Nymphomaniac skrev:
Väldigt rolig bil
Nu gissar jag bara då TS vill ha ett lyxåk och betala så lite som möjligt . Då får man kika på äldre lyxbilar 02-05 då dem verkar vara i hans budget
Mercan du länkar är inte så dyr visst 370k så säg 400k med försäkring men då han ska pendla/köra en del så säg den drar 1.2 ungefär om man är lugn på gasen
i verkligheten så snackar vi om betydligt mer snarare 1.5 - 2 L milen för han lär ju vilja gasa lite då han vill ha något med minst 400hk
Kika efter en för 100k lite äldre plus en busbil för 150k istället för raset på lyxbilar är 50 000-125 000 kr/ år om dem är så pass nya mercan låg på 1.2 miljoner för 7 år sedan så 8-900k på så pass kort tid är enormt mycket pengar !
CL 63orna är brutala, va inne på en som såldes i nyköping, Svart/svart läder, hyfsade mil. Verkade som en schysst bil, ca 300' kändes prisvärt som fasiken, men den gick direkt
.
Har kollat in och provkört två bilar, som kändes väldigt intressanta, får dem för ungefär samma pengar som köpare vill ge för min 530d dvs behöver jag inte lägga ut något vilket känns skönt.
Ena är en 320Da touring 2010, va fin, inget att fixa direkt, bra bruksbil. Slö men duger att pendla med egentligen, ok utrustad men inte mer. (halvskinn, xenon,pdc,sportstolar va typ allt) Riktigt sugen faktiskt om jag bestämmer mig för detta upplägg.
Den andra va då en E55 AMG V8 kompressor V-max 2004, gick som tåget, lite småskit att fixa, men för mig som gör allt själv i princip så kanske jag gör i ordning bilen för ~15k till riktigt bra bruksskick.
Men säljaren var riktigt hård på priset och vissa saker gör att jag tvekar.. MEN kommer knappast hitta en E55 med högre utrustningsnivå, speciellt inte som fixad ändå lär understiga 160000:-
har märkt att det är väldigt svårt att hitta bilar som faktiskt är så fina som annonsen säger.
Kollade in en 535i, totalt maxad utrustning i princip, nappaläder, edc, navi, komfortstolar, adaptive drive. Ja rubbet. Bilen har gått ca 7000 mil mindre än min, lågmilare dvs, men min bil va ändå mkt fräschare konstigt nog. Andra 535an jag testkört, men tycker ändå dieseln verkar vassare, trodde först att den första hade något fel. Denna kille vill byta mot min 530d så det skulle ju vara enkelt, men är fortfarande splitad om hurvida jag skall göra. Älskar min 530d och känns som en perfekt allrounder, å andra sidan kul med ny kärra.
Va även och kollade på en 550i f10, ca 10000mil men sällan skådat en så dryg försäljare samt att bilen inte motsvarade mina förväntningar gjorde att jag vände på klacken..
Har egentligen ingen specifik budget, men visst vill jag inte lägga 500000:- om jag får ut samma glädje för 250000:-
Har haft ett gäng äldre lyxbilar, man får riktigt mycket för pengarna, men inge kul att lägga halva bilens pris i driftkostnad per år haha. Därför jag kollar in lite nyare leksaker, men den gyllene mellanvägen är kanske enklare brukis typ 320d 2010 samt någon äldre värsting typ E55 AMG W211, M5 E60 osv.
Va även och kollade in en 535d F11 m-sport, vilket lik.. kanske är för kräsen, men hittar inte bilar i liknande årsmodeller som ens kommer i närheten av min i skicket vilket är tråkigt
Annars är ju en chippad 535d F10 en riktigt vasst alternativ. Tror ändå att närmare 400 dieselhästar med 8 växlar lär flytta på sig, så får man ju låg förbrukning och en modern bil också. Enda man missar är ju V8 ljudet, (Som jag ändå blev lite besviken på i E55an, vid normal körning fick man ändå inte uppfattningen om att det ruvar 500hk/700nm Värsting V8 under huven. Kändes ganska vanlig egentligen, tills man tryckte på