Tjenare!! nu har det varit tyst här länge, men nu kommer en uppdate över vad som har hänt med goffen!
föra helgen gick vi på och lackade bakluckan!
allt var emot oss, det ösregnade och var ganska kallt. med det blev hyfsat ändå
kommer med lite bilder
Sen skulle jag åka ut till landet och skulle hämta mina tjejer, backen upp ditt är hemsk... efter en hel dag med ösregn så jorden var inte det bästa att köra på, jag spann fast i backen, skulle köra ner för att ta sats med det blev fel och jag satte bilen i diket med ena bakhjulet, och eftersom hon är ganska låg så fastnade bilen helt.. plus lämnade jag min front läpp på marken
Sen fick jag hjälp av min svärfar att komma loss, men hans fyrhjulsdrivna Mini Cooper countryman började spinna på bakhjulen, det resulterade nersprejad front på golfen
Glömde ta kort på bakluckan den dagen så ni får en mobil bild
Några dagar innan det blev det så att jag fastnade med bilen på en trotoarkant och lämda där halva av min glasfiber framstöt... så original fronten fick åka på igen
Nu hoppar vi i tiden till Idag!!
skulle fixa lite med bilen innan det bär av mot bugrun imorgon bitti
Fixade en "handtag" till bakluckan
av en orange spännband.
polarens feta passat hamnade med på bild också
Sen efter blev det en rejäl tvätt av bilen.
Här åkte en liten fusion baslåda in i bilen! dunkar på bra
Den sitter fast med resterande biten av spännbandet som användes till "handtaget" till skuffluckan
Här fuskas det... Bakstöten är långt ifrån klar, men jag orkar inte åka runt med en flerfärgan bil längre så det lades på ett lager färg på den, utan klarlack eller förarbete, bara för att bilen ska se mer hel ut
det ska såklart göras om vid senare tillfälle!
i samband med det hela bakluckan fick sig en lite polering! tycker det blir ganska bra!
En ny dekal fick ta plats på vindrutan!
jag och min bästa polare bestämde oss att skaffa ett litet "Crew" bara för att typ
ville sätta ett namn på våra byggen. Så det blev "Just Cause Crew"
Det var allt för idag! imorgon på morgonen dra vi mot Bugrun för att festa, titta på snygga Vw's och allmänt ha roligt!
vilka ser man där?
B0sse skrev:
Kommer följa
ett litet tips kanske är att Generatorn på min passat e kass å skulle byta ut den mot en 90A. Den passade inte alls så kanske är liknande för dej fast tvärtom?
sitter en 120A där nu.
Tack så mycket!
angående generatorn så har jag hört att dom ska passa rakt av men jag får helt enkelt prova montera den innan jag lägger massa timmar på polering
Over and out!