Hallå alla bildårar!
Blev en lite trög uppdatering här efter helgen pga jobb och sjukdom men nu ska helgens jobb redovisas för er!
Lite kortfattat innan bilderna kommer om vad som hände i helgen.
Jag har nu fått på mina MTS-Technik sänkfjädrar på bilen.
Bilen blev nästintill stum i fram men dämpar fortfarande helt okej i baken för att både vara sänkfjädrar och hårdare fjädrar. Den ligger MYCKET finare på vägen nu och tar kurvor bättre och snabbare än tidigare. Är inte alls lika mycket "Body Roll" i kurvorna längre.
Det här var första gången jag satte nya fjädrar på en bil. har kapat ett par på en 740 förut men aldrig bytit och har aldrig varit med om att bultar och muttrar setat så sjukt hårt förr! Gjorde slut på en hel burk med rostlösning när jag gick runt!
Nu är iaf fjädrarna bytta och härnäst kommer komma lite mer godis och en framvagnsinställning för efter sänkningen blev ratten lite sne åt höger så när jag åker rakt fram är inte ratten rak så jag ska ta och fixa det snarast så jag inte sliter onödigt mycket på däcken.
Vill tacka ssundstrom och Ekan101 här på forumet för all hjälp!
Nu ska första dämparen av!
Original (till vänster) och nya (till höger)
Nu ska bara fjädrarna av på andra sidan och bak också!
Efter att ha slitit som djur med att försöka få bort bultarna från stötdämparna bak så vi kunde lyfta ur hela fadderittan så gav vi upp när klocka slog 02.00...
Men dagen efter så fick vi bort skiten. Bultarna satt så hårt (Trotts rostlösning) Så det krävdes polarens farsa på runt 90kg att stå på spärrskaftet och trycka ner sig själv för att få loss skiten! FYI han är stark som en jävla oxe!
Nu så sitter alla fjädrar på och detta är efter att jag bara kört 2 mil med bilen efter bytet. Bilen är en aning lägre nu när fjädrarna har satt sig lite mer. Bilden gör sig inte rättvis men för att försöka förklara lite på höjden:
Med original: Fick in stålhetta sko mellan däck och skärm utan problem.
Med nya fjädrar: Får preeeecis in mina converse mellan däck och skärm.
M_G