_Blue_Speed_ skrev:
Evildan skrev:
_Blue_Speed_ skrev:
Överlag, ja. Inget snack om det.
Jag gillar inte din "slit, släng och köpa nytt"-attityd du har när det gäller bilar. Att du inte gillar "gamla skrotfärdiga törstiga lik" vet vi, men vad är det egentligen för bilar som tillhör denna kategori?
Dom flesta miljöbilar är från Korea. Billiga slit och släng bilar som skrotas vid låga mil.
Vem vill ens tänka tanken på att köpa en dyr svensk eller tysk bil som är miljöbil? Tänk dig att betala dyrt för en premium-tysk och sedan får du en trea under huven på stadiga 79 hästar. Visst, det ser bättre ut med en tysk på uppfarten än en korean. Men tänk då på pinsamheten som uppstår när grannens 945a från 1993 på 115 hk drar din lyxiga miljötysk vid rödljusen.
Då känns det nog bättre både för dig själv och för plånboken att köpa en billig korean och ställa på gården. Sedan kan den användas som slit och släng i något år tills den kastar in. Sedan skrota och köp nytt. I sann "miljö-anda"!
Jag gillar inte
din attityd överlag, du har i regel en allmänt otrevlig sådan och saknar totalt förmågan att svara på rakt ställda frågor då dom inte följer din agenda eller på ett verifierat vis motbevisar din med snurriga Volvobrillor ställda tes.
Jag har inget emot äldre bilar, som jag skrivit till just dig vid otaliga tillfällen, men även det verkar gå dig fullständigt förbi.
Var har du källan på det? Att de flesta miljöbilar är ifrån Korea.
Verifiera detta eller så utgår jag återigen ifrån att det i vanlig BS-anda enbart är något taget ur luften.
Vilken premiumtysk har en 3-cylindrig motor på 79hk?
Du menar alltså att en miljöbil som exempelvis Volvo v70Drive är skräp för att den inte kör ifrån en äldre 940 vid rödljuset?
Källan till att de flesta miljöbilar kommer från Korea kommer här:
http://www.blocket.se/hela_sverige/bila … =1&w=3Ingen premium-tysk har en 79 hk motor under huven för vem skulle vilja ha en sådan? Är man ute efter miljöbil tittar man inte på tyskt.
Volvo V70 Drive är ingen bil jag hyllar. En enormt slö Ford-diesel i en stor tung V70. Ärligt talat, riktigt slöa. Skulle vi leva på 940ins tid nu och veta att om över 20 år(2015), så kommer bilarna vara slöare än en 940 så skulle nog de flesta skratta och tycka att det vore skräp.
Totalt utannonserades just nu:
16802 miljöbilar, 1706 stycken av dessa är Koreanska tillverkare 850st Hyundai och 856st KIA.
3219st Volvo. Svenskt märke mig veterligen.
2066st Volkswagen. Tysk tillverkare.
546st AUDI, dom brukar tillhöra premiummärkena.
507st BMW, likaså ett premiummärke.
291st Mercedes-Benz, likaså ett premiummärke.
Tror nog att den diskussionen bör vara över.
Du skrev: "Tänk dig att betala dyrt för en premium-tysk och sedan får du en trea under huven på stadiga 79 hästar."
Självklart undrade jag vilken bil som åsyftades, eller var det ännu bara ett ur luften taget exempel utan grund och substans?
V70 Drive-E:
http://www.automotorsport.se/artiklar/n … -och-snalaFordmotorer? Jag är väldigt övertygad om att Volvos motorutvecklingsavdelning inte delar ännu ett av dina märkliga påståenden.
V70 DRIVe hade en 1.6liters Fordmotor under tiden då den fortfarande tillverkades, det är riktigt.
0-100 på 12.8 sekunder, inte snabbt men tillräckligt för att förflytta sig och inte särskilt mycket långsammare än den av dig jämförda 940 herrgårdsvagnen med 116hk som klarade samma sprint på 12.5 sekunder när den var ny.
Jag tänkte likadant 1985 när en släkting köpte sig en ny Mercedes-Benz 200 105hk W124 och den var inte snabbare 0-100 med sina 13.0 sekunder än familjens Ford Granada 2.0 pinto 100hk från 1975 som klarade detta på 12.0 sekunder.
Då var jag dock 11 år gammal och hade inte mer mognad än att enbart jämföra bilar på "super trumf vis".
edit: skrev fel på MB modellbetäckning