihåg" - Chrille

draminbil.nu
1 382 Inlägg
23 november 2006
Att biltema skulle vara så fruktansvärt mycket sämre är ju bara skitsnack!!
Tror ni verkligen dom skulle få sälja sina grejer då? och skulle folk köpa det?
visst det är billigt och kanske inte top of the line men det är inga bajsgrejer!!

airbrush rookie
136 Inlägg
23 november 2006
Trådstartare
njae har testat mkt biltema grejjer men, priset är ju bra men om jag nu ska fortsätta att pressa bilen till maximum när snötäcket kommer så vill jag ha nåt som håller vintern ut iaf, tills bilen antingen är skrotad eller såld..

klabbarpan
3 041 Inlägg
23 november 2006
Biltemas grejjer håller samma kvalitet som de andra... Bara för att en sak är billigare betyder det inte att den är sämmre... Jag har kört med biltemas topppackning länge nu och kört jävla annama ... inga problems ^^ satsa på den du å ta resten av kosingen å tanka för ^^

Lastbilsmekaniker
3 878 Inlägg
24 november 2006
Köp biltema du, den håller nog vintern ut, köp skärringar annrs, går i princip aldrig mer att lyfta toppen men jävlar vad det håller för plågeri..

2 122 Inlägg
24 november 2006
har kört biltema på mina oplar och funkar det funkar bra men när man har 11kg komp och turbo med 0,7 i laddtryck så pallar dom inte men vilken "org" toppackning gör de?

Volvo 242 -75 Busbil
Volvo 245 -80 Projekt bilen

67 Inlägg
24 november 2006
kolla orginal för skojs skull tror inte att den e mycket dyrare,ingen åtgång på delarna längre

airbrush rookie
136 Inlägg
25 november 2006
Trådstartare
kollade med meca också, dem skulle ha 404:- för toppackning, sen får jag ännu bättre pris på det pga kontakter där så får den nog för typ 300 spänn så blir nog en sån.. närmare dit än till biltema iaf!
biltema håller inte om det är lite trimmat och man kör hårt, bytte på polarens b20 5 ggr på EN sommar, iofs portad topp, weber 36a och extraktor rör, men endå... sen bytte vi till en orginal modell och den höll tills han sålde den 2 år senare..

54 Inlägg
25 november 2006
för det mesta är mekonomen ad och andra kedjor samma som biltemas kvalitet..
fast ibland har dom riktigt grova fel..

köpte bärarmar till en 850 där, sitter med 4 bult, jag fick efter mycket krångel som mest i 2 bult.............. hålen fela ca 5 mm!!!! men ja åkte till baka med dom och fick pengarna tillbaka,

Vem Fan Är Harley Davidsson?

9 108 Inlägg
25 november 2006
Dyrast är inte alltid bäst, även om det borde vara så smile Mekonomen har en tendens att ta lite överpriser för att dom vill vara mer exklusiva än t.ex. Autoprodukter och Biltema.

67 Inlägg
26 november 2006
jag sa ju te dej kolla org

67 Inlägg
26 november 2006
har druckigt en massa öl  nu men jag snöar fortfarande på din packning
slots4,6 ever

Sök