3633
Sök

KÖPRÅD: kombibil!

Trucker
2 710 Inlägg
27 november 2014
Trådstartare
#1
Hejsan,

Går i tankar på att köra en kombibil med tryck i! Sneglat på Saab 9-5 aero (ev vector) och Volvo V70..

Krav:

Manuell
Nyare än -04/05
Får gärna inte ha gått så långt, runt 20K känns rimligt, som max!
Minst 200hk
Bensin

Inte silver!

Maxpris ca 50.000kr!


Ps. Har själv dessa bilar som "reserv" Ds.

http://www.blocket.se/ostergotland/Saab … 6.htm?sa=1

Vad är det för skillnad på turbon i Aero och Vector? Bör jag vara orolig att den gått så långt?

http://www.blocket.se/stockholm/Volvo_V … 7.htm?sa=1

Vet nån om det är skillnad på trycket i denna jämfört med 2.4T? Dvs om det är märkbar skillnad.

Mvh,
trippelturbo
Senast redigerat av trippelturbo (27 november 2014)

Fart missbrukare

Konnässör/TaxiChaufför
3 730 Inlägg
27 november 2014
#2
V70 ska du ha. En 2,5t 2005. En riktig kalasbil

Avundsjuka blickar är det bästa jag vet...
...och självgodhet är en Dygd!!

6 632 Inlägg
398 Inlägg
28 november 2014
#4
Vad jag vet så är 2.3T och Aero exakt samma motor, lite som 1.8t och 2.0t. Aero har ju också lite fetare bromsar och sånt samt 30 extra hästar, men jag tror det är i styrsystemet den begränsningen sitter precis som i 1.8t och 2.0t. Samma turbo har dom iaf, stort T betyder fulltrycksturbo från Mitsubishi.

Överväg också en 2.3t Biopower. Etanol är jäkligt billigt att köra på och ger en rapp och fin bil, 205hk på etanol. Lägre skatt och ofta försäkring också!

Trucker
2 710 Inlägg
28 november 2014
Trådstartare
#5
Tack! Just den Saaben känns det som att den gått långt, för det priset. Jagar dock liknande (är kräsen), kan betala lite mer, för rätt bil.

Är samtidigt mkt på jakt efter en V70! Tex denna http://www.blocket.se/alvsborg/Volvo_V7 … 3.htm?sa=1

Vad menar han med S-modell?

Fart missbrukare

Konnässör/TaxiChaufför
3 730 Inlägg
29 november 2014
#6
trippelturbo skrev:
Tack! Just den Saaben känns det som att den gått långt, för det priset. Jagar dock liknande (är kräsen), kan betala lite mer, för rätt bil.

Är samtidigt mkt på jakt efter en V70! Tex denna http://www.blocket.se/alvsborg/Volvo_V7 … 3.htm?sa=1

Vad menar han med S-modell?

Han bör syfta på SilverLine. Ett utrustningspkt med bla silverlackade lister

Avundsjuka blickar är det bästa jag vet...
...och självgodhet är en Dygd!!

4 822 Inlägg
29 november 2014
#7
finns ingen S modell, inte heller silverline modell därimot en sport och dom har silvriga lister osv precis som den han säljer, annars är det så att han bara har sett att det står S+V70 i reggbeviset.
här är dom V70 sport ´04 som finns på blocket just nu http://www.blocket.se/hela_sverige?q=v7 … &md=th

Mvh Christian
kör du före så väntar jag där framme.

Konnässör/TaxiChaufför
3 730 Inlägg
29 november 2014
#8
Christian S skrev:
finns ingen S modell, inte heller silverline modell därimot en sport och dom har silvriga lister osv precis som den han säljer, annars är det så att han bara har sett att det står S+V70 i reggbeviset.
här är dom V70 sport ´04 som finns på blocket just nu http://www.blocket.se/hela_sverige?q=v7 … &md=th

Jasså är det bara gen1 som heter grey/black/silver -line?

Avundsjuka blickar är det bästa jag vet...
...och självgodhet är en Dygd!!

Trucker
2 710 Inlägg
29 november 2014
Trådstartare
#9
Christian S skrev:
finns ingen S modell, inte heller silverline modell därimot en sport och dom har silvriga lister osv precis som den han säljer, annars är det så att han bara har sett att det står S+V70 i reggbeviset.
här är dom V70 sport ´04 som finns på blocket just nu http://www.blocket.se/hela_sverige?q=v7 … &md=th

Vad skiljer S-modellen från övriga 2.5T? Det är ju tydligen samma hästar (och antagligen vrid). Är det bara viss utr? Och vad isf?

Mvh smile

Fart missbrukare

4 822 Inlägg
30 november 2014
#10
DiwraZ skrev:
Christian S skrev:
finns ingen S modell, inte heller silverline modell därimot en sport och dom har silvriga lister osv precis som den han säljer, annars är det så att han bara har sett att det står S+V70 i reggbeviset.
här är dom V70 sport ´04 som finns på blocket just nu http://www.blocket.se/hela_sverige?q=v7 … &md=th

Jasså är det bara gen1 som heter grey/black/silver -line?

ja och där fanns det inte heller någon silver line utan bara black och gray line.

trippelturbo skrev:
Christian S skrev:
finns ingen S modell, inte heller silverline modell därimot en sport och dom har silvriga lister osv precis som den han säljer, annars är det så att han bara har sett att det står S+V70 i reggbeviset.
här är dom V70 sport ´04 som finns på blocket just nu http://www.blocket.se/hela_sverige?q=v7 … &md=th

Vad skiljer S-modellen från övriga 2.5T? Det är ju tydligen samma hästar (och antagligen vrid). Är det bara viss utr? Och vad isf?

Mvh smile

vad då S modellen? det finns ingen sån.
sport va ett utrustningspaket.
http://www.volvocars.com/se/sales-servi … 5_V70N.pdf
Sport Edition, 2,5T och D5,
grafitgrå, Xenonljus, ”Thor” 17” fälgar.

Mvh Christian
kör du före så väntar jag där framme.

Trucker
2 710 Inlägg
1 december 2014
Trådstartare
#11
http://www.blocket.se/dalarna/Volvo_V70 … 6.htm?sa=1

Vad ingår i paketet Momentum?

Nån som vet ngt om firman? smile

Fart missbrukare

4 822 Inlägg
2 december 2014
#12
http://www.volvocars.com/se/sales-servi … /info.aspx
http://www.volvocars.com/se/sales-servi … 7_V70N.pdf
Addition: ECC, klädsel ”Svangen” textil/vinyl, konstantfarthållare,
luftkvalitetssystem med Multifilter till ECC,
låsbara hjulbultar, läderklädd ratt, alu.fälgar ”Musca”
6,5x15”.
Kinetic: Addition + belysta make-upspeglar, insynsskydd
i lastut- rymme, klädsel ”Nordborg” textil/läder, larm Volvo
Guard, läderklädd; växelspaksknopp, handbromshandtag,
mugg- hållare, panelinlägg ”Mesh”, rattknappar för
ljudanläggning, spoilerljus, dimljus fram.
Momentum: Kinetic + bärkassehållare i lastutrymmet,
elinfällbara backspeglar med markbelysning och WRG,
elmanövrerad förarstol med minne för stol och backspeglar,
färganpassad nederdel, hållare för PET- flaska
bak, innerbackspegel med automatisk avbländning, regnsensor,
Xenonljus - Bi-Xenon, alu.fälgar ”Musca” 6,5x15”.
Summum: Momentum + färganpassad stötfångare
med krominläggning, klädsel Sportläder, ljudanläggning
High Performance HU-850 RDS, 4x50W med
6CD-vx och Dolby Surround II, parkeringshjälp bak,
alu.fälgar ”Thor” 17”.

wink

Mvh Christian
kör du före så väntar jag där framme.

Trucker
2 710 Inlägg
3 december 2014
Trådstartare
#13
http://www.blocket.se/gavleborg/Volvo_V … 7.htm?sa=1

Eventuella brister jag borde kolla extra på i detta fall?

Tack smile

Fart missbrukare

Trucker
2 710 Inlägg
4 december 2014
Trådstartare
#14

Fart missbrukare

Konnässör/TaxiChaufför
3 730 Inlägg
4 december 2014
#15
trippelturbo skrev:
http://www.blocket.se/vi/56528445.htm?ca=9

Dricker dessa mkt?

Ja och den kommer kosta multum i repkostnader

Avundsjuka blickar är det bästa jag vet...
...och självgodhet är en Dygd!!

837 Inlägg
5 december 2014
#16
DiwraZ skrev:
Ja och den kommer kosta multum i repkostnader

För att det är just en T5 eller varför kommer den att kosta multum i reparationer?


Konnässör/TaxiChaufför
3 730 Inlägg
5 december 2014
#17
cars4ever skrev:
DiwraZ skrev:
Ja och den kommer kosta multum i repkostnader

För att det är just en T5 eller varför kommer den att kosta multum i reparationer?

För att det är en billig effektstinn bil som gått långt. Just därför

Avundsjuka blickar är det bästa jag vet...
...och självgodhet är en Dygd!!

220 Inlägg
5 december 2014
#18
Skulle väl avråda dig från båda modellerna hel.
Saab med sina oljedrypande motorer och ett utgående reservdelssortiment.
V70 för sina dåliga och svindyra gasspjäll samt framvagnsdelar som äts upp i en tung bil som V70.
Vad du ska ha istället har jag ingen aning om.Men efter att jag ägt min V70 T5 från 2002 i 3 månader hade jag bytt ut.
framhjulslager båda sidor,länkarmar fram,gasspjäll,2st spridare.
Summan var rutn 23000:- för detta då spjällhuset gick loss på 12000:- på Bilia.(dom enda som kan koda in ett nytt spjäll i bilen).
Har alltid gillat Volvo och haft 1,2,3,7,900 modellerna samt v70-98,v70 -02 och tyckt dom varit bra och hållbara.
Men v70 t5 från 2002 var en sann besvikellse.Där har man misslyckats helt anser jag iaf.
Så jag gick tilbaka till old school och köpte mig en 945 classic med 21000mil på mätaren för ca 15 000:-
och den rullar som en GUD och har fått service sedan ny enligt boken.
Så om du prompt måste åka nyare bil så satsa inte på vare sig SAAB eller V70 vill du åka driftsäkert och en bil som är så billig att underhålla att man skrattar i kassan på bilverkstaden...Köp dig en fin 945 Classic LTT 1998.

Konnässör/TaxiChaufför
3 730 Inlägg
5 december 2014
#19
burnin_rubber skrev:
Skulle väl avråda dig från båda modellerna hel.
Saab med sina oljedrypande motorer och ett utgående reservdelssortiment.
V70 för sina dåliga och svindyra gasspjäll samt framvagnsdelar som äts upp i en tung bil som V70.
Vad du ska ha istället har jag ingen aning om.Men efter att jag ägt min V70 T5 från 2002 i 3 månader hade jag bytt ut.
framhjulslager båda sidor,länkarmar fram,gasspjäll,2st spridare.
Summan var rutn 23000:- för detta då spjällhuset gick loss på 12000:- på Bilia.(dom enda som kan koda in ett nytt spjäll i bilen).
Har alltid gillat Volvo och haft 1,2,3,7,900 modellerna samt v70-98,v70 -02 och tyckt dom varit bra och hållbara.
Men v70 t5 från 2002 var en sann besvikellse.Där har man misslyckats helt anser jag iaf.
Så jag gick tilbaka till old school och köpte mig en 945 classic med 21000mil på mätaren för ca 15 000:-
och den rullar som en GUD och har fått service sedan ny enligt boken.
Så om du prompt måste åka nyare bil så satsa inte på vare sig SAAB eller V70 vill du åka driftsäkert och en bil som är så billig att underhålla att man skrattar i kassan på bilverkstaden...Köp dig en fin 945 Classic LTT 1998.

Håller med dig om det sista att 945 är en kanonbil. Men vad det beträffar v70 så är det ingen som tvingar någon att köpa en av årsm med italienska gasspjäll... V70 är en kalasbil. Visst går det sönder lite grejjer ibland men alla bilar går sönder

Avundsjuka blickar är det bästa jag vet...
...och självgodhet är en Dygd!!

220 Inlägg
7 december 2014
#20
DiwraZ skrev:
burnin_rubber skrev:
Skulle väl avråda dig från båda modellerna hel.
Saab med sina oljedrypande motorer och ett utgående reservdelssortiment.
V70 för sina dåliga och svindyra gasspjäll samt framvagnsdelar som äts upp i en tung bil som V70.
Vad du ska ha istället har jag ingen aning om.Men efter att jag ägt min V70 T5 från 2002 i 3 månader hade jag bytt ut.
framhjulslager båda sidor,länkarmar fram,gasspjäll,2st spridare.
Summan var rutn 23000:- för detta då spjällhuset gick loss på 12000:- på Bilia.(dom enda som kan koda in ett nytt spjäll i bilen).
Har alltid gillat Volvo och haft 1,2,3,7,900 modellerna samt v70-98,v70 -02 och tyckt dom varit bra och hållbara.
Men v70 t5 från 2002 var en sann besvikellse.Där har man misslyckats helt anser jag iaf.
Så jag gick tilbaka till old school och köpte mig en 945 classic med 21000mil på mätaren för ca 15 000:-
och den rullar som en GUD och har fått service sedan ny enligt boken.
Så om du prompt måste åka nyare bil så satsa inte på vare sig SAAB eller V70 vill du åka driftsäkert och en bil som är så billig att underhålla att man skrattar i kassan på bilverkstaden...Köp dig en fin 945 Classic LTT 1998.

Håller med dig om det sista att 945 är en kanonbil. Men vad det beträffar v70 så är det ingen som tvingar någon att köpa en av årsm med italienska gasspjäll... V70 är en kalasbil. Visst går det sönder lite grejjer ibland men alla bilar går sönder

Ja men även Bosch spjällen går ju sönder.
Italienska spjällen är helt värdelösa med sin livslängd på ca15000mil.
Med programvara så går dom lite längre. Det som är synd med V70n är ju att reservdelarna är löjligt dyra.
Det är ju ändå Sveriges vanligaste familjesläde.


Sök