2704
Sök

Debatt: Nya förslaget - Förbjud alla gamla dieselbilar byggda före 2011

Konnässör/TaxiChaufför
3 730 Inlägg
19 februari 2015
#61
_Blue_Speed_ skrev:
DiwraZ skrev:
_Blue_Speed_ skrev:

Ja, vad är "skitiga bilar" då? Förbjuda 98% av Sveriges bilpark?

Ja i sinomtid kommer 98% av 2015års vagnpark va förbjuden/straffskattad. Det behöver du inte va orolig för. Den dagen kommer snarare än du tror

Straffskattade har vi ju redan blivit... Blir kul att se när ett totalt FÖRBUD kommer.

Det kommer aldrig bli något förbud utan bensinen kommer kosta 100kr/liter 20000kr vägskatt osv osv...

Avundsjuka blickar är det bästa jag vet...
...och självgodhet är en Dygd!!

Evildan
19 februari 2015
#62
_Blue_Speed_ skrev:
Evildan skrev:
_Blue_Speed_ skrev:

Du skämtar väl bara hoppas jag? tongue

Sjukt fjantigt att det ens finns en diskussion om att bilar ska förbjudas, på ett bilforum dessutom... Förbjud alla jävla miljöpartister och svenssons som flyger flygplan hela tiden istället!

Nu var det ju förbjuda skitiga bilar det handlade om, inte bilar generellt.
Ja, ett bilforum är väl det ypperliga forumet att diskutera just ... bilar. roll

Däremot kan jag instämma i flygresorna, det är fruktansvärda utsläpp/person.
Kanske lagstifta som så att var person har en viss mängd Co2 att släppa ut, den som har en miljövänlig bil får rätten till flygresor och dom som åker runt i smutsiga bilar har helt enkelt förbrukat sin utsläppsrätt.

Ja, vad är "skitiga bilar" då? Förbjuda 98% av Sveriges bilpark?

Bilar med höga utsläpp, det är skitiga bilar. Var gränsen då skulle sättas kan inte jag avgöra även om 130g/km för en bil som drivs med bensin kanske skulle vara "lagom"
98% är knappast skitgrisar, bilparken förnyas raskt, speciellt med höjda vägtrafikskatter för just dom smutsiga bilarna samt utökade statliga subventioner för miljövänligare bilar. 1998 eller om det var 1999 när vägtrafikskatten för dieseldrivna äldre personbilar höjdes rejält så föll många gamla illa servade lik bort till förmån för nyare renare alternativ.
Det tar som redan påvisat i en annan tråd inte särskilt många mil att köra in tillverkningsutsläppen med en ny bil kontra en gammal.

Evildan
19 februari 2015
#63
DiwraZ skrev:
_Blue_Speed_ skrev:
DiwraZ skrev:

Ja i sinomtid kommer 98% av 2015års vagnpark va förbjuden/straffskattad. Det behöver du inte va orolig för. Den dagen kommer snarare än du tror

Straffskattade har vi ju redan blivit... Blir kul att se när ett totalt FÖRBUD kommer.

Det kommer aldrig bli något förbud utan bensinen kommer kosta 100kr/liter 20000kr vägskatt osv osv...

Som jag skrivit förr, bränslet är för billigt, titta på valfri parkeringsplats och se vad människor förflyttar sig i, stora tunga törstiga bilar som dom i oftast inte har användning för på annat vis än att dom vill ha just en sådan.
Hade bensinen varit för dyr hade dom valt ett snålare alternativ.

Konnässör/TaxiChaufför
3 730 Inlägg
19 februari 2015
#64
Evildan skrev:
DiwraZ skrev:
_Blue_Speed_ skrev:

Straffskattade har vi ju redan blivit... Blir kul att se när ett totalt FÖRBUD kommer.

Det kommer aldrig bli något förbud utan bensinen kommer kosta 100kr/liter 20000kr vägskatt osv osv...

Som jag skrivit förr, bränslet är för billigt, titta på valfri parkeringsplats och se vad människor förflyttar sig i, stora tunga törstiga bilar som dom i oftast inte har användning för på annat vis än att dom vill ha just en sådan.
Hade bensinen varit för dyr hade dom valt ett snålare alternativ.

Jag är ett levande exempel på din teori. Fast det får bli bra dyrt innan jag byter ner mig hehe

Avundsjuka blickar är det bästa jag vet...
...och självgodhet är en Dygd!!

Ljuva 90-tal
1 128 Inlägg
19 februari 2015
#65
Evildan skrev:
_Blue_Speed_ skrev:
Evildan skrev:
Nu var det ju förbjuda skitiga bilar det handlade om, inte bilar generellt.
Ja, ett bilforum är väl det ypperliga forumet att diskutera just ... bilar. roll

Däremot kan jag instämma i flygresorna, det är fruktansvärda utsläpp/person.
Kanske lagstifta som så att var person har en viss mängd Co2 att släppa ut, den som har en miljövänlig bil får rätten till flygresor och dom som åker runt i smutsiga bilar har helt enkelt förbrukat sin utsläppsrätt.

Ja, vad är "skitiga bilar" då? Förbjuda 98% av Sveriges bilpark?

Bilar med höga utsläpp, det är skitiga bilar. Var gränsen då skulle sättas kan inte jag avgöra även om 130g/km för en bil som drivs med bensin kanske skulle vara "lagom"
98% är knappast skitgrisar, bilparken förnyas raskt, speciellt med höjda vägtrafikskatter för just dom smutsiga bilarna samt utökade statliga subventioner för miljövänligare bilar. 1998 eller om det var 1999 när vägtrafikskatten för dieseldrivna äldre personbilar höjdes rejält så föll många gamla illa servade lik bort till förmån för nyare renare alternativ.
Det tar som redan påvisat i en annan tråd inte särskilt många mil att köra in tillverkningsutsläppen med en ny bil kontra en gammal.

Sveriges bilpark är en av Europas äldsta och förnyas knappast raskt. Varannan svensson kör över 10 år gammal V70. lol wink 5-cylindrigt och högt CO2 utsläpp. cool

Nöjeskör närproducerat

377 Inlägg
19 februari 2015
#66
Vi får se vad som kommer att hända med bilparken inom en snar framtid.

#GoodToBeBad
856 Inlägg
19 februari 2015
#67
Ja, inte lär vi åka omkring i några gamla Jettor iaf Jimmy...


377 Inlägg
19 februari 2015
#68
Squidspeed skrev:
Ja, inte lär vi åka omkring i några gamla Jettor iaf Jimmy...

Nej det tror inte jag heller.

1 651 Inlägg
19 februari 2015
#69
Jag kommer iallafall åka och sota ner varenda Prius jag ser med min gamla smutsiga och påställda Diesel så länge jag har råd wink




Nej det kommer jag såklart inte göra.. men tycker att nivån i den här tråden är fantastiskt låg. (Nej Priusen i exemplet syftar inte på dig eller din bil Evildan) smile

Jag förstår Frankrikes situation men köper inte den snäva gränsen på 5år. Många får nog ekonomiska problem eller åtminstone en större ekonomisk förlust. kanske inte att man inte har råd att köpa en nyare bil men att den dieselbilen man har från 2004 inte är värd ett skvatt längre.

Bestraffnings tänket är helt fel väg att gå känner jag, det är bättre att premiera de som köper miljösnälla bilar såsom hybrider eller miljöklassade dieslar o.s.v.  Kolla på Norge så ser vi ju där att folk köper elbilar som tokiga.


Evildan
20 februari 2015
#70
_Blue_Speed_ skrev:
Evildan skrev:
_Blue_Speed_ skrev:

Ja, vad är "skitiga bilar" då? Förbjuda 98% av Sveriges bilpark?

Bilar med höga utsläpp, det är skitiga bilar. Var gränsen då skulle sättas kan inte jag avgöra även om 130g/km för en bil som drivs med bensin kanske skulle vara "lagom"
98% är knappast skitgrisar, bilparken förnyas raskt, speciellt med höjda vägtrafikskatter för just dom smutsiga bilarna samt utökade statliga subventioner för miljövänligare bilar. 1998 eller om det var 1999 när vägtrafikskatten för dieseldrivna äldre personbilar höjdes rejält så föll många gamla illa servade lik bort till förmån för nyare renare alternativ.
Det tar som redan påvisat i en annan tråd inte särskilt många mil att köra in tillverkningsutsläppen med en ny bil kontra en gammal.

Sveriges bilpark är en av Europas äldsta och förnyas knappast raskt. Varannan svensson kör över 10 år gammal V70. lol wink 5-cylindrigt och högt CO2 utsläpp. cool

Hur många till antalet menar du att dessa V70 är?

Evildan
20 februari 2015
#71
DiwraZ skrev:
Evildan skrev:
DiwraZ skrev:

Det kommer aldrig bli något förbud utan bensinen kommer kosta 100kr/liter 20000kr vägskatt osv osv...

Som jag skrivit förr, bränslet är för billigt, titta på valfri parkeringsplats och se vad människor förflyttar sig i, stora tunga törstiga bilar som dom i oftast inte har användning för på annat vis än att dom vill ha just en sådan.
Hade bensinen varit för dyr hade dom valt ett snålare alternativ.

Jag är ett levande exempel på din teori. Fast det får bli bra dyrt innan jag byter ner mig hehe

Även jag själv, då jag egentligen kunde åka Yaris HSD, mindre bil som är ännu lite snålare på bensin.

Ljuva 90-tal
1 128 Inlägg
20 februari 2015
#72
Evildan skrev:
_Blue_Speed_ skrev:
Evildan skrev:
Bilar med höga utsläpp, det är skitiga bilar. Var gränsen då skulle sättas kan inte jag avgöra även om 130g/km för en bil som drivs med bensin kanske skulle vara "lagom"
98% är knappast skitgrisar, bilparken förnyas raskt, speciellt med höjda vägtrafikskatter för just dom smutsiga bilarna samt utökade statliga subventioner för miljövänligare bilar. 1998 eller om det var 1999 när vägtrafikskatten för dieseldrivna äldre personbilar höjdes rejält så föll många gamla illa servade lik bort till förmån för nyare renare alternativ.
Det tar som redan påvisat i en annan tråd inte särskilt många mil att köra in tillverkningsutsläppen med en ny bil kontra en gammal.

Sveriges bilpark är en av Europas äldsta och förnyas knappast raskt. Varannan svensson kör över 10 år gammal V70. lol wink 5-cylindrigt och högt CO2 utsläpp. cool

Hur många till antalet menar du att dessa V70 är?

http://www.vibilagare.se/nyheter/over-e … rige-37131

Svårt att veta exakta antalet. Drygt 1 miljon Volvo i Sverige, av denna miljon är det väl en del 855/V70 och V70N som rullar fortfarande.
Senast redigerat av _Blue_Speed_ (20 februari 2015)

Nöjeskör närproducerat

Evildan
20 februari 2015
#73
_Blue_Speed_ skrev:
Evildan skrev:
_Blue_Speed_ skrev:

Sveriges bilpark är en av Europas äldsta och förnyas knappast raskt. Varannan svensson kör över 10 år gammal V70. lol wink 5-cylindrigt och högt CO2 utsläpp. cool

Hur många till antalet menar du att dessa V70 är?

http://www.vibilagare.se/nyheter/over-e … rige-37131

Svårt att veta exakta antalet. Drygt 1 miljon Volvo i Sverige, av denna miljon är det väl en del 855/V70 och V70N som rullar fortfarande.

Du har alltså i sedvanlig ordning inget konkret att backa upp ditt påstående med?
Hur många personer anser du då är Svenssons?
Hälften av dom ska alltså köra en V70 som inte är nyare än 2005.
V70N tillverkades totalt i ca 600000 exemplar vilket då ger ett snitt på 85714/år.

Dock skall exportbilarna räknas bort, 50000 till Storbritannien, 40000 till USA samt ett gäng till de övriga ca 60 länder där den såldes.
Vi räknar högt då och tänker oss att hälften stannade kvar hemmavid, 300000exemplar av det totala tillverkade antalet.
300000bilar delat på 7år= 42857st och så tar jag det gånger de fem årgångarna du själv menade svenssons kör runt i 42857X5=214285 stycken.
I december 2010 fanns det 5390609 personbilar i Sverige, vilket då gör att den där 10år gamla jättevanliga V70N inte ens då utgjorde 4% av Sveriges bilflotta.
Sedan 2010 har garanterat något tusental skrotats och det har tillkommit än fler nyproducerade personbilar.

Ljuva 90-tal
1 128 Inlägg
20 februari 2015
#74
Evildan skrev:
_Blue_Speed_ skrev:
Evildan skrev:
Hur många till antalet menar du att dessa V70 är?

http://www.vibilagare.se/nyheter/over-e … rige-37131

Svårt att veta exakta antalet. Drygt 1 miljon Volvo i Sverige, av denna miljon är det väl en del 855/V70 och V70N som rullar fortfarande.

Du har alltså i sedvanlig ordning inget konkret att backa upp ditt påstående med?
Hur många personer anser du då är Svenssons?
Hälften av dom ska alltså köra en V70 som inte är nyare än 2005.
V70N tillverkades totalt i ca 600000 exemplar vilket då ger ett snitt på 85714/år.

Dock skall exportbilarna räknas bort, 50000 till Storbritannien, 40000 till USA samt ett gäng till de övriga ca 60 länder där den såldes.
Vi räknar högt då och tänker oss att hälften stannade kvar hemmavid, 300000exemplar av det totala tillverkade antalet.
300000bilar delat på 7år= 42857st och så tar jag det gånger de fem årgångarna du själv menade svenssons kör runt i 42857X5=214285 stycken.
I december 2010 fanns det 5390609 personbilar i Sverige, vilket då gör att den där 10år gamla jättevanliga V70N inte ens då utgjorde 4% av Sveriges bilflotta.
Sedan 2010 har garanterat något tusental skrotats och det har tillkommit än fler nyproducerade personbilar.

Du verkar ta allt ordagrant... Missar också att jag använde en "wink" smiley efter "varannan Svensson"...
Jaha, men det du vill säga är alltså att Sveriges vanligaste modell de sista 15 åren inte är så vanlig alls?
Senast redigerat av _Blue_Speed_ (20 februari 2015)

Nöjeskör närproducerat

Forummoderator
18 228 Inlägg
20 februari 2015
#75
_Blue_Speed_ skrev:
Evildan skrev:
_Blue_Speed_ skrev:

http://www.vibilagare.se/nyheter/over-e … rige-37131

Svårt att veta exakta antalet. Drygt 1 miljon Volvo i Sverige, av denna miljon är det väl en del 855/V70 och V70N som rullar fortfarande.

Du har alltså i sedvanlig ordning inget konkret att backa upp ditt påstående med?
Hur många personer anser du då är Svenssons?
Hälften av dom ska alltså köra en V70 som inte är nyare än 2005.
V70N tillverkades totalt i ca 600000 exemplar vilket då ger ett snitt på 85714/år.

Dock skall exportbilarna räknas bort, 50000 till Storbritannien, 40000 till USA samt ett gäng till de övriga ca 60 länder där den såldes.
Vi räknar högt då och tänker oss att hälften stannade kvar hemmavid, 300000exemplar av det totala tillverkade antalet.
300000bilar delat på 7år= 42857st och så tar jag det gånger de fem årgångarna du själv menade svenssons kör runt i 42857X5=214285 stycken.
I december 2010 fanns det 5390609 personbilar i Sverige, vilket då gör att den där 10år gamla jättevanliga V70N inte ens då utgjorde 4% av Sveriges bilflotta.
Sedan 2010 har garanterat något tusental skrotats och det har tillkommit än fler nyproducerade personbilar.

Du verkar ta allt ordagrant... Missar också att jag använde en "wink" smiley efter "varannan Svensson"...
Jaha, men det du vill säga är alltså att Sveriges vanligaste modell de sista 15 åren inte är så vanlig alls?

Jag kunde svurit på att Citroen Xantia 94-01 var den vanligaste bilen. Fel alltså?

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!

Evildan
21 februari 2015
#76
_Blue_Speed_ skrev:
Evildan skrev:
_Blue_Speed_ skrev:
http://www.vibilagare.se/nyheter/over-en-miljon-volvo-i-sverige-37131

Svårt att veta exakta antalet. Drygt 1 miljon Volvo i Sverige, av denna miljon är det väl en del 855/V70 och V70N som rullar fortfarande.

Du har alltså i sedvanlig ordning inget konkret att backa upp ditt påstående med?
Hur många personer anser du då är Svenssons?
Hälften av dom ska alltså köra en V70 som inte är nyare än 2005.
V70N tillverkades totalt i ca 600000 exemplar vilket då ger ett snitt på 85714/år.

Dock skall exportbilarna räknas bort, 50000 till Storbritannien, 40000 till USA samt ett gäng till de övriga ca 60 länder där den såldes.
Vi räknar högt då och tänker oss att hälften stannade kvar hemmavid, 300000exemplar av det totala tillverkade antalet.
300000bilar delat på 7år= 42857st och så tar jag det gånger de fem årgångarna du själv menade svenssons kör runt i 42857X5=214285 stycken.
I december 2010 fanns det 5390609 personbilar i Sverige, vilket då gör att den där 10år gamla jättevanliga V70N inte ens då utgjorde 4% av Sveriges bilflotta.
Sedan 2010 har garanterat något tusental skrotats och det har tillkommit än fler nyproducerade personbilar.

Du verkar ta allt ordagrant... Missar också att jag använde en "wink" smiley efter "varannan Svensson"...
Jaha, men det du vill säga är alltså att Sveriges vanligaste modell de sista 15 åren inte är så vanlig alls?

Jag läser texten som skrivs, det är liksom själva idén med ett textbaserat forum, oavsett hur många lol & wink du använder. Du använde först en LOL gubbe "Laughing Out Loud", vilket jag snarare uppfattar som att du försöker förstärka din text med ett gapskratt och samtidigt försöker göra min text mindre korrekt? Har jag alltså fel?
Är det så att du ständigt menar annat än vad du skriver är nog ett skriftligt forum fel forum för dig om du vill göra dig förstådd.
Nåväl, oavsett vilket så är det heller inte 15 år som diskuterades utan V70N emellan 2000-2005 som jag skrev om då du skrev om varannan svensson som kör 10 år gammal V70.
Nu återgår du till ditt sedvanliga sätt att föra en diskussion genom att ändra på förutsättningarna.

För att svara på din fråga så är andelen V70N 2000-2005 under 4% av landets totala bilpark, få eller många, det kan du avgöra själv.
4% är alltså 4 st V70N om en parkering fylls med total 100bilar, då det tydligen råder osäkerhet gällande procentsatser, annars hade väl inte frågan ställts.
Tycker man att 4 utav 100 är mycket så tycker man det, det beror helt på hur du nu kommer att exkludera olika personbilar eller återigen försöka ändra på parametrarna för uträkningen eller dementera dig själv med en något motsägelsefull och odefinierbar text. winkbig_smilesmilerollcooltongue osv...


Förhållandet 4% tydligt illustrerat för en klar bild av hur stor del det är.



++++++++++
++*+++++++
++++++++++
++++++++++
+++++*++++
++++++++++
++*+++++++
++++++++++
++++*+++++
++++++++++

(edit: felstavning)
Senast redigerat av Evildan (21 februari 2015)

Evildan
21 februari 2015
#77
Hybridsmurfen skrev:
_Blue_Speed_ skrev:
Evildan skrev:

Du har alltså i sedvanlig ordning inget konkret att backa upp ditt påstående med?
Hur många personer anser du då är Svenssons?
Hälften av dom ska alltså köra en V70 som inte är nyare än 2005.
V70N tillverkades totalt i ca 600000 exemplar vilket då ger ett snitt på 85714/år.

Dock skall exportbilarna räknas bort, 50000 till Storbritannien, 40000 till USA samt ett gäng till de övriga ca 60 länder där den såldes.
Vi räknar högt då och tänker oss att hälften stannade kvar hemmavid, 300000 exemplar av det totala tillverkade antalet.
300000bilar delat på 7år= 42857st och så tar jag det gånger de fem årgångarna du själv menade svenssons kör runt i 42857X5=214285 stycken.
I december 2010 fanns det 5390609 personbilar i Sverige, vilket då gör att den där 10år gamla jättevanliga V70N inte ens då utgjorde 4% av Sveriges bilflotta.
Sedan 2010 har garanterat något tusental skrotats och det har tillkommit än fler nyproducerade personbilar.

Du verkar ta allt ordagrant... Missar också att jag använde en "wink" smiley efter "varannan Svensson"...
Jaha, men det du vill säga är alltså att Sveriges vanligaste modell de sista 15 åren inte är så vanlig alls?

Jag kunde svurit på att Citroen Xantia 94-01 var den vanligaste bilen. Fel alltså?

Du kan ha delvis rätt, den är säkerligen vanligare ur ett globalt perspektiv.
Under produktionsåren 1993-2001 tillverkades det över 1200000 Xantia, alltså minst dubbelt så många som V70N.

Att jämföra med Prius som i september 2014 hade tillverkats i över 4800000 exemplar sedan 1997 vilket ger 282352 Priusar i snitt per år.
Den totala hybridtillverkningen från Toyota var över 7000000 exemplar vid samma tidpunkt.

Ljuva 90-tal
1 128 Inlägg
21 februari 2015
#78
Evildan skrev:
_Blue_Speed_ skrev:
Evildan skrev:
Du har alltså i sedvanlig ordning inget konkret att backa upp ditt påstående med?
Hur många personer anser du då är Svenssons?
Hälften av dom ska alltså köra en V70 som inte är nyare än 2005.
V70N tillverkades totalt i ca 600000 exemplar vilket då ger ett snitt på 85714/år.

Dock skall exportbilarna räknas bort, 50000 till Storbritannien, 40000 till USA samt ett gäng till de övriga ca 60 länder där den såldes.
Vi räknar högt då och tänker oss att hälften stannade kvar hemmavid, 300000exemplar av det totala tillverkade antalet.
300000bilar delat på 7år= 42857st och så tar jag det gånger de fem årgångarna du själv menade svenssons kör runt i 42857X5=214285 stycken.
I december 2010 fanns det 5390609 personbilar i Sverige, vilket då gör att den där 10år gamla jättevanliga V70N inte ens då utgjorde 4% av Sveriges bilflotta.
Sedan 2010 har garanterat något tusental skrotats och det har tillkommit än fler nyproducerade personbilar.

Du verkar ta allt ordagrant... Missar också att jag använde en "wink" smiley efter "varannan Svensson"...
Jaha, men det du vill säga är alltså att Sveriges vanligaste modell de sista 15 åren inte är så vanlig alls?

Jag läser texten som skrivs, det är liksom själva idén med ett textbaserat forum, oavsett hur många lol & wink du använder. Du använde först en LOL gubbe "Laughing Out Loud", vilket jag snarare uppfattar som att du försöker förstärka din text med ett gapskratt och samtidigt försöker göra min text mindre korrekt? Har jag alltså fel?
Är det så att du ständigt menar annat än vad du skriver är nog ett skriftligt forum fel forum för dig om du vill göra dig förstådd.
Nåväl, oavsett vilket så är det heller inte 15 år som diskuterades utan V70N emellan 2000-2007 som jag skrev om då du skrev om varannan svensson som kör 10 år gammal V70.
Nu återgår du till ditt sedvanliga sätt att föra en diskussionen genom att ändra på förutsättningarna.

För att svara på din fråga så är andelen V70N 2000-2007 under 4% av landets totala bilpark, få eller många, det kan du avgöra själv.
4% är alltså 4 st V70N på en parkering fylls med total 100bilar, då det tydligen råder osäkerhet gällande procentsatser, annars hade väl inte frågan ställts.
Tycker man att 4 utav 100 är mycket så tycker man det, det beror helt på hur du nu kommer att exkludera olika personbilar eller återigen försöka ändra på parametrarna för uträkningen eller dementera dig själv med en något motsägelsefull och odefinierbar text. winkbig_smilesmilerollcooltongue osv...


Förhållandet 4% tydligt illustrerat för en klar bild av hur stor del det är.



++++++++++
++*+++++++
++++++++++
++++++++++
+++++*++++
++++++++++
++*+++++++
++++++++++
++++*+++++
++++++++++

Ja, efter dina uträkningar vet vi nu att V70N är en ovanlig bil i Sverige. Bra det.

Även fast du vill att alla bilar som släpper ut mer än 130g/km ska skrotas så måste jag tyvärr meddela att den "skitiga" V70N kommer fortsätta rulla fram på våra vägar ett bra tag till..
Senast redigerat av _Blue_Speed_ (21 februari 2015)

Nöjeskör närproducerat

Evildan
21 februari 2015
#79
_Blue_Speed_ skrev:
Evildan skrev:
_Blue_Speed_ skrev:
Du verkar ta allt ordagrant... Missar också att jag använde en "wink" smiley efter "varannan Svensson"...
Jaha, men det du vill säga är alltså att Sveriges vanligaste modell de sista 15 åren inte är så vanlig alls?

Jag läser texten som skrivs, det är liksom själva idén med ett textbaserat forum, oavsett hur många lol & wink du använder. Du använde först en LOL gubbe "Laughing Out Loud", vilket jag snarare uppfattar som att du försöker förstärka din text med ett gapskratt och samtidigt försöker göra min text mindre korrekt? Har jag alltså fel?
Är det så att du ständigt menar annat än vad du skriver är nog ett skriftligt forum fel forum för dig om du vill göra dig förstådd.
Nåväl, oavsett vilket så är det heller inte 15 år som diskuterades utan V70N emellan 2000-2007 som jag skrev om då du skrev om varannan svensson som kör 10 år gammal V70.
Nu återgår du till ditt sedvanliga sätt att föra en diskussionen genom att ändra på förutsättningarna.

För att svara på din fråga så är andelen V70N 2000-2005 under 4% av landets totala bilpark, få eller många, det kan du avgöra själv.
4% är alltså 4 st V70N på en parkering fylls med total 100bilar, då det tydligen råder osäkerhet gällande procentsatser, annars hade väl inte frågan ställts.
Tycker man att 4 utav 100 är mycket så tycker man det, det beror helt på hur du nu kommer att exkludera olika personbilar eller återigen försöka ändra på parametrarna för uträkningen eller dementera dig själv med en något motsägelsefull och odefinierbar text. winkbig_smilesmilerollcooltongue osv...


Förhållandet 4% tydligt illustrerat för en klar bild av hur stor del det är.



++++++++++
++*+++++++
++++++++++
++++++++++
+++++*++++
++++++++++
++*+++++++
++++++++++
++++*+++++
++++++++++

Ja, efter dina uträkningar vet vi nu att V70N är en ovanlig bil i Sverige. Bra det.

Även fast du vill att alla bilar som släpper ut mer än 130g/km ska skrotas så måste jag tyvärr meddela att den "skitiga" V70N kommer fortsätta rulla fram på våra vägar ett bra tag till..

Vi vet åtminstone att det är under 4% V70N 2000-2005 av landets totala bilpark, huruvida det är många eller få kan var och en avgöra.
Få märken har en sådan hög marknadsandel som just V70N, däremot finns det en uppsjö med andra tillverkare och modeller vilket spär ut antalet.

Du måste ju vara en fullständig "planta" med dina återkommande märkliga slutledningar av text du läser.
Jag har aldrig skrivit någonting om att jag vill skrota bilar som släpper ut mer än 130g/km, inte i denna tråd eller någon annanstans heller.

Jag spekulerade tidigare om ett forum som bygger på text verkligen är rätt forum för dig, du styrker återupprepade gånger den tesen med din fullständiga brist på läsförståelse och förmåga att plocka enskilda meningar ur en större kontext för att ändra opponentens påståenden för att passa din Volvovimsiga agenda.

Skärp till dig människa!
Senast redigerat av Evildan (21 februari 2015)

Ljuva 90-tal
1 128 Inlägg
21 februari 2015
#80
Evildan skrev:
_Blue_Speed_ skrev:
Evildan skrev:
Jag läser texten som skrivs, det är liksom själva idén med ett textbaserat forum, oavsett hur många lol & wink du använder. Du använde först en LOL gubbe "Laughing Out Loud", vilket jag snarare uppfattar som att du försöker förstärka din text med ett gapskratt och samtidigt försöker göra min text mindre korrekt? Har jag alltså fel?
Är det så att du ständigt menar annat än vad du skriver är nog ett skriftligt forum fel forum för dig om du vill göra dig förstådd.
Nåväl, oavsett vilket så är det heller inte 15 år som diskuterades utan V70N emellan 2000-2007 som jag skrev om då du skrev om varannan svensson som kör 10 år gammal V70.
Nu återgår du till ditt sedvanliga sätt att föra en diskussionen genom att ändra på förutsättningarna.

För att svara på din fråga så är andelen V70N 2000-2005 under 4% av landets totala bilpark, få eller många, det kan du avgöra själv.
4% är alltså 4 st V70N på en parkering fylls med total 100bilar, då det tydligen råder osäkerhet gällande procentsatser, annars hade väl inte frågan ställts.
Tycker man att 4 utav 100 är mycket så tycker man det, det beror helt på hur du nu kommer att exkludera olika personbilar eller återigen försöka ändra på parametrarna för uträkningen eller dementera dig själv med en något motsägelsefull och odefinierbar text. winkbig_smilesmilerollcooltongue osv...


Förhållandet 4% tydligt illustrerat för en klar bild av hur stor del det är.



++++++++++
++*+++++++
++++++++++
++++++++++
+++++*++++
++++++++++
++*+++++++
++++++++++
++++*+++++
++++++++++

Ja, efter dina uträkningar vet vi nu att V70N är en ovanlig bil i Sverige. Bra det.

Även fast du vill att alla bilar som släpper ut mer än 130g/km ska skrotas så måste jag tyvärr meddela att den "skitiga" V70N kommer fortsätta rulla fram på våra vägar ett bra tag till..

Vi vet åtminstone att det är under 4% V70N 2000-2005 av landets totala bilpark, huruvida det är många eller få kan var och en avgöra.
Få märken har en sådan hög marknadsandel som just V70N, däremot finns det en uppsjö med andra tillverkare och modeller vilket spär ut antalet.

Du måste ju vara en fullständig "planta" med dina återkommande märkliga slutledningar av text du läser.
Jag har aldrig skrivit någonting om att jag vill skrota bilar som släpper ut mer än 130g/km, inte i denna tråd eller någon annanstans heller.

Jag spekulerade tidigare om ett forum som bygger på text verkligen är rätt forum för dig, du styrker återupprepade gånger den tesen med din fullständiga brist på läsförståelse och förmåga att plocka enskilda meningar ur en större kontext för att ändra opponentens påståenden för att passa din Volvovimsiga agenda.

Skärp till dig människa!

Du ansåg väl att alla "skitiga" bensinbilar som släpper ut mer än "kanske" 130 gram skulle vara "lagom" att förbjuda? Vad hade du tänkt att göra med alla dessa bilar då? Skroten är väl enda utvägen? Eller har min läsförståelse svikit mig än en gång?

Nöjeskör närproducerat


Sök