Kände att det var dax att starta en tråd om min bruksbil också.
Det är en 745GL -89 Belgien import som jag tänkte göra i ordning lite.
Har funderingar på att slänga i en tdic men är inte helt 100 på det än. Turbo blir det oavsett och det blir väl i sommar förhoppningsvis.
Dagen då jag köpte den.
Fredagen samma vecka så blev jag påkörd av en tant på 80år
940 helskinn som ska bytas ut till frächare helskinn, rätt så sletna är dom. Den rosa listen lackades svart det första jag gjorde när jag kom till garaget med den. och jag ryckte samtidigt ur löjlerierna som hängde i backspegeln. Satt även rosa fluff i dörrsidorna bak som jag ryckte bort och satte dit riktiga dörrsidor. I princip så ska hela inredningen bytas då den är blå från början men är tattarmålad svart
B230FS heter motorn. Vad är skillnaden mot en vanlig F?
Var iväg till Göteborg och köpte mig en Usa takkorg till den för några veckor sedan.
Ska monteras när tid finnes
Bytte takluckeknappen då jag tyckte att den var lite för sleten
Yttertemp monterad
Fått dit en farthållare också
Har under en längre tid iaktagit att där legat en vinge vid en påfart längst rv40 så jag tog tillfället i akt och åkte och hämtade den, lite spackel och färg sen kan den monteras
Sen så har jag haft ett missljud från vänster bakdäck i några veckor nu, visade sig vara en sprint som håller bromsklossarna på plats som var utsleten.
Så jag bytte dom på vänster sida idag. Ska se om jag hinner byta på högersidan också till helgen.
Var och besiktigade den i torsdags med sämre resultat än vad jag väntat mig, Är så van vid blanka papper då jag varit med min släkting och besiktigat en massa lastbilar tidigare
Utöver det som jag lagt upp bilder på nu så har jag fått dit ett armstöd med mugghållare och myntfack vid a-stolpen.
Ska byta ventilkåpspackningen om en stund så jag lägger väl upp en bild på det också.
Kommentera gärna!