Man kan inte åka runt i en original bil, det går inte. Sugen på 20" men då måste man sänka, annars så ser det ju helt stört ut, hustrun är inte så jätte sugen på det(åk sjuka).
Man kan inte åka runt i en original bil, det går inte. Sugen på 20" men då måste man sänka, annars så ser det ju helt stört ut, hustrun är inte så jätte sugen på det(åk sjuka).
Original sport chassi sänkningen ligger på vadå 40 mm den är ju lagom och åksjuk blir man ju lättare av en högre mjukare bil iallafall i teorin.
Ja det har du nog rätt i jag som tänkte fel. Tycker ej dom bilarna är speciellt stötigare mot original men ja du får ta damen på en tur i en bil med sådan fjädring få se vad hon tycker vetja.
Har pratat med Simons om mitt lilla röriga problem. Kommer att åka till dom när vädret blivit bättre (läs vår), dom ska montera en satts som kommer att passa min bil... Nöjd, väldigt nöjd.
Hallå... du får lägga upp lite fler bilder ju!!
Jag har att på coils på min, installerade på Volvo. Inget problem med nivåregleringen eftersom den bara blir inaktiv. Ställer inte till något med garantier mm eftersom det bara är urkopplat. Sen kan du ju ställa fastheten i många coils vilket gör att de går att anpassa efter smak. Nu har jag mina väldigt stumma och skall väl ner någon cm till men tycker inte att det skadar komforten nämnvärt. Visst är det så att man får tänka sig för vid kanter och gupp men så länge du inte åker över en allt för köldskadad väg fungerar det perfekt (och min kära hustru är oxå åksjuk... dock beror nog hennes magkänslor i baksätet att man inte alltid håller sig till rek. fart).
So I say, GO FOR IT
Speed is everything, never hesitate! Det gör livet så mycket mer spännande!!
Har inte gett upp tanken än, men får se blir inte i år iaf. Ska börja med sportsystemet och Lackbehandling, ska byta förtält oxå. Kanske byter till facelift baklampor, behöver bara komma på något sätt att slippa den kromade listen längst ner. Har funderat på några alt röd tona över listen eller måla svart några alternativ. Synd att man inte kan plocka isär lampan och lacka listen i tex bilens färg.
Har väntat ett tag på denna dag, skulle byt till förra helgen, men vi skulle dra husvagnen till Jönköping så jag väntade tills det var gjort. Så nu är det avklarat.
Har väntat ett tag på denna dag, skulle byt till förra helgen, men vi skulle dra husvagnen till Jönköping så jag väntade tills det var gjort. Så nu är det avklarat.
Varit på Elmia?! Körde fram och tillbaka i fredags. Lång dag men satans så mycket spännande bilar och byggen det fanns!!
Speed is everything, never hesitate! Det gör livet så mycket mer spännande!!