Evildan skrev:
_Blue_Speed_ skrev:
Evildan skrev:
Du har alltså i sedvanlig ordning inget konkret att backa upp ditt påstående med?
Hur många personer anser du då är Svenssons?
Hälften av dom ska alltså köra en V70 som inte är nyare än 2005.
V70N tillverkades totalt i ca 600000 exemplar vilket då ger ett snitt på 85714/år.
Dock skall exportbilarna räknas bort, 50000 till Storbritannien, 40000 till USA samt ett gäng till de övriga ca 60 länder där den såldes.
Vi räknar högt då och tänker oss att hälften stannade kvar hemmavid, 300000exemplar av det totala tillverkade antalet.
300000bilar delat på 7år= 42857st och så tar jag det gånger de fem årgångarna du själv menade svenssons kör runt i 42857X5=214285 stycken.
I december 2010 fanns det 5390609 personbilar i Sverige, vilket då gör att den där 10år gamla jättevanliga V70N inte ens då utgjorde 4% av Sveriges bilflotta.
Sedan 2010 har garanterat något tusental skrotats och det har tillkommit än fler nyproducerade personbilar.
Du verkar ta allt ordagrant... Missar också att jag använde en "

" smiley efter "varannan Svensson"...
Jaha, men det du vill säga är alltså att Sveriges vanligaste modell de sista 15 åren inte är så vanlig alls?
Jag läser texten som skrivs, det är liksom själva idén med ett textbaserat forum, oavsett hur många

&

du använder. Du använde först en LOL gubbe "Laughing Out Loud", vilket jag snarare uppfattar som att du försöker förstärka din text med ett gapskratt och samtidigt försöker göra min text mindre korrekt? Har jag alltså fel?
Är det så att du ständigt menar annat än vad du skriver är nog ett skriftligt forum fel forum för dig om du vill göra dig förstådd.
Nåväl, oavsett vilket så är det heller inte 15 år som diskuterades utan V70N emellan 2000-2007 som jag skrev om då du skrev om varannan svensson som kör 10 år gammal V70.
Nu återgår du till ditt sedvanliga sätt att föra en diskussionen genom att ändra på förutsättningarna.
För att svara på din fråga så är andelen V70N 2000-2007 under 4% av landets totala bilpark, få eller många, det kan du avgöra själv.
4% är alltså 4 st V70N på en parkering fylls med total 100bilar, då det tydligen råder osäkerhet gällande procentsatser, annars hade väl inte frågan ställts.
Tycker man att 4 utav 100 är mycket så tycker man det, det beror helt på hur du nu kommer att exkludera olika personbilar eller återigen försöka ändra på parametrarna för uträkningen eller dementera dig själv med en något motsägelsefull och odefinierbar text.

osv...
Förhållandet 4% tydligt illustrerat för en klar bild av hur stor del det är.
++++++++++
++*+++++++
++++++++++
++++++++++
+++++*++++
++++++++++
++*+++++++
++++++++++
++++*+++++
++++++++++