2783
Sök

BMW E39 520 Startmotor bara spinner

13 Inlägg
7 mars 2015
Trådstartare
Tja!

Parkerade bilen som vanligt igår, inga problem öht. Idag när jag skulle använda den så spinner bara startmotorn, den får liksom inget fäste.

Har provat rulla bilen lite fram och tillbaka utan resultat samt sparkat på motorn i hopp om att startmotorn ska få sig en kyss. Är 125mil hemifrån så har ej tillgång till verktyg och då får man taga vad man hava.

Kan ej heller rulla igång den då det är automat, börjar bli lite panik då den inte får stå hur länge som helst där den står.

Någon som har någon aning hur jag löser detta? Vill helst inte lämna in bilen på verkstad i Norge då det lär kosta skjortan.

Tack på förhand!

Fixare
321 Inlägg
7 mars 2015
Om du kommer åt att med något slå direkt på startmotorn några gånger så kan det funka. Annars är det nog bara byte av startmotor som gäller.

Lone Star Garage

2 250 Inlägg
7 mars 2015
Ta mod till dig o fråga någon på orten. Skulle tro att det finns någon som meckar själv i grannlandet. Bjud på lite pilsner så får du säkert råd om nån som hjälper dig.

Det häver väl inte ut Bendixdrevet,  kan jag tro.
Lossa startmotorn o kolla.

Annars har du väl alternativet...
Senast redigerat av Meaganeowner (7 mars 2015)

825 Inlägg
7 mars 2015
Låter så när startmotorn inte griper tag i svänghjulet och snurrar det, lösningen får nog bli en ny startmotor, om det inte hjälper och banka på den.

Riktiga Bilar Kommer Från USA *****____________________
*****____________________

Sök