Tjenare! Tänkte gör en projekttråd om min v70n 2,5T -04, eftersom det är min första bil och jag var helt nybörjare med bilar innan så behöver ni inte ha så stora förväntningar...
. Men jag ska göra mitt bästa!
Jag har nog större kunskap inom bilvård än själva mekandet, men jag lär mig mer och mer.
Jag köpte bilen via en sida som heter kvd 2014-03-29, alltså en budgivningssida där man köper utan att få kolla på bilen. Gjorde en chansning och det har gått bra hittills. Bilen har precis passerat 22.000 mil har jag för mig och jag är den 10:onde ägaren. Det var rätt så många ägare innan mig och det kanske är negativt men några av dom är bilförsäljare.
Allt på bilen var orginal och om jag fattat allting rätt så är min bil blandad med faceliftsaker och "vanliga". T.ex. Mätarringar, mätarhus etc. Men utsidan är "vanlig" 00-04. Det jag vill åstadkomma med min v70 är att ta bort gubbkänslan om man kan kalla det så? Det kommer ta ett tag att uppnå men jag hoppas jag kan uppdatera minst 1 gång i veckan. (låg budget) Startar som sagt inte mitt projekt nu utan har haft den sen mars men fortsätter i en tråd nu.
Ska göras, (
x) = klart - () = ej klart
Regskyltbelysning (
x)
Måla bromsoken (
x)
Plasti dip under huvem (
x)
Aem dryflow öppet (
x)
Sportpedaler (
x)
Vita/blåa led insidan (
x)
Autotech steg 1 och 2 (
x)
3" Jt halvsats (
x)
Polering och lackskydd (
x)
Solfilm (
x)
18" Ocean storm (
x)
Orginalvinge ()
Lackera Plastlister ()
Bort med rails ()
Sänkning ()
Klarglaslyktor/stylingljus (ej bestämt mig) ()
Lackerade stänkskydd ()
Xenon eller led i dimljus ()
Xenon helljus ()
Xc-grill (ej bestämt) ()
Finns säkert mer men skriver om allt i tråden
Lite bilder dagen efter jag köpte bilen.
Efter första tvätten.
Ganska skitig inuti.. Det negativa med ljus inredning.
Fler bilder kommer ikväll...