Om du frågar FFR så får du detta svaret;
"here are some of the various tubing sizes used on the ’33 chassis (all are mild steel):
o ¾” Square: 0.049” wall thickness
o 1” Square: 0.083” wall thickness
o 1.5” Square: 0.095” wall thickness
o 0.75” Round: 0.125” wall thickness, DOM tube
o 1.5” Round: 0.120” wall thickness, DOM tube"
Om det hade varit upp till mig så hade jag omgående bytt besiktningsman, det är något som är fel i de anmärkningar du fått, det har jag sagt tidigare i din tråd. Vad vill han uppnå med att veta vilken stålkvalite det är?
Mild steel är vanligt "bonnajärn" vilket det ska vara i chassie för att ta upp vibrationer, kunna flexa lite utan att det uppstår sprickor i ramen, vill man ha ett mer krachsäkert och vridstyvt så bygger man i crommoly som görs i vissa tävlingsbilar, nackdelen med dessa är att de är mycket mer benägna att spricka då stålet är mycket hårdare.
BYT BESIKTNINGSMAN
V. I. R. U. S. (Very Immature Racers of the United States)
For Those Infected With RACING Disease, Our Motto: "YOUNG ONCE, IMMATURE FOREVER"
Första medlemmen utanför US.