Du vet det säkert redan men skadar inte att säga det igen;
Det kostar mer pengar att hålla igång en bil med 400hk än en bil med 150hk... istort sett varje pinal på bilen både slits betydligt fortare samt är dyrare att byta ut.
-Subaru och Evo tycker jag du ska stryka direkt, 200hk+/L är aldrig direkt driftsäkert
-Supra är ju bevisat driftsäkert när det handlar om det effektuttaget och dom står sig ju även bra i värde.
-Audi vet jag inte vad för bil du kan tänkas tänka på... en rs4 kanske? Inge vidare rolig bil... understyr mest
-M3 e46 är relativt mycket bil för pengarna, dom börjar nog även närma sig sin "lägsta nivå" på pris också... dessvärre brukar det ju även bli så då att man får renovera istället för att amorta... så kolla upp historiken och slitagedelar samt att bakvagnsinfästningarna är förstärkta (finns trådar att läsa om detta)
Har haft min m3a i många år nu och kört relativt hårt med den, och dom håller riktigt bra om man ser efter dom.
Sen kan man diskutera om dom inte skulle må bra av 100hk extra då bilen är så pass välbalanserad så känns originalhästarna väldigt lättkontrollerade... ett kompressorkit är så klart en lösning på detta men det kostar ju en hel del och räkna inte med att få tillbaka dom pengarna i framtiden. Besiktning behöver du inte vara så orolig för heller...
Hade jag fått göra om mitt bilköp (när jag köpte m3an) igen så hade jag läääänge sneglat på en supra men till slut köpt en m3a ändå
Är du inte ute efter att köra bana så finns ju dessutom m3an som cab...