Hej.
Det här kommer inte bli så mycket till projekt som ni andra sysslar med men det finns tydligen ett intresse för bilen, så jag kommer bjuda på lite nördiga bilder på bilen och eventuella småjusteringar här och där
Bilen är en BMW M6 E63 2007 med världens bästa motor = BMW's V10!
Herregud vilket ljud, även med originalavgas?
Jag letade efter en bekväm bil med bra prestanda efter det att Z4an såldes så jag kikade på några M5or men det var svårt att hitta en riktigt fin.
M6an som jag till slut hittade behöver lite kärlek och jag kommer till vad som ska göras men M6an är verkligen helt underbar. Jag gillade inte alls M6an tills jag såg den live. Formerna, linjerna, interiören, kolfibertaket. Den är exklusiv och man sitter riktigt skönt i denna GT-vagn.
Info om bilen:
- 2007
- Svensksåld
- 5450 mil
- 4 brukare inklusive mig
- Individual Moonstone/Mondstein. 1 av 2 i landet och 1 av 12 i Europa LHD. Färgen skiftar i silver, ljusblått, guld, beige, vit beroende på ljus
- Svart Merino läder
- Kolfiberlister invändigt
- Svarta högblanka lister utvändigt
- Massa härlig utrustning såsom HUD, Individual Audio med mera
- 19" original med Michelin Pilot Sport
Det som ska göras:
- Nästa vecka ska fronten, sidokjolarna och bakre stötfångaren lackas om då det finns lite stenskott som dessa breda och mjuka däck sprutar upp. Bilen ska även poleras och få Karnaubavaxbehandling för en hård och blank yta.
- Originalfälgarna ska lackas om, tror det blir i Nissan GTR K11 (mörkgråa med mycket klarlack)
- Eisenmann Race avgas
- Spacers 10mm runtom för att få ut fälgarna
- Eibach sänkfjädrar
- 20" Concavo CW-5 när ekonomin tillåter
Tanken är att hålla den clean men i ett bra bruksskick då jag kommer använda den här mer då den både är skön att köra och tillräckligt med prestanda.
Lite bilder, det kommer fler. Jag lovar:
Work in progress
BMW vet hur man tar betalt iaf. 1000:- för nytt emblem till huven och fälgarna