Varit dålig på att uppdatera det senaste tycker jag. Så vi kör på en nu då.
Började spackla på usa kofångaren men har inte rört den sedan dess. det va typ 5 månader sedan.
Sen så sålde jag ju även min 760 executive. Fick 4000kr, en böjd ledramp och en blixtramp med 14 olika blixtmönster för den.
Inhandlade även en till liten ledramp.
Men nu till huvudsaken med uppdateringen.
Ställde av bilen i ca en månad då den fick körförbud då jag inte hann besiktiga. När jag väl fick tummen ur så vart detta resultatet.
Inga stora fel så det är snabbt åtgärdat.
En annan orsak till att jag ställde av den va att motorn börjar visa sina ålderstecken efter nu, 59k mil.
toppackningen har gett upp, den pissar olja.
Turbon börjar bli dålig den också... IGEN....
osv.
Och efter att ha kört med slirande koppling i över 1,5 år så har jag fått nog.
Och här har ni en stor del av dom nya delarna som ska på.
Toppackning
Toppbult
Oljefilter
Bränslefilter
Luftfilter
Styrled
Grenrörspackningar
osv
Även packboxar till kamaxeln är värt att byta medans man ändå river ner den.
Men till det lilla roliga nu då
Eftersom turbon är dålig.. Så fick jag ett erbjudande på en flong ny t3/t04E av garagegrannen för 1000kr. Varför inte tänkte jag och slog till.
WGhus, fläns osv inhandlades från KL.
Införskaffade lite rör till downpipen, kommer inte bli jättesnyggt men det får duga tills vidare.
Var även till skroten och kikade, hittade då ett sportluftfilter med en stump av en silikonslang (för 50kr), helt super perfekt va den stumpen, passar perfa på turbon och insugsröret. Då jag ska köra med original luftburk, som tidigare. Även original wg då jag inte är ute efter effekt.
Och en bonusbild på bilen i dagsläget.
Notera oljefläckarna på marken, undra var dom kommer ifrån
Kommentera gärna, eller något.