En rejäl uppdatering nu då!! Jag låter bilderna tala för sig så lämnar jag en beskrivning på vägen
En bild på förgaseriet, är en Edelbrock 1406 600cfm förgasare på ett Weiand action+ insug
Frontkåpan målad, nu började det kännas kul och inspirerande igen när det börja bli färg på grejerna!
Match portat insugssidan på topparna, hoppas detta kommer bli bra.
Målning av motorblocket är igång här.
Lite delar målade och klara.
Börjat monteringen av lackade delar på motorn. tråget är rostskyddsprimat och svart målat så jag hoppas det ska hålla en massa år nu
Å här står gamle svarten och väntar på sitt nya hjärta, den ser hyffsat sliten å trött ut nu...
Nya lyftare monterade. Allt i kamaxel, drivning och det mesta i ventilväg kommer från Comp Cams
Å nu börjar det ta sig, här är topplocken färdig monterade och jag ska slänga på lite färg på dom också, sen är hela fronten klar utom vattenpumpen för den måste jag fixa nya bultar till.
Nu har man ju börjat hänga upp sig på små detaljer som bult skallar och slang klämmor som också ska se bra ut... Jaja det kommer nog bli jävligt bra när det är klart! Har bokat besiktnings tid den 2a juni för Sundsvall street meet är de 6 juni och det är det jag har som mål så vi får se hur det går med det...
fortsättning följer...