Ja, jag har ju min Mazda som jag tycker är värd att bevara..
Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
-------------------------------------------------------------------------- Melissa:"But they're all following you?" Rubber Duck:"No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Ser ut att va i ett mkt bra skick!Var rädd om den!Ägt den länge?Mvh
Sedan 2006, men bilen har i stort sett alltid varit inom släkten.
Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
-------------------------------------------------------------------------- Melissa:"But they're all following you?" Rubber Duck:"No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!! Min youtubekanal!
Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!! Min youtubekanal!
Dessa rostburkar är det ju kul om det finns någon kvar av om ett tag
Det är bättre att fråga och verka dum, än att inte fråga och förbli dum
Nuvarande fordon: Opel Rekord E -79, Volvo 940 GL -94
Ex: Volvo 740 SE -92 (såld)
Visst, det har du rätt i. Annars var dom som du sa rena rostburkarna.
/Benny
Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!! Min youtubekanal!
Ja ,synd många är borta av all rost.Riktigt trevliga bilar!Fattigmans merca var de kallade av vissa!Senator var toppmodellen ''som glänste'' ståtligt. El ta den fina sport coupén Opel Monza 3.0 lit var ochså den fin.Har själv bara kört den enkla rekord berlinan.
Ja ,synd många är borta av all rost.Riktigt trevliga bilar!Fattigmans merca var de kallade av vissa!Senator var toppmodellen ''som glänste'' ståtligt. El ta den fina sport coupén Opel Monza 3.0 lit var ochså den fin.Har själv bara kört den enkla rekord berlinan.
Eller den gamla Opel Diplomat med Chevas 327:a (V8:a)! Dom finns nog inte så många kvar av.
/Benny
Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!! Min youtubekanal!
Ska man dra det kort och gott så är ju allting gammalt värt att bevara. Gamla bilar som man kunde köpa sig för ett flak öl på den tiden. De kostar ju idag bortåt 100k. Sen kanske det inte var topp exemplaren men vi kommer nog aldrig se dagens bilar bli värda så mycket som gårdagens bilar är värda idag.
En rostig amerikanare som är dåligt omlackad och lagad med gipsskruv kan ju ligga på 100-200tusen i dagens läge. Givetvis finns det upp och nergångar på dessa bilar men att en 80-90tals bil idag kommer vara värd pengar är inte mer än just A till B.
Det är roligt att folk bevarar bilar och vårdar de ömt. Sen ska en bil givetvis köras. Att man köper en dyr bil och har i garaget är ju lite off.
Sverige har på gott och ont blivit av med en av landet snyggaste bilar. Riktigt läcker med en långt mycket större historia av det som sammanfattas här. Bilbranchen är nere i en svacka och det har räknats med att vid en topp så hade denna bil vara värt långt mycket mer än dess 28,5 miljoner kronor.
Ja ,synd många är borta av all rost.Riktigt trevliga bilar!Fattigmans merca var de kallade av vissa!Senator var toppmodellen ''som glänste'' ståtligt. El ta den fina sport coupén Opel Monza 3.0 lit var ochså den fin.Har själv bara kört den enkla rekord berlinan.
Eller den gamla Opel Diplomat med Chevas 327:a (V8:a)! Dom finns nog inte så många kvar av.
Ska man dra det kort och gott så är ju allting gammalt värt att bevara. Gamla bilar som man kunde köpa sig för ett flak öl på den tiden. De kostar ju idag bortåt 100k. Sen kanske det inte var topp exemplaren men vi kommer nog aldrig se dagens bilar bli värda så mycket som gårdagens bilar är värda idag.
En rostig amerikanare som är dåligt omlackad och lagad med gipsskruv kan ju ligga på 100-200tusen i dagens läge. Givetvis finns det upp och nergångar på dessa bilar men att en 80-90tals bil idag kommer vara värd pengar är inte mer än just A till B.
Det är roligt att folk bevarar bilar och vårdar de ömt. Sen ska en bil givetvis köras. Att man köper en dyr bil och har i garaget är ju lite off.
Sverige har på gott och ont blivit av med en av landet snyggaste bilar. Riktigt läcker med en långt mycket större historia av det som sammanfattas här. Bilbranchen är nere i en svacka och det har räknats med att vid en topp så hade denna bil vara värt långt mycket mer än dess 28,5 miljoner kronor.
Jag håller med dej i att alla gamla bilar är värda o bevara o kommer det en fin gamal överlevare så blir man ju lite glad för att få se den även om det igentligen inte är en modell man själv är intresserad av. men jag håller inte med om att 80-90tals bilar inte kommer få något värde som ex har ju 80 tidigt 90 tals vwbussar redan börjat att stiga i värde.
Apropå äldre bilar som är värda att visa o bevara här är en tråd om några som räddar en barndoor buss från 1950 , det här är en av dom absolut bästa o intressantaste projekt trådrna som dessutom är väldigt välskriven