3301
Sök

Volvo amazon misständer och går ojämt

37 Inlägg
27 april 2014
Trådstartare
Hejsan har problem med min amazons b18 och hittar inte vad felet är. På tomgång så går den ojämt och missar på någon cylinder. När jag varvar och håller jämn gas så blödrar den lite och dör nästan. Har bytat tändkablar, tändstift, fördelarlock, kondensator, brytare, rotor, tändspole utan större framgång. Har även bytat soppa pump och provat 4 olika förgasare och tre olika grenrör/insug och två olika toppar utan framgång. Har ställt in ventilerna någerlunda så den borde gå bra. Är säkert ett skitfel ja missat men uppskattar all hjälp ja kan få! Mvh

Sir
935 Inlägg
27 april 2014
Kan inget om gamla Volvos men står kamremmen rätt?

Varför läser ingen instruktionsboken??
Och varför kan ingen stava ordentligt längre??

21 761 Inlägg
27 april 2014
De motorerna har inte kamrem, det är bara drev. smile

hyundaipower: Står tändningen rätt?

Sir
935 Inlägg
27 april 2014
Du ser, jag kan inte gamla Volvos wink

Varför läser ingen instruktionsboken??
Och varför kan ingen stava ordentligt längre??

37 Inlägg
27 april 2014
Trådstartare
Jag har gjort grundinställningen alltså kollat markeringen på remskivan så den står rätt i förhållande till fördelaren och att ettans kolv står i topp samtidigt :-)

Fri fart för ett fritt folk!
14 127 Inlägg
27 april 2014
brytaren är rätt ställd?

ganska viktigt att tändningen är rätt inställd det räcker inte med att nolla den
utan den ska strobbas så du ser vad tändningen står när motorn är igång.

är tändföljden rätt föresten? smile

Kör fort så hinner inget hända...

2 250 Inlägg
27 april 2014
Menar förmodligen bytt med bytat. Bytat är inget svenskt ord....

Nåväl. Lossa slangen som går till bromsservot vid anslutningen till insugningsröret. Håll för nippeln hål med ett finger och be någon starta.
Går motorn nu bättre så är det hål i servots membran.

37 Inlägg
27 april 2014
Trådstartare
Det är rätt avstånd på brytarna och har stält in den med strobblampa och tändföljden är rätt :-) det hålet till insuget var redan igenlagt :-)

Senaste foruminläggen

Nyaste forumtrådarna

Sök