De här bromsrören tog längre tid än vad jag trodde, så det blev inte klart, får fortsätta imorgon. Men det värsta tror jag är gjort, bromsrören under bilen, på bakaxeln och bensinröret är klart. Är inte så mycket att visa kanske, men jag slänger upp ett par bilder
Det tog lite tid, men nu är bromsrören klara även i fram, så nu är det färdigt Satte på hjulen och trog åt bararmarna, så nu är det i stort sett klart under. Tror att det är dax att hiva i motorn nu.
De här bromsrören tog längre tid än vad jag trodde, så det blev inte klart, får fortsätta imorgon. Men det värsta tror jag är gjort, bromsrören under bilen, på bakaxeln och bensinröret är klart. Är inte så mycket att visa kanske, men jag slänger upp ett par bilder
Har du målat dom gamla bärarmarn eller har du hittat nya, isf var? snygg bil
Tackar.. Jag skrev nog fel, länkarmar ska det vara. Länkarmarna och de bakre bärarmarna är de gamla och jag har kört med nålhammare, cirkulärborste, blästrat, på med smedjans röstlösare och sedan målat.
Lite svårt att hålla farten uppe nu då det blev bakslag, det läckte i ett par nipplar Fick dra åt dom mer och när de var ok och jag började att lufta så visade det sej att huvudbromscylindern läckte, så jag beställde nya tätningar, så nu väntar jag på att de ska komma så jag kan göra klart och lämna bromsarna bakom mej. Får ta och stoppa i motor o växellådan så det händer lite.
Snyggt jobbat, drivlina i och på hjul igen. Fortfarande en STOR favorit bland pågående projekt ... hos mig !!!
Hur blev breddningen du skrev om för att få plats med MK18 ?
MYCKET stilrent utseende !
/ sven
Tack Sven
Breddningen tycker jag blev bra, MK18 fälgarna ser inte ut att ta i vad jag kan se, men det visar sig nog när jag kör med den. Slänger upp lite bilder på slutresultatet.
Kände att det var dax att uppdatera lite även fast det inte har hänt några större grejer. Har fixat med lite små saker som reparerat huvudbromscylindern, plockat på delar på motorn samt bråkat med en pinnbult till grenröret som gick av. Har även kapat i hatthyllan för högtalare och rengjort bakrutan då jag tänkte jag skulle försöka tona den innan jag sätter i den.
Motorn som den ser ut nu.
Hatthyllan kapad för högtalare ( 6x9 ) ska lägga i plåtar så hålen blir rätt.
Rutan som ska tonas, fick göra rent värmeslingorna som var skitiga, så nu karnske det går att lägga på solfilm.
Gjorde klart hatthyllan idag så nu är det bara att skruva i högtalarna när rutan sitter på platts. Bakrutan tonade jag med biltemas mörkaste solfilm (5%) blev inte som proffsen , men helt ok tycker jag. Satte även på baklysena och kopplade in dom som jag ville ha dom, Upp ifrån: Bakljus/Bromsljus , Blinkers , Bakljus , Bromsljus.
Solfilmen på , får se om jag sätter på raggartrappan med.
Blir sanslöst snyggt o stilrent detta! Kommer du våga köra bilen sen?
Tackar tackar, kommer att köra den, men det blir fina sommar dagar. Kan erkänna att det blev lite fel, tänkte först snygga till den och ha den lite som bruksbil