Fick ett original chipp skickat till mig utan säljaren som sålde motorn, det tackar vi för.
Så efter några guider som googlades fram så bytte jag ut chippet i boxen.
Detta satt i, och numera är boxen orginal.
Fick även paket ifrån bmw
Det bestod utav:
*Servorem
*Pinnbult till grenröret, dock saknas 2st
*Slang till bromsservot
*Litet kylarrör med klammer + en liten slang som skulle varit 6cm men som var 2meter typ.
*Slangen till vevhusventilationen kom med!
Det lilla röret till kylarvattnet med 6cm slangsnutten. Röret kostade 30kr och slangbiten kostade 700kr
Den korrekt gjutna slangen till vevhuset, innan fick jag en spegelvänd utan bmw
Tändspolarna, dem 9st jag fått med (eller hur många det var) har testats och alla utom en uppfyller sin funktion.
Jag har även trixat lite med M5 servopumpen som har uttag för EDC funktion.
Min bil har coilovers så jag kan ej använda den. Jag har inte heller delningsblocket/regulatorn man vanligtvis pluggar, eftersom bilen ej är utrustad med EDC original.
Så jag köpte en 535i servopump med fäste som skulle passa.
Det gjorde det inte, jag fick tag i ett annat fäste men det passade inte ändå.
Efter mycket om och men och googlande så beslutade jag mig för att dela M5 servopumpen och demontera bort matningen till EDC delen. Så den ej pumpar olja ut där.
Efter det är det bara och plugga hålet. Gör man det inte spricker nog dessvärre pumpen.
Jag får väl se om detta fungerar.
Pumpen delad
Detta är EDC delen
2 st sådana här prylar borttagna, så axelns rotation och pumpens normala funktion bör ej påverkas utav detta ingrepp.
Pumpen monterad:D Bara pluggen kvar