Nej nu var det länge sen jag uppdaterade här! Jag har jobbat på med bilen men inte tyckt att det varit så mycket att visa, men här kommer nu en liten statusrapport:
Trimmat rent ramen på förarsidan fram, på samma sätt som gjorts på på andra sidan.
Främre fästen precis före slutlig montering - vet inte hur många ggr jag kapat, monterat, mätt, demonterat, mätt, kapat, monterat (repeat) - men det tar lång tid att få det perfekt. Som synes är det väldig skillnad på höger och vänster - fråga mig inte varför, men det beror på hur fästet hamnar i fjäderskålen.
Lågt blir det iaf!
Nu var det dags att montera bälgarna där bak. Samma sak där - mäta/kapa/prova etc - men mycket enklare!
Häftsvetsat nedre bälgfästen på bakaxeln - övre fästet skruvas i ramen.
Sen har jag sysslat med slangdragning och borrat hål i bagagegolvet för slanggenomföring.
Tog ur soffan bak för bättre åtkomst (också nödvändigt för att dra luftslangarna från mätarna i instrumentbrädan under mattan till bagaget).
Har också, äntligen, beställt fälgar som förmodligen dyker upp inom en vecka.
Blir exakt lika som sitter på denna Chevelle. 20x10 bak, 20x8,5 fram med 285+245 däck. Inte riktigt de jag ville ha -men tror att det blir bra!
Det är iaf nära klart nu!