Vart ett par timmar i garaget i fredags, tänkte börja med att plocka bort dom gamla naven från spindlarna bak. Gick ju inget vidare, försökte vålda lite men dom gav sig inte.
För att höja motivationen lite så tänkte jag provmontera skivor och fälgar för att se hur det blir:
(Ska på färg på skölden sen)
![https://www1.garaget.org/gallery/images/169/168648/168648-8e354ffcdd0608bda888e1951894a0f1.jpg]()
![https://www1.garaget.org/gallery/images/169/168648/168648-401a596ed79174decdc9ffbf967588bf.jpg]()
![https://www1.garaget.org/gallery/images/169/168648/168648-4056c63133b09a89926c47f47ff1885a.jpg]()
Blir nog helt ok! Hade nog inte sett nå vidare ut med 280 skivor..
Mätte även hur mycket jag hade kvar på insidan av hjulen till fjädrarna, tyvärr bara ca 2,5cm. Och vad innebär det, jo, nu har jag konverterings-spacers från 4 bult till 5 bult som är 3cm. Så jag kan inte byta till s14 spindlar och 5 bultade nav om jag kör med dom fälgarna jag har nu. Så kör med konverteringsspacers så länge!
Sen började jag med diffen, har ju redan flyttat över kronhjulet från s13 klumpen till s14 klumpen så allt skulle bara monteras in i huset.
![https://www1.garaget.org/gallery/images/169/168648/168648-4dd06b77260fa86c335f1d9a9bd5fef1.jpg]()
För säkerhets skull kontrollerade jag även att kronhjul och pinjong låg rätt i förhållande till varandra, vilket man gör genom att blanda järn-/titanoxid i olja och penslar på kronhjulet sen snurrar runt det och kollar märkena. Allt de står i verkstadsmanualen. Fick riktigt fina "märken" så allt va i sin ordning.
Gick in på colorama och undrade om dom hade järn-/titanoxid i pulverform, killen vart lite småförvirrad och undrade vad jag skulle ha det till, jag sa att han inte skulle förstå, då undrade han om jag skulle göra bomber?! Haha
(Sen förklarade jag och då höll han med om att han ändå inte förstod...
![tongue](img/smilies/tongue.png)
)
Det heter förövrigt typ rödoxid eller svartoxid och används som pigment om ni vill göra det lätt för er när ni ska handla.
Sen drog jag ihop allt, riktigt tight klump, får ta i som tusen för att kunna dra axlarna åt olika håll. Mycket tightare än min förra, och den ritade bra, så detta blir nog super!
![https://www1.garaget.org/gallery/images/169/168648/168648-65e2bd555038239fc0f7b4c9299d9484.jpg]()
![https://www1.garaget.org/gallery/images/169/168648/168648-50ffc3cb6cab181613b7a4dd28f71bec.jpg]()
Provade att lägga på fjäderbensstaget, kommer behöva göra en liten distans mellan fästena och staget som jag misstänkte.
![https://www1.garaget.org/gallery/images/169/168648/168648-d36df9a9f2967169d59beff194200a5b.jpg]()
bort med skräp
(oljepump till diffen)
![https://www1.garaget.org/gallery/images/169/168648/168648-7e5bf7520b08e6b83106aa380c3626ee.jpg]()
Se hade man lite flyt för en gångs skull, bussningen pajjade ju och hälften satt kvar, men efter att ha dränkt den i wd så lossnade den faktiskt rätt enkelt
![https://www1.garaget.org/gallery/images/169/168648/168648-c9787d81c8503c14a37761926b6b8974.jpg]()
Sen var jag förbi en polare idag med spindlarna och drog fast dom i ett ordentligt skruvstäd och då gick det att knacka ur dom gamla naven
![smile](img/smilies/smile.png)
Så monterade i dom nya, ska lacka hela spindlarna sen, ska även göra rent anläggningsytan från färg.
![https://www1.garaget.org/gallery/images/169/168648/168648-fa3ed635bf75235f2a4f1559d9a5c84f.jpg]()
Så nu ska väl allting målas och sättas ihop, är tyvärr lite kallt i mitt garage,ska vara minst 8+ för hammarlacken
![hmm](img/smilies/hmm.png)
Men nu är det jobbiga klart med bakvagnen iaf, så borde gå smidigt med resten
![smile](img/smilies/smile.png)