Tjena, jag har en audi a3 1.8t - 00 Problemet är när jag gasar eller motorbromsar så kommer ett klonkande ljud från framvagnen, jag e väldigt säker på att de e nån bussning men vet inte riktigt vilken det är då de finns så många olika ....
Vet nån va den bussningen heter samt hur många de kan vara ?? Tackar på förhand !
Eller en sliten knut. Fyra att välja på. Lyft upp bilen och känn efter på drivaxlarna genom att vrida dem fram o åter.
Ett annat tips är motorkuddar. Dra i handbromsen, lägg i 1:an och kör dragläge med kopplingen. Be någon kolla motorn. Om den lyfter mycket så är en kudde slut.
Hade samma problem på min V70, då var det den yttre drivknuten som var slut, anledningen var att damasken till den hade gått sönder och då hade en massa skit tagit sig in.
Hade samma problem på min V70, då var det den yttre drivknuten som var slut, anledningen var att damasken till den hade gått sönder och då hade en massa skit tagit sig in.
Ojdå dock så vet jag att min drivknut är dålig men tror inte att de är det då det kommer längre upp,har mer börjat tro att dr kan va nåt motorfäste faktiskt
Ojdå dock så vet jag att min drivknut är dålig men tror inte att de är det då det kommer längre upp,har mer börjat tro att dr kan va nåt motorfäste faktiskt
Okej, för mig lät det bara när man gasade och samtidigt svängde fullt åt vänster eller åt höger. Kanske inte är samma för dig
det kommer längre upp
Även övre fjädertallrikar/lagringar kan spöka för dig, om det nu är långt upp.