Framgångar...Förra månaden var minst sagt lackluster...
I slutet av November var det mest en massa städning/organisering och arbete på själva garaget och tyvärr inget alls på bilen. Sen kom December och vi gjorde efter mycket fundering en ny planering över projektet så att vi hade mål att sikta på!
Första helgen försvann pga jobb, andra pga ej bil-intresserade vänner, sen var det julklapps inhandling och i mellandagarna fanns det helt enkelt ingen ork kvar. Sånt som händer, men nu verkar skutan räta upp sej igen, och jag tänkte gå igenom lite snabbt vad tankarna är just nu.
Först och främst, andra växellådsfästet är fortfarande inte på plats. Men det SKA göras till veckan.
För sen när det är inpassat och klart så är det dags att rycka ur motor igen och byta oljetråg.
Som ni ser har det gamla tråget en inbuktning på sidan. Varför? För att kylaren ska få plats.
Turbon var ju lite bredare, så jag antar att dom bara flyttade ut fästet för kylaren istället, men sånt lyx har vi inte här!
Det ska dessutom kapas lite i innerskärmarna. Jag tänkte använda den gamla luftfilterlådan men med det nya bränslehuvudet för att både kunna använda dem gamla fästena och behålla en original-look. Men pga hur insugs-rören ska gå till IC osv måste hela lådan flyttas ut en hel del.
Tanken var då att helt enkelt kapa, böjja baksidan, och sedan svetsa ihop en glipa runt luftfiltret.
Många brukar använda ur-quattro bränslehuvuden, iaf på de äldre GT Coupé. Jag är tveksam till om det funkar i min bil, och detta är dessutom bra mycket billigare.
När allt detta är klart passar vi nog på att hänga dit el-härvan provisoriskt så att vi koppla det som behövs för en provstart och se till att allting funkar som det ska.
För att sedan få allt att rulla är en helt egen historia
Men förhoppningsvis kan vi väll ta oss en liten tur till sommaren iaf