Då blir det en både tråkig update, och ena emmm bra?
I tisdags den 25e efter jobbet så stressade jag hem och packade lite viktiga prylar, sen ut till garaget för att lasta subban!
vi hade lånat både släp och dragbuss för att slippa dra med personbil.
Skönt tänkte man nu, så slipper man göra det på morgonen.
Klev upp runt 5:30, och ja vi åkte väll hemifrån 05:50.
När vi kommit ca 4-5 mil någonstans tändes lampan för låg kylvätske nivå.
Vi fyller den och hinner sedan 200 meter innan lampan lyser igen, in på närmaste mack och konstaterar att det är kört, det pissar vatten.
Var ju bara att vända om, så ja påväg hem fick vi stanna 4ggr och fylla på vatten. sista gången åkte loka flaskorna i
Hemma så flyttade vi över kärran till min brukis istället. men konstaterade då att det var bara att släppa spännena på subban och skjuta fram den, inget kultryck!
Nu var vi iaf på gång, och i samma veva försökte jag få tag i Jimmy på sandåsen för att berätta vad som hänt.
Tillslut ringde han upp och det var inga problem att vi var lite sena ner.
Väl på plats så lastades bilen av och grabbarna fick börja jobba, jag och farsan drog iväg och käkade frukost istället.
När vi kom tillbaka så var det just dåliga nyheter! Lambdan var sten döld, inte en signal ens.
Samma med knacksensorn, detta är ju 2 saker som fixas fort om man har grejerna, vilket vi inte hade.
Men sen kom käftsmällen! Kopplingen är slut!
Detta är inget jag har märks då bilen har gått på strypt ladd (0.8)
Men med den andra boxen som licensen ligger på laddar den ju fullt.
Och ja då visade sig detta fenomen. Men Jimmy har gjort en väldigt snäll grundmapp på bilen.
Så ja besviken vart man ju, sas inte många ord mellan mig o farsan första timmen.
Väl hemma så lastades "skrotet" av, var så jag kände om bilen just då!
Sen får jag ett samtal från en kompis som blivit informerad om läget, hans polare har en lambda, så på kvällen åker jag till honom och hämtar den och sedan åker till garaget och monterar den.
Detta pga att bilen skulle dagen efter till Mekonomen först för hjulinställning!
Och sedan skulle den till detta tråkiga ställe!
Besiktningsmannen hade många saker att fråga om, men han gav en massa beröm om hur fin bilen var. både i skick och utseende
Tillslut fick jag ett fint papper
Sen var iprincip det slut för den dagen. några kompisar fick dock se bilen live ute på gatorna!