Hej.
Jag köpte nya däck o fälgar häromdagen som tyvärr tar i när jag svänger.
Finns det nån här med äldre volvo v70 som har däck som tagit i hjulhuset när man svänger och hur har ni löst det?
Fälgarna jag köpte är 8x19" och däcken är 235/35-19.
Hade tänkt köpa 18", men de var slutsålda så valde 19" istället, då däckfirman sa att den dimensionen oxå skulle passa min bil utan att det skulle ta i nånstans, men så blev det inte....
Bak tar det bara i vid större gupp så det funkar.
Men fram tar det i rätt mycket när jag svänger.
Hade det bara varit vid fullt rattutslag så hade det väl gått att köra med så länge man inte svänger fullt.
Men det tar i längst fram på insidan av hjulhuset även när jag kör i rondeller osv o det är inte så bra, måste ju kunna köra med bilen utan att det tar i redan vid små svängar...
Kan det funka att lägga en spacer på 5mm i mellan, eller behövs det tjockare? Fast de får inte komma för långt ut heller då de nog kommer ta i skärmkanten vid gupp i så fall.
Eller är enda alternativet att sätta på mindre däck och/eller kräva att däckfirman tar tillbaka dom, då de sa att fälgarna o däcken passade och att det skulle va den dimensionen till min v70 -99 som är sänkt 60/40, utan att det skulle ta i nånstans