DiwraZ skrev:it_mutt skrev:DiwraZ skrev:Nej det kan inte bli tal om olovlig körning då det ej är bevisat att du begått det brottet
Nu är det ju då uppenbarligen -du- som svamlar i nattmössan. Läs igen vad jag skrev;it_mutt skrev:Och givetvis vill du då inte heller plocka ut linsen, med risk för att den blir skitig.
Att vägra bevisa att du har linser i, om du blir ombedd om detta, skulle mest troligt, om du nu helt enkelt -vägrar- låta polisen undersöka detta, bli "olovlig körning", då det helt enkelt då blir omöjligt att styrka att du de facto får framföra fordonet just då.
Om du -vägrar- bevisa självmant (alternativt låter polisen titta efter) att du uppfyller de kriterier som -krävs- för att du ska få köra, så blir det olovlig körning av det.
Så, om du nu använder den hjärna du så gärna vill påskina att du har (alla andra som säger emot dig här är mer eller mindre dumma i huvudet. Att kalla polisen för horor är kanske inte att bevisa sin mentala förmåga dock). så inser du också, detta under förutsättning att du faktiskt läser vad jag skrivit, och ja just, där det fallerade för dig första gången; förstår vad jag har skrivit. Så inser du förhoppningsvis att det inte var svar på att det skulle bli olovlig körning för att du inte vill bli lyst i ögat, utan, och håll i dig nu, för nu kommer det du missade första gången, än tydligare; om du skulle vägra bevisa att du uppfyller de kriterier som krävs för att du ska få köra, i detta fall, bil.
Så, var det enkelt och klart nog för dig denna gång?
Jag markerar det viktigaste i mitt svar, så trillar nog polletten ner hos dig också.
NEJ!!! Det är inte min sak att bevisa min oskuld!! Däremot kan det vara straffbart att förhindra polisen att kontrollera te.x användandet avjust linser. Så långt är vi nog nästan överens. Men det kommer inte kunna handla om olovlig körning då det ej går att bevisa eftersom den misstänkte vägrar låta sina ögon kontrolleras.
Att du hakar upp dig så på att jag kallar Polisen för horor förstår jag inte.
Det finns Poliser!!! All ära åt dom...
... men sedan finns det efterblivna små luder till snutdjävlar som inte har bland folk att göra.
Möjligen uttryckte jag mig klumpigt och drog alla "Poliser" över en kant och kallade dom horor. Det ber jag om ursäkt för. Men det finns allt för många uniformerade fnask i förhållande till Poliser.
Men nu undrar jag om du inte är helt jävla dum tamejfan, om man blir stoppad utan glasögon / linser och vägrar sig kontrolleras och polisen plockar in dig istället och ser till att du blir kontrollerad och ser då att du kört utan hjälpmedel för synen, tror du inte då att de blir tal om OLOVLIG KÖRNING.
vafan kom ner på jorden. kalla poliserna för horor och påstå att merparten av dem är skit, BARA DEM SOM HAR PROBLEM MED SNUTEN BETER SIG SOM DU.. måste va jobbigt!
Senast redigerat av Henrik-N (23 augusti 2014)
0
0
0
0