2223
Sök

powerchip.se nån som vet om de?

2 911 Inlägg
16 december 2006
EyeLighter skrev:
Mebb skrev:
Albertoo skrev:
såg på deras hemsida att om man hittar ett annat företag i sverige som är billigare så matchar itsfun det priset. hur mycket sanning ligger i det? o i såna fall vilket är bättre, powerchip eller itsfun?

För ordningens skull kan jag meddela att det är Jurg som gör programvaran åt qvarnis på it´s fun...

Ja ja tänkte väl att de va han! Han satt uppe på elmia sist i its fun´s monter å chippade juh!

Itsfun´s chip baserar sig på mjukvara utvecklad av Jürgen Weise, vilket han pysslat med sedan 80-talet. Också denna person som sitter i itsfun´s monter och chippar.

Jürg/Jörg är en helt annan person som snackar knagglig engelska (kanske blitt bättre nu, var nåt år sedan sist) och reser runt och har sin egen mjukvara (Powerchip).
Senast redigerat av HarryComa (16 december 2006)

7 Inlägg
13 januari 2007
tycker inte ni ska blanda ihop powerchip och andreas egna firma proscott, Andreas håller till på   Karlsnäsvägen 16 i Ulricehamn när han inte är ute och reser. Andreas firma har ett sammarbete med powerchip men det är inte powerchip som chippar saab. Jurg har bara hand om passat audi med flera men det är andreas som fixar med saabarna. Jag har haft min 9000 där på chippning och vet att det kan strula lite. Det var min egen bil som strulade (dåliga stift osv) men det ordnade sig med att byta stiften och ställa upp laddet lite till så nu går den som den ska. Den laddar 1.1-1.2 nu mot orginal 0.4 vad det ger för hk/nm kan ja inte uttala mig om eftersom man knappast ska stirra sig så speciellt blind på de siffror man hittar lite här o var på hemsidor. Det man har på hjulen är det nog inte nån mening man kollar om man inte vill bli besviken smile jag är nöjd med min bil iaf och det har blivit en markant skillnad. Nu återstår det bara att se om det blir nån förminskning gällande förbrukningen eller om högerfoten får ett eget liv nu...

"Datorer är värdelösa. De kan bara ge dig svar." Pablo Picasso

20 Inlägg
25 januari 2007
Oj vilken lång tråd. Men intressant läsning...
Är enormt sugen på att "chippa" men vet inte var/när/hur...
Kan man sumera denna tråd med att powerchip är värt att testa...?!

ىρεε∂™

538 Inlägg
26 januari 2007
Trådstartare
fredrik11 skrev:
Oj vilken lång tråd. Men intressant läsning...
Är enormt sugen på att "chippa" men vet inte var/när/hur...
Kan man sumera denna tråd med att powerchip är värt att testa...?!

har sökt mkt på just powerchip trådar och det verakar inte vara nån som har varit missnöjd med de, så jag tycker absolut att du ska testa. hör även med EyeLighter här på garaget, även han har en 9-3 aero och han chippade där, verkade va väldigt nöjd med de.

6 Inlägg
26 januari 2007
Decibel skrev:
EyeLighter skrev:
Mebb skrev:

För ordningens skull kan jag meddela att det är Jurg som gör programvaran åt qvarnis på it´s fun...

Ja ja tänkte väl att de va han! Han satt uppe på elmia sist i its fun´s monter å chippade juh!

Itsfun´s chip baserar sig på mjukvara utvecklad av Jürgen Weise, vilket han pysslat med sedan 80-talet. Också denna person som sitter i itsfun´s monter och chippar.

Jürg/Jörg är en helt annan person som snackar knagglig engelska (kanske blitt bättre nu, var nåt år sedan sist) och reser runt och har sin egen mjukvara (Powerchip).

Exakt!bra att nån har koll på läget....angående "chippning"så tror jag personligen att det är bättre att välja någon firma i ens närhet IFALL någonting händer även om det kostar mer...

Mvh Theo

Forummoderator
10 576 Inlägg
5 maj 2011
kolsyra skrev:
Min skräckhistoria hos powerchip.se

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=213690

Det räcker där, vi behöver inte bumpa 5år gamla trådar.

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-

Sök