2524
Sök

Tips på byte av bil som går uta helv*te

3 173 Inlägg
22 juni 2014
940 ltt med chip. bytt avgas .ställ laddtrycket på 0.9-1.1 .Så är du nog en nöjd 18 åring sen och de kostar knappt nå pengar

Ticken
22 juni 2014
Trådstartare
haha ja kanske big_smile

Varningar: För många..
2 552 Inlägg
22 juni 2014
Ticken skrev:
Hur driftsäker e en 200sx s13 då ? smile och " MKT vård vad mena du med de  " smile

Det huvudsakliga problemet med S13 är tidigare ägare, och i synnerhet de självutnämnda experterna med kaotisk körstil och som har fingrat och möblerat om under motorhuven utan direkt eftertanke.

Med lite flyt kan du kanske nosa upp en Mercedes C36 AMG, men de billigaste exemplaren tenderar tyvärr att bli en dyr historia i längden.

Sing loud and clear until the game is done, sing Chelsea everyone

7 398 Inlägg
22 juni 2014
Ticken skrev:
jaja har inte sagt att de måste gå 300km/h med tanke på att jag tar körkort nästa år så vore de lite dumt att ha nån värsting som gör över 300 mitt utgångs läge e vell från 740in haha, nerå men fort o fort vill ha nåt man kan leka med som släpper i gurvorna om man trycker till lite grann smile

har du inte ens ett körkort ska du inte köpa en bil som går utav faan,, det slutar bara illa,,
jag har varit 18 jag med så jag vet,,  köp en vanlig bil och lär dig köra bil först,, kör några vintrar och lär dig sladda osv INNAN du köper en motorstark bil,,

man gör tabbar endå även om man har körvana,,
ex jag var ca 25år köpte mig en sierra cosworth, körde taxi så körvana fanns,, men en trimmad cossy driftar fint på vintern i 140km/h så det höll på att gå åt ;;;;;;

så tänk efter,, före INNAN det händer en hemsk olycka,,,

4 586 Inlägg
22 juni 2014
tobzter skrev:
940 ltt med chip. bytt avgas .ställ laddtrycket på 0.9-1.1 .Så är du nog en nöjd 18 åring sen och de kostar knappt nå pengar

Låter som min 945 men jag är inte nöjd och ändå snart 31 år

dock bara ladd som en fulltryckare

Vet dock flera 18 åringar som tycker den är häftig.
Senast redigerat av jocke_gronberg (22 juni 2014)

3 173 Inlägg
22 juni 2014
jocke_gronberg skrev:
tobzter skrev:

Nej men som 18 åring och färskt körkort så e man nog nöjd

4 586 Inlägg
22 juni 2014
tobzter skrev:
jocke_gronberg skrev:
tobzter skrev:

Nej men som 18 åring och färskt körkort så e man nog nöjd

Då vet jag vilka köpare jag kommer ha när den väl säljs

En 205 gti 1.9 kanske vore något för trådskaparen. Liten bil som verkligen går som ett skott.
Senast redigerat av jocke_gronberg (22 juni 2014)

309 Inlägg
22 juni 2014
Den här kan du nog köra ihjäl dig i fort..
http://www.blocket.se/vasternorrland/BM … =4&w=2
Senast redigerat av maaw (22 juni 2014)

171 Inlägg
22 juni 2014
maaw skrev:

Hehe, föreställer mig en 18-åring som köper den här med färskt körkort och ställer försäkringen på farsan.
Krockar sen med en annan bil och försäkringsbolaget upptäcker att den är skenförsäkrad och söndertrimmad = du får stå för allting själv = dyrt.

309 Inlägg
22 juni 2014
john_petrucci skrev:
maaw skrev:

Hehe, föreställer mig en 18-åring som köper den här med färskt körkort och ställer försäkringen på farsan.
Krockar sen med en annan bil och försäkringsbolaget upptäcker att den är skenförsäkrad och söndertrimmad = du får stå för allting själv = dyrt.

Om det slutar så väl..

Jag föreställer mig att bilen är lindad runt ett träd i 180km/h första veckan, samtliga i bilen döda smile

Fri fart för ett fritt folk!
14 160 Inlägg
22 juni 2014
volvo 360 med 16v turbo spis.. och lägga ribban på runt 400hk  får man mycket bil för pengarna... runt 60K borde man landa runt med andra bromsar och lite väghålllning smile

redan med 270hk går dom som fan smile

Kör fort så hinner inget hända...

6 634 Inlägg
22 juni 2014
maaw skrev:
john_petrucci skrev:
maaw skrev:

Om det slutar så väl..

Jag föreställer mig att bilen är lindad runt ett träd i 180km/h första veckan, samtliga i bilen döda smile

Men det är ju ALDRIG något problem med pengar för pappa/mamma betalar och alla föds till professionella bilförare direkt. Borde sätta en gräns på att ingen under 24 år får äga bil med mer än 200-250 hk och sänka försäkringspriset istället..

För vettigare "snabbare" bilar i den åldern:

Ford Fiesta ST
Peugeot 205 GTI
VW Golf GTI
Peugeot 206 GTI

De/Dem

Ticken
22 juni 2014
Trådstartare
det var då ett jävla gnäll smile HAhA mamma/pappa betala ? ne tyvärr betalar mina saker själv. och sen när vart 205 golf 206 osv bakhjulsdrivet ?

Ticken
22 juni 2014
Trådstartare
Men tro det får bli en audi 4x4 ist så man får lite komfort på köpet smile

Ubåtsingenjör
7 317 Inlägg
22 juni 2014
rwd eller 4wd är inte direkt ett måste för att det ska gå brett...

men en quattro eller en impreza är inget dumt alternativ, hade en impreza innan och den va skit kul på vintern.
kolla bland mina gamla bilar

Ticken
22 juni 2014
Trådstartare
okej ska kolla big_smile , en saab 9-3 från 2003a då är de mer lämpligt till en med ny taget körkort ? iofs inte bakhjulsdrivet men dom ser ok ut och bra priser på dom

Ubåtsingenjör
7 317 Inlägg
22 juni 2014
Ticken skrev:
okej ska kolla big_smile , en saab 9-3 från 2003a då är de mer lämpligt till en med ny taget körkort ? iofs inte bakhjulsdrivet men dom ser ok ut och bra priser på dom

Jag är väldigt kritiskt till saab så frågar du mig så är svaret NEJ !

Imprezan är grymt driftsäker och 4wd smile Dessutom så sitter man bra i stolarna !

Ticken
22 juni 2014
Trådstartare
men de sägs att dom e svårskruvad o om nåt pajja är det svin dyrt

Ubåtsingenjör
7 317 Inlägg
22 juni 2014
Ticken skrev:
men de sägs att dom e svårskruvad o om nåt pajja är det svin dyrt

svår skruvade kan jag inte hålla med om, delar är ganska dyrt i Sverige men handlar man från england så är det svin billigt, men i och med att de är grymt driftsäkra så behöver du inte skruva så ofta som på tex en saab.

köper du en saab 2,0t så kan du räkna med turbo byte och kamkedje byte om du har tur.. lite mindre tur så kan du räkna med både motor och växellåds byte

dessutom så är väghållningen i saaben under all kritik, verkligen värdelös
Senast redigerat av CHEEVA (22 juni 2014)

Ticken
22 juni 2014
Trådstartare
okej lät inge vidare vet inte så mkt om saab för de är inget märke som har intresserad mig förut , men tbx till subaru så en sån där av GT modell kan jag tänka mig smile

Sök